17.05.2018 г., 18:01 ч.

Съзнанието 

  Проза » Разкази
1108 3 4
1 мин за четене

Има едно място, наречено Ад. Намира се извън времето и пространството. Извън битието, извън масите. Обитава съзнанието.

Всичко в Ада се движи на концентрични кръгове. Всяка думичка е камъче, което завихря и създава нови повърхности.

Адът си има звезди и красиво небе, поляни с дъхави билки, вечерни огньове, мирис на сено и лятна гръмотевична буря. Адът е болезнено красив. Всъщност всичко е болезнено красиво в него- от първото пробило снега кокиче до последното за есента жълто листо, от изгрева, повикан от птичите песни, до теменужения залез, който те обрича на Вечност.

Всичко е нереално красиво, осъзнаването на красотата те оголва като нерв, възприемчив за цялата гама на човешката болка. Там всяка частица от цялото носи привкусът на Адско страдание- от нежния аромат на зрялата праскова до тръпчивия нюанс на канелата.

Отваряш очи и поглъщаш красивото. Цветовете болезнено бодат, а светлина е ярка, заслепяващо ярка. Не можеш да склопиш клепачи-боли те и е толкова красив Адския ден, поредния един от многото, та чак до края…

Протягаш ръце към нещо любимо. Докосваш го и хиляди кинжали пронизват човешката ти обвивка. Стоиш, разкъсан и кървящ, но се радваш че имаш нещо любимо в обятията си.

Облизваш се бавно. Наоколо ухае на нещо примамливо. Искаш да го вкуси, да пиеш от красотата му.

Знаеш че ще боли. Преглъщаш и гърлото ти е пустиня, осеяна с милиарди бодливи кактуси. Жаждата е непоносима.

Дали болката е отрова, която убива или ще засили усещането ти за красиво?

© Ивалина Петкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Там болката понякога лекува, друг път красотата прокървява като рана.
  • Благодаря ви Наде, Донко! Чакам с нетърпение новата ти творба тук, Донко. Добре е, че меланхолията ми е послужила за нещо.
  • Изключително и точно на мястото! Прочетох го в момент на творческа пауза и веднага ми даде идеи.
  • Като за мен написано....
Предложения
: ??:??