17.07.2024 г., 4:09 ч.

Тихият Вик 

  Проза
120 0 0
6 мин за четене

РАЗКАЗА Е ПРЕВЕДЕН ОТ САМИЯ АВТОР!

 

Егор седеше на леглото си и гледаше в тавана. Около него сякаш всичко се разпадаше: училището се беше превърнало в място за мъчения, а домът — в арена на постоянни скандали и пиянство. Единственото му утешение беше въображаемият му приятел Игор, който винаги се появяваше в най-трудните моменти.

— Привет, Егор, — каза Игор, появявайки се на ръба на леглото. — Как си днес?

— Как обикновено, — тихо отговори Егор, опитвайки се да не показва болката си.

Игор беше всичко, което Егор искаше да бъде: уверен, силен, разбиращ. Той знаеше всичките му страхове и болка и винаги намираше думи на утешение. Но с всеки изминал ден Игор ставаше все по-реалистичен и Егор започна да се затваря в себе си все повече и повече.

Всеки ден в училище беше като предишния. Егор се опитваше да минава незабелязано, но това рядко успяваше. Сергей, Димка и Виталик не пропускаха възможност да го унижат. Един ден на междучасието те го заградиха в ъгъла на коридора.

— Ей, къде отиваш? — ухили се Сергей, препречвайки му пътя.

— Мислиш, че няма да те стигнем? — добави Димка, бутащ го в стената.

Егор се опита да се измъкне, но силите го напуснаха. Сергей го удари в корема и Егор се сви от болка.

— Никой не те иска, — прошепна Виталик. — По-добре да те нямаше.

Тези думи го нараниха повече от всички удари. Той знаеше, че в това се крие смисълът на живота му — той беше никому ненужен, дори на майка си. Връщайки се вкъщи, той я намери, както обикновено, пияна на дивана.

— Къде се моташ, идиот? — изкрещя тя, едва забелязвайки го. — Пак ли си търсиш компания?

Егор не отговори. Той влезе в стаята си, заключи вратата и падна на леглото. Игор се появи до него.

— Те грешат, Егор, — каза той. — Ти си важен. Ти си значим.

Но този път думите на Игор не донесоха утешение. Егор се чувстваше загубен в ъгъла, от който няма изход. Той все повече се затваряше в себе си, потъвайки в мрачни мисли.

Една нощ, когато майка му започна поредния скандал, Егор не издържа. Той тихо се изправи от леглото и се качи на тавана, където сред старите вещи се намираше пистолетът на дядо му. Оръжието лежеше там много години, забравено и ръждясало, но за Егор то се превърна в символ на изход от мъките му.

— Егор, помисли още веднъж, — каза Игор, появявайки се до него. — Това не е изход. Ти можеш да се справиш.

— Не, Игор, — прошепна Егор, държейки пистолета в ръце. — Повече не мога. Уморих се да се боря.

Той чувстваше как вътре в него расте чувство на безизходица. Сълзи течаха по лицето му и Игор, както винаги, се опитваше да го утеши. Но този път утешението не помогна. Егор вдигна пистолета към слепоочието си, още веднъж погледна Игор и с болка в гласа каза:

— Извинявай.

Тишината на нощта беше прекъсната от един-единствен изстрел. Майка му, събудена от пиянския си сън, намери Егор на тавана. Шок и ужас я обхванаха, но беше вече късно. Егор повече не страдаше.

Новината за самоубийството на момчето потресе училището и целия град. Хората, които преди не обръщаха внимание на него, сега обсъждаха трагичната му съдба. Никой не знаеше за вътрешния му свят и колко му е било трудно. Никой не знаеше за Игор, въображаемия му приятел, който беше единствената светлина в тъмния му живот.

Историята на Егор остана в паметта като тъжно напомняне за това колко е важно да се забелязват и подкрепят тези, които страдат в тишина. И въпреки че Егор не намери спасение в този свят, неговата история може да помогне на други да не попаднат в същата безизходица.

 

ОРИГИНАЛ

Тихий Крик

Егор сидел на своей кровати, вглядываясь в потолок. Вокруг него, казалось, всё рушилось: школа стала местом пыток, а дом — ареной постоянных скандалов и пьянства. Единственным утешением был его воображаемый друг Игорь, который всегда появлялся в самые трудные моменты.

— Привет, Егор, — сказал Игорь, появляясь на краю кровати. — Как ты сегодня?

— Как обычно, — тихо ответил Егор, стараясь не показывать своей боли.

Игорь был всем, чем Егор хотел бы быть: уверенным, сильным, понимающим. Он знал все его страхи и боль и всегда находил слова утешения. Но с каждым днём Игорь становился всё более реалистичным, и Егор начал замыкаться в себе ещё больше.

Каждый день в школе был похож на предыдущий. Егор старался проходить незамеченным, но это редко удавалось. Серёга, Димка и Виталик не упускали возможности унизить его. Однажды на перемене они загнали его в угол коридора.

— Эй, ты куда? — ухмыльнулся Серёга, преграждая ему путь.

— Думаешь, мы тебя не достанем? — добавил Димка, толкая его в стену.

Егор пытался вырваться, но силы оставили его. Серёга ударил его в живот, и Егор согнулся пополам от боли.

— Ты вообще никому не нужен, — прошипел Виталик. — Лучше бы тебя не было.

Эти слова ранили его глубже всех ударов. Он знал, что в этом был смысл его жизни — он был никому не нужен, даже своей матери. Вернувшись домой, он нашёл её, как обычно, пьяную на диване.

— Где шлялся, урод? — закричала она, едва заметив его. — Опять сброд свой ищешь?

Егор не отвечал. Он прошёл в свою комнату, запер дверь и упал на кровать. Игорь появился рядом.

— Они не правы, Егор, — сказал он. — Ты важен. Ты значим.

Но в этот раз слова Игоря не принесли утешения. Егор чувствовал себя загнанным в угол, из которого нет выхода. Он всё больше замыкался в себе, погружаясь в мрачные мысли.

Однажды ночью, когда мать устроила очередной скандал, Егор не выдержал. Он тихо поднялся с кровати и пошёл на чердак, где среди старых вещей хранился пистолет деда. Оружие лежало там много лет, забытое и заржавевшее, но для Егора оно стало символом выхода из его мучений.

— Егор, подумай ещё раз, — сказал Игорь, появляясь рядом. — Это не выход. Ты можешь справиться.

— Нет, Игорь, — прошептал Егор, держа пистолет в руках. — Я больше не могу. Я устал бороться.

Он чувствовал, как внутри него разрастается чувство безысходности. Слёзы текли по его лицу, и Игорь, как всегда, пытался его утешить. Но на этот раз утешение не помогло. Егор поднял пистолет к виску, ещё раз взглянул на Игоря и с болью в голосе сказал:

— Прости.

Тишину ночи разорвал единственный выстрел. Мать, очнувшись от пьяного забытья, нашла Егора на чердаке. Шок и ужас охватили её, но было уже поздно. Егор больше не страдал.

Новость о самоубийстве мальчика потрясла школу и весь город. Люди, которые раньше не обращали на него внимания, теперь обсуждали его трагическую судьбу. Никто не знал о его внутреннем мире и о том, как тяжело ему было. Никто не знал об Игоре, его воображаемом друге, который был единственным светом в его тёмной жизни.

История Егора осталась в памяти как печальное напоминание о том, как важно замечать и поддерживать тех, кто страдает в тишине. И хотя Егор не нашёл спасения в этом мире, его история может помочь другим не оказаться в такой же безысходности.

© Васил Морро Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??