29.10.2009 г., 21:32 ч.

Survivor 

  Проза » Други
1021 0 2
1 мин за четене

 

Моден бутик “ALTA VISTA”

Добре аранжирана огледална витрина: стъкло, алуминий, сухи цветя, няколко камъка, сиви, немигащи кукли с червени уста, декорирани по последния крясък на високата мода.

Лъскава, мъртва натура.

Пред нея – жив просяк.

Грозно лице, обгорено до мораво.

Лице без очи.

Като празна лъжица, протяга трепереща шепа.

Към човеците.

За трошици човечност.

От тях ще омеси хляб за вечеря.

Високи токчета край него почукват

Спират и тръгват.

Отмерват минутите гладни.

Високи момичета хвърлят поглед на високата мода.

Купуват “Versace”, високо се смеят.

Животът шуми високо над него.

Там горе има много високи неща:

високи цели,

високи постове,

високи мисли,

високи тавани,

високи полети,

високи дървета,

високи мечти,

високи звезди

(мятат гьобеци по потници),

високи любови,

високи момичета

с високи токчета

и високи балкони.

Те не го виждат.

Той седи ниско – на тротоара.

В краката на този висок  човешки мравуняк.

В своя вечен мрак сънува само едно: сита вечеря.

 

... SURVIVOR...

 

На дъното на високия свят.

 

 

 

 

© Даша Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви.
    Написаното е провокирано от истински случай и не беше насочено срещу никого. За жалост някои го приеха лично. Никой, на който и да е пост, с каквото и да е звание, с каквато и да е ерудиция, с каквата й да е красота не е достатъчно висок ако му липсва човечност.
  • Умело си използвала пространственото противопоставяне "високо" -"ниско". По най-ниските етажи на социума,може би онези малки хора,са съхранили себе си...Дали обаче дамите с високите токчета са нравствено извисени...? В техния свят няма дълбочина,няма човешка загриженост,няма съдържателност...

    Случи ми се преди време да срещна момиче на моите години,спрях я да я попиттам за една улица,може би това,че нямах скъпи дрешки и труфилца като нейните,я накара да ме изгледа от горе до долу, някак с презрение...Почувствах се като твоя човечец до витрините...

    Хорхе Букай казва:"Всеки възприема високите и ниските според своето си положение в света,според ограниченията си,според навиците си,според желанияъа и нуждите си".
Предложения
: ??:??