10.12.2021 г., 10:14 ч.

Уреди ме еврочиновник - идиотизма сам ще постигна 

  Проза » Други
200 1 3
2 мин за четене

Познавачите на служебните системи обясняват – началник никога няма да назначи за свой заместник човек, по-умен от него. Никога! Защо да рискува евентуално изместване?

А, когато тоя началник замине – пенсия или друг пост – шеф става… Заместникът.

И, разбира се, нивото на интелект, професионализъм и морал спада.

А този нов шеф назначава свой заместник. Естествено, не по-умен от себе си. За всеки случай.

Което илюстрира интелектуалното падение и катастрофите на разума в различните служби – у нас и по света.

Така е в ЕС. Доказано не само от класическите наредби за весели кокошки, забавляващи се прасета, антикриви краставици. И последната, пусната по бюрата заповед – относно задължителната подмяна на използваната терминология.

Засега – отнасяща се само до сътрудниците на ЕК, но може да очакваме скоро налагането навред из ЕС. При това без официални основания. Както стана с премахването на женския пол /не само лесбийките са вече „колега“, например/. Което, между другото е обидно за жените – не им позволяват да са журналистки, докторки и тем подобни, а ги омъжкаряват. Та и публиката се дзвери на чудото – „Министър роди“…

Вече е в действие справочник, „отменящ“ думи и словосъчетания, които могат да бъдат оскърбителни за „различни нации, култури, религии и сексуални ориентации“…

Сред обявените за опасни са дори „гей“, „лесбийка“, „Рождество“.

Вместо тях се търсят възможни аналози – да речем, „еднополова двойка“…

Именно за половете е отделено много място в документа. На чиновниците се нарежда да не използват думи, свързани с мъжка насоченост или основа. Рoliceman остава без страшното man. Дори man-made трябва да бъде подменено от изкуствено създаден, а цели изрази да бъдат кастрирани от мъжкото /„Огънят е велико откритие на човека“ става „на човечеството“, отде-накъде само мъжът ще пали огъня?/…

 Препоръчва се обръщението „Дами и господа“ да бъде заменено от „Драги колеги“. Освен това при използване на илюстрации да няма такива, на които жените и момичетата са в пасивна роля, докато мъжете „в активност, склонни към приключения“.

От речника трябва да изчезне понятието „колонизация“ – при все историческата реалност. Дори  нужно да се избегне използването му при описание на усвояванията на извънземни обекти. Което е разбираемо – гузен негонен бяга…

„Рождество“ не само е осъдено на изтриване, ами и вече се препоръчва да се избягва. Вместо това – „празници“. За да не се засегнат мюсюлманите. Чиито празници, обаче, не са споменати. Явно европейците са приемани като мазохистични инфантили, които понасят всичко и не разбират нищо…

Документът е строго секретен, но въпреки това журналисти от Il Giornale са го открили и публикували.

Накрая – думите на еврокомисарката по въпросите на равенството Хелена Дали: „Ние винаги сме длъжни да предлагаме инклузивно общуване, гарантиращо, че всеки ще бъде признат във всеки наш документ, независимо от пол, раса, етнически произход, религия, инвалидност, сексуална ориентация“…

Който иска да е добре с всички е враг на всички…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Не знам защо не вземат най подир,
в устите тези маски да натикат.
Ще има тишина, ще има мир
и само ще четем за политика.
Безполово, безродно, но човек, ...
  670 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Красе!
    Чакай го...
  • Не разбрах какво ще се празнува друго освен коледното прасе и аз ли да отида при него или то ще дойде при мен...за удобство питам..
  • Малък бях , обаче като им видях безличните, ехидни усмивки разбрах , че тези така наречени демократи ,са абсолютни ,крайно - леви педали (автомобилен термин)! Работата стана "Лошо Седларов . лошо!" Батко Гощо ти винаги си на ниво! Благодаря!
Предложения
: ??:??