26.06.2020 г., 14:48 ч.

Сън...май 

  Проза » Хумористична
644 2 12
2 мин за четене

Заспах. Ама по-добре да си бях будувал. Защото засънувах. Неверен сън, кошмарен. Но толкова притчово-реален, че… Добре, ето какво видях в сънната си реалност.

Седя си аз една вечер там, пред къщи, и гледам унилия залез. Дъвчейки втората си вечеря, излиза синът ми и вика:

- Какво си се умърлушил, тате?

- За овчиците мисля! Дето ги пасях, стригах, доих, сирене ти правих! Тия, дето ги продаде на Пешо Чорбаджийски.

- Радвай се – отървах те от труд и грижи…

Клатя глава несъгласно:

- А мляко, сирене, кашкавал отде вече, сине?

- Абе, тате, що се мориш за тия работи? От Пешо Чорбаджийски ще купиш!

- А пари, сине?

Синът сяда и ми обяснява:

- Пари има! Ето – продадох нивите!

Изпъшквам глухо.

- Защо продаваш земята, сине? Тя е богатството ни!

- Тате, тате! – вика той и като малко дете ме поучава. – Демокрация е сега, пазарна икономика. А тоя пазар трябва да се развива – да се продава и купува! Пешо Чорбаджийски няма да я вземе тая земя в тяхното село, я!

- Ще дойде тук и нас ще излапа, биля! – отвръщам му.

- Ех, тате, колко си изостанал! Той ще инвестира в бившите ти ниви, ще направи пазар на труда. Ще можеш да работиш там, пари да изкараш, наема за къщата да плащаш…

- Чакай, сине!!! – крясвам стреснат. – Какъв наем? Тая къща е моя, сам съм я вдигнал!

- Продадох я! Че то в Европа колко хора имат собствени къщи!? Там всичко е под наем! А ние тук нашироко я караме, къщи вдигаме, време губим. Нали към Европа отиваме – без къщи ще е по-леко по пътя!

- Ама, сине! – промълвям рухнало. – Тая къща и за теб беше, ти щеше да я наследиш…

- Ти мен, тате, не ме мисли. Аз имам някоя пара – комисиони взех от туй, що продадох, та ще се оправям някак! Пък и Пешо Чорбаджийски обеща да ме направи свой представител в наше село, добре плаща човекът.

Мълча безнадежден!

- Сине, сине – отронвам накрая. – Що години се трудих, а ти набързо изтъргува живота ми. А като свърши построеното от мен, какво ще правиш?

- Няма страшно, тате. В пазарната икономика е така – един работи, а други продават! Какво да те правя, като се случи в групата на бачкаторите!

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??