2.09.2009 г., 20:37 ч.

Свят без граници или женена за чужденец 

  Проза » Литературни очерци
6275 3 15
3 мин за четене

„ЖЕНЕНА ЗА ИТАЛИАНЕЦ”

            За човек като мен, който за първи път попада в чуждоземски свят, много неща са шокиращи.

            Първо, оказва се, че вицовете, на които се смеехме у нас, са си жива истина, и второ, „Совите не са това, което са”, важи с пълна сила.

            Попадайки в тази среда, изведнъж разбираш колко много български жени са женени за италианци! Изненадваш се, но малко по малко започваш да проумяваш какво означава това.

            Намираме се в град Пиза.

Отиваме с една наша сънародничка в агенцията за работа към "Каритас", за да се регистрирам. Във фоайето има много чужденки и няколко други българки. Влиза една красива жена, висока, много добре сложена, с боядисана хубава дълга червена коса, със страхотна походка – изглежда на 50 или малко над 50 години. Двете се поздравяват, оказват се стари познати. Говорят си малко и след това новодошлата се отправя към един от офисите. На излизане моята позната ми казва, че Снежана (така се казва новодошлата), е омъжена за италианец. Неволно задавам въпроса какво търси Снежа в офиса.

           - Ами търси си работа.

           - Как омъжена жена за италианец ще си търси работа в „Акли”? Как така мъжът ù ще я пусне да си търси работа тук?

            - Е, май нямат брак, но живеят от 2-3 години заедно, т. е. тя живее при него.

Излиза, че много жени са намерили този начин за преживяване за удачен: живеят с някой италианец, осигуряват си безплатна квартира и храна, работят и се издържат сами. Някои от тях имат и съпрузи и деца в България, изпращат редовно пари, идват си понякога в отпуск, и всичко е наред. И вълкът сит, и агнето – цяло. Италианецът си осигурява жена вкъщи и в леглото, а българката... изгодна сделка.

За времето на целия си престой там срещнах само една действително омъжена и чух за още една, но историята там е друга. Лоша за нея. Вдовец ù предложил да живее при него, като ù обещал брак и всеки месец да ù дава по 600 евро, които тя да продължава да праща на децата си. Първото изпълнил, но за второто – след брака спрял да ù дава пари, не ù позволявал да работи, и дори на пазар ходела само с него. Иначе – само вкъщи – поддържане на домакинството и всичко останало както си му е по реда. Вече две години.

Та така с „женена за италианец”. Някои  живеят с години така, а ако се разделят или мъжът почине, отново остават на улицата. Но не е трудно въпросът да бъде бързо уреден, защото все ще се намери някой, който да си търси жена и такава, която ще се възползва. А и една такава жена вече е с опит, а това се цени там. Няма да има проблеми с италианската кухня, за българките се носи слава на добри къщовнички.

Италианците казват, че българските мъже са жигола, защото изпращат жените си на гурбет, а те си стоят у нас, безработни или работещи за малко пари и чакат жените да им пращат.

Често тема на разговорите между българките е коя какъв ремонт е направила или смята да направи в къщата си, каква дограма е сложила, локално парно, обзавеждане. Може да е обидно, но е истина. Като се замислиш, абсолютно прави са. Италианката ходи по магазините, по барчета, на фризьор, спи колкото си иска, а някоя българка чисти къщата, готви, мие, гледа някой луд старец или старица. Понякога и по двама наведнъж, и изпраща пари на „фамилията” си, както се изразяват помежду си сънародничките ни, в България.

И това ако не е отворен свят!

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Петре
  • 😊
  • Изборът само на решенията е наш, резултатът не зависи от нас, знам!
    С две думи, шибан живот: не знаеш от къде ще те шибне, и дали пък няма да е рикошет. Всичко е нож с 3 остриета - тъпо, остро и дигитално!
  • Метеор, философията за морала като за полза и аз споделям, с едно условие: да не пречи и вреди на другите. То е като истината, по-точно нейните 3 вида - полезна, безсмислена и вредна.

    Благодаря ви!
  • Заинтригува ме и се върнах назад. Много добре знам, за какво говориш, т.е. пишеш.
  • някъде в тия писания имам и за паралелните семейства - сезонни работници по за през 2-3 месеца, как от тук отиват са тамошната" си жена, там живечт и работят заедно, а когато са у нас - всеки си е при сенейството, и това с години, срещнах и такива семейства
  • За жалост е точно така. ..
  • Паленка, още в Италия ли си?😉
  • Това си е чист курвалък. За благозвучие обаче го наричаме "препитане" или "оцеляване". А италианците са помияри. Изключвам наследниците на Алцек, които имат все още българска жилка
  • Хубаво написано. И е вярно. Познавам и аз доста такива случаи. Истината е, че италиянците, които си взимат български жени (или украинка, молдавка, румънка, бразилка и пр), обикновенно вече са разведени или са в процес на развод с някоя италиянска "харпия"- в Италия законът застава зад жената,когато има развод. Та италиянците излизат изтискани като лимони и после добре се правят на ударени, ако някоя нашенка си потърси "семейните" права.
  • Добра история .
    Поздрави на Абруццо и Пескара!
  • Добре дошла! Разказваш тъжни истини, които болят. Поздрави!
Предложения
: ??:??