3.05.2008 г., 13:21 ч.

Сълза 

  Проза
1010 0 3

Само росната капчица се осмели да проговори на слънцето:

- Ти поне виждаш полята, огрени от собствената ти прелест, виждаш безкрайните реки, виждаш горите, заспиващи, уморени от човешката суета, виждаш целия свят...
- Та това... Това не е нищо!... 
  Капката не можа да каже нищо повече. Само можеше безучастно да гледа как безмилостно се подиграват с мечтата й. И замлъкна... Беше се уморила да се надява вече, беше я страх да не би думите на Слънцето да бяха истина. Ами ако тя през цялото време бе вярвала в едно нищо?Ами ако всичките й мечти всъщност се окажеха просто една илюзия?
   И тя извърна поглед от Слънцето. Предпочиташе да прекара живота си, вярвайки в една илюзия, отколкото да знае болезнената истина, че всяка мечта е илюзия... Че всеки копнеж е отлетяла надежда, че всеки блян е прелюдия към болка...

- Най-много боли от напразни надежди... – тихо промълви стръкчето трева и от него бавно се отрони последната му сълза- росната капка...

© Наталия Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • хареса ми
  • Хареса ми! Във всяка мечта има илюзия и във всяка илюзия има болезнена истина... И псе пак никога да не робуваме на..."Надежда всяка оставете!" Да се вглеждаме в слънцето - то ни дава надежда за живот!
  • Прекрасно е Нат Да, права си най-много боли от напразни надежди...
Предложения
: ??:??