10.04.2018 г., 20:13 ч.

Спасете дивата природа! 

  Проза » Хумористична
505 2 3
2 мин за четене

 

     Казват, че българите сме на изчезване. И аз се чудя защо ни приеха в Европейския съюз! Ами ние сме изчезващ вид! Всички данни говорят за това! Всички изчезващи видове на Земята живеят на ръба на оцеляването – значи ние! Ами тогава Европейската и Световната природозащитни организации трябва да ни защитават!  Сигурно затова ни приеха в ЕС! Да ни защитават! Поне така си мислехме в началото – ще станем също европейците!

     И значи, чакахме ние да се грижат за нас да не изчезнем, обаче нещо не се получава! Дори стана още по-зле! Преди бяхме застрашени, сега вече казват, че сме съвсем изчезващи!

     А то какво се оказа - Европата си била прибрала по-надеждните екземпляри, пък нас тука – сиреч, лошия мат’рял, са ни затворили в един резерват да се самоизядем и самоунищожим! Като в дивата природа! То те така и казват, че сме били диви по природа! Сигурно си спомнят, че по едни далечни времена сме владели почти цяла Европа, барабар с Азия! И затова внимават да не се роди един нов Атила, че знае ли се! Генът си е ген! Надзирават ни сега да не си спомним и ни напътстват. Пазете се, значи, не се напъвайте да мислите! Грижат се, все пак!

     По едно време ни пратиха един Спасител, но той  не можа да ни оправи, успя да оправи само горите и резиденциите, пък нас нещо не ни хареса. Нали сме лош мат’рял! И се оказа един лъже-Спасител!

     И така съвсем забравиха да ни защитават. Защото нали и в резерватите трябва да има живот, бе! Със сигурност са ни забравили! И аз, като един изчезващ вид, реших да им напомня! Качих се на Витоша, щото шопите казват, че от Витоша по-високо нема. Оттам дано ме чуят! И се развиках като в приказката за неволята – Европо-о-о! А тя ми отговори – по-по-по-о-о! С две думи – Абе, имам ПО-важна работа! Също като в приказката! И сега какво? Ама тя приказката имаше продължение…Сетих се аз за продължението и викнах вече на всички страни – Хора-а-а, да се спаси-им! Пък отнякъде ми отвръщат – Сим-сим-си-им! С една дума – спим! Ама докога ще спите, бе хора!

      Е, млади господа и девойки, хайде поразмърдайте се, де! Нали сте чували приказката за неволята! А, ама те може и да не са я чели! Кой знае дали са я оставили в новите учебници!

     Ами напомням я накратко! Едни двама братя им се счупила колата вдън гори Тилилейски, демек – нашата България! И взели да викат Неволята да я поправи. Ама тя не дошла и разбрали, че трябва сами да си поправят колата. С една дума, викахме, викахме, ама тя не идва и затова да се хващаме заедно и да си поправяме колата, че се уморих да ходя пеша!

     Неволята няма да дойде! Вервайте ми!

© Елка Тодорова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • За съжаление и на мен не ми е ясно какво правим, защо спим! Благодаря много за коментара, Младене! Желая успехи!
  • Много точен анализ. Време е да хванем лопати и мотики и да запретнем ръкави. България е малка страна. Бързо може да се внесе ред и чистота. Но първо се налага да се мине през една яка лустрация. Така ще се положат верните основи на една спретната и добре варосана българска къщурка. Другото само ще дойде. А то, докато чакаме външни "Спасители" и докато им верваме, нищо добро не ни чака. Браво, Елка - добре ударихте камбаната. Сега остава само някои с тапи в ушите да ви чуят!
  • Благодаря, Мариана! Успехи и на Вас!
Предложения
: ??:??