7.03.2022 г., 10:59 ч.

Съботата на Стария полковник 

  Проза » Разкази, Хумористична
727 2 10
3 мин за четене

Старият полковник звънна на дъщеря си малко преди седем. Чу недоволния й сънлив глас, подмина с пренебрежение намека й – събота е. Какво като за някого е събота? За него отдавна дните бяха еднакви, откъде-накъде ще спазва чужд календар? Та ако ще и на дъщеря му да е.

Събуди се нейде преди пет часа. Събуждане – макар да беше нещо като изплъзване с пльокане от рядката кал на дрямката.

Отдавна не му се спеше. Но пък и нямаше какво да прави през останалото време, затова гледаше да се поизлежава в голямото легло. Докато нуждата го отведе до тоалетната. А после сядаше пред телевизора.

Недостойният му зет веднъж подметна, че злото не спи. Да, бе – не спи… Би поспал хубаво, ама като не може…

Което го вбесяваше. Как така ще има неща, на които да не може да заповядва? Това е хаос, това е край на нормалния ред…

Затова след ставането пускаше телевизора. Нещо там си говорят, понякога детски анимации въртят – не е важно какво, трябва да си има дружинка. Свети онова голямо око, ехтят гласовете…

Ехтят, защото Старият полковник отдавна не чуваше добре. Дъщерята му носи някакви слушалки, ама… Абе, не е работа да ги мъкне все със себе си. Остави ги нейде, забрави и – трябват нови. Пък му и пречат. А той е човек, обича спокойствието…

Затова пускаше телевизора с пълна сила. Да чува… Ония пейзани, комшиите, доста време опитваха да му обяснят, че сутрин рано и вечер късно, когато той има нужда от другарчето си, спели…

Ми, да спят – не им е седнал на клепачите, я…

И той има права, и той е човек – иска си своето.

Ето сега и дъщерята егоистично мрънка – събота било…

Каква събота – той е станал. Защо светът да почива, когато той не може?

Продиктува й списък какво да му вземе от големия магазин. След половин час го отварят, има време да се облече и отиде. А после – да пристига с поръчките. Каквото й е казал. Ако нещо е забравил – пак ще иде. Събота е, друга работа няма…

Тя дойде, разтовари чантата и пак се върна. За две нови поръчки. Ами да свиква, не е за пръв път…

После той поиска две сварени яйца. Тя сложи тенджерката на котлона. А той с пъшкане се надигна, отиде до печката и намести дъното точно по кръга. Дъщерята напразно протестира, че всичко е било наред. Може и да е – той не виждаше от кревата какво прави тя, пък и като нагласяваше, не погледна.

Работата е принципна. Знаеше го от курсантските години. Взводният им винаги поправяше след тях одеала, възглавници, ремъци, подредени уж части на автомобила.

Правило първо – подчиненият да помни, че е контролиран. И, че началството по-добре знае и вижда. Най-важното – във всяка секунда старшият наблюдава, оценява и наказва. Или – в редки случаи  - награждава…

Старият полковник бавно се изтегна на кревата. Дъщерята си тръгна в познатата форма – разнебитена, изнервена, пред изригване. Сега ще се прибере и ще се разтовари върху психиката на зетя. Така му се пада…

Добре започна тая събота…

И неделята ще мине хубаво.

Той ще си я направи…

 

Каня ви в блога, където има и непозволени тук неправилни мисли - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Силвия!
  • Да се смееш ли, да плачеш ли?!
    Хареса ми
  • А, "любимият ми герой" пак се е развихрил. Море, пусто дърво недочегарено!
  • Благодаря, Таня, Лина, Красе!
  • "Защо светът да почива, когато той не може?..." - Прав е. Какви са тия устройства да ти дооправят чуването. Утре и мозък ще взема да ти налеят и ти да се чудиш откъде ти е дошъл...
  • Този полковник на млади години явно е бил още по-голяма фурия. То не е смешно, за потърпевшите, но се посмях на аргументите, които си създава. Поздрави!
  • Добре започна тая събота…
  • Да не ни направят забележка,.. наистина нагнетена умраза. По повод нац ни празник Трети март, даже някакъв учЕн, се опитваше да докаже, че това не било Национален празник,че не било освобождение а освоБождаване. ...Приказката за змията е точна
  • Благодаря, Петре!
    „Аз не гледам ни руски, ни украински новини. Първата жертва на войната е истината.
    И, разбира се - моралът. Що народ изкрейзи, убеден в омразата си към всичко руско.
    Защото ония лоши руснаци ни освободиха от добрите турци. И трябва да им отмъщаваме...
    Приказката за змията, притоплена от човека и ухапала го...
  • Свежо др.Полковник - от твоето другарче.''....На 6 срещу 7 март, са унищожени 30 вражески хеликоптера от укр.войници,.. за унищожени вертальоти не се съобщава...наши бригади събирачи на старо желязо искат локация....''
Предложения
: ??:??