22.11.2017 г., 11:03 ч.  

В очакване 

  Проза » Разкази
966 0 0
2 мин за четене

Девойката осъзна колко много време бе прекарала да си представя всякакъв сценарий за развой на ситуацията. В унисон с несигурността ѝ, навън небето беше сиво и се бе спуснала загадъчна и гъста мъгла. Времето въобще не ѝ помагаше да се почувства по-добре. Следобед в последния момент се оказа поканена на вечерното събиране по случай рождения ден на най-добрия приятел на М. Въпросният М. ѝ беше завъртял главата, а тя дори не знаеше дали той искрено се интересува от нея. От доста време я закачаше. Още, откакто се запознаха оная вечер в дискотеката и танцуваха в ритъма до зори. Не беше сигурна в чувствата си, нито в неговите, но това не попречи на младата ѝ душа да иска да ѝ се случи любовна авантюра. От ония, по които момичетата на нейната възраст се прехласваха и губеха ума си. Неопитността на девойката не пречеше на играта на въображението ѝ – усещаше как той нежно прокарва пръсти през косите ѝ, как след рождения ден остават насаме и потъват в трепетна романтична целувка.

 

Времето летеше, тя несигурно и чевръсто вадеше различни дрехи от гардероба си, в търсене на подходящ тоалет. Премина през всякакви ефектни облекла, атрактивни поли и високи ботуши, докато не осъзна, че изобщо не е необходимо да се прави на изкусителка. Вместо това реши да послуша ценния съвет на майка си: да се облече скромно, както се облича в ежедневието си, за да разбере дали М. истински държи на нея. Измъкна, изпод многото цветни блузи, белия си пуловер, който щеше да комбинира със син шал, тъмносини дънки и обикновените си черни ботуши с равна подметка.

След неминуемо двадесет минутно гримиране и кокетничене пред огледалото, девойката се парфюмира, огледа се още няколко пъти, взе чантата и се сбогува с баща си, като последните ѝ думи бяха: „...и ми пожелай успех!”. 

 

Тръгна с бърза крачка към уреченото място, където щеше да я чака приятелката ѝ заедно с възлюбения си. Асфалтът беше мокър, явно бе валяло доста, преди да излезе от къщи. Докато ускоряваше крачката си, тя неуверено бръкна в чантата си и извади слушалките. Пусна си бърза музика, за да се разсее от атмосферата наоколо. Приближи към спирката и докато пресичаше кръстовището, погледът ѝ се отмести от зелената светлина на светофара, за да види малцина чакащи, умело увити във вълнени шалове. Почти беше сигурна, че приятелите ѝ (ако можеше да се нарекат такива) не бяха дошли още, за което съдеше по многократното звънене на П. Тя ѝ се вайкаше и оплакваше колко много време ѝ отнело да се приготви. Девойката седна да чака, унила и притеснена, на спирката до един човек на средна възраст с печален поглед. От другата страна на пътя, двама влюбени се въртяха, държейки се за ръце, казваха си мили думи за довиждане. Изглеждаха ѝ толкова сладки, толкова, че ѝ се понрави и тя да си има някого, в когото да е влюбена безусловно, за когото да няма никакви резерви и съмнения...

 

© Христалина Всички права запазени

Написах го, когато бях на 15, за едно от моите първи увлечения. Имаше нужда от малко редакция, все пак бях забравила колко силно може да си развълнуван от темата любов на тази възраст.

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??