30.12.2009 г., 10:19 ч.

Старите снимки 

  Проза » Приказки и произведения за деца
839 0 2
1 мин за четене

Детето обичаше да гледа албумите със снимки. Най-много обичаше онези снимки от голямото чекмедже на скрина. Те бяха стари, стари. Имаше непознати улици, непознати къщи и най-вече непознати лица. Лица на хора, които са живели някога и са оставили след себе си тяхната фамилия. Знаеше, че те са били негови роднини, но все питаше:

- Кой е този чичко, или кое е това момиченце? Много приличам на него, но не съм аз, нали?

И майката обясняваше.

- Това е баба ти като малка.

- Толкова малка ли е била? И си играла с кукли ли като мен?

- Да, и с кукли си играла - казваше майката.

- Тогава искам да приличам на нея и когато порасна. Тя знае много приказки. От нея зная толкова неща.

- Да, ти ще знаеш още повече от баба си като пораснеш, защото всяко следващо поколение е по-знаещо и по-можещо.

- О, това е хубаво. - казваше детето - Само не го казвай на баба. Може да спре да ми разказва приказки. Може вече да не ме учи на нищо, защото като порасна, ще зная всичко и още повече.

Прибираше снимките в чекмеджето и изтичваше при баба си за нова приказка.

 

Ники, и ти притичай при мен. Много си далеч. Няма те. Е, аз дойдох при теб с новата си приказка.

© Харита Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хариета, твоята приказка е толкова трогателна и докосваща, че ми се иска да изтичам при баба ми и дори сега, след толкова години, да приседна до нея и да изслушам някоя приказка. Не е късно, нали? Пожелавам от сърце сбъднати желания - за теб, за Ники, за всички.
  • Нека не губим нищо от миналото. Само с миналото имаме бъдеще. Човек трябва да познава предците си, историята си,традициите, за да пребъде!Животът е албум от срещи и разлъки,от мъдрости и грешки...
    Носи смях и мъка в съдбите ни човешки.Паметта на детето ще запази цвета и атмосферата на миналото, ще върне към живот позабравени светове...
Предложения
: ??:??