29.12.2022 г., 11:30 ч.

В празничния студ 

  Проза » Разкази, Хумористична
184 3 4
1 мин за четене

Навън гръмна втора ракета… Че кой е тоя супербогаташ, дето си позволява подобни развлечения…

Ханс беше заредил само един фойерверк, но го пазеше за полунощ. Да зарадва внуците….

А сега трябваше да се подготви. За целта слезе в древното мазе на стария дом. Някога прадядо му беше го оборудвал за съхраняване на родовите богатства. Имаше няколко отсека и Ханс най-напред влезе в голямото помещение, където съхраняваха хранителни продукти. Два бута, висящи на гредите, няколко вурста до тях, десетина бутилки, пазени още от войната…

Отряза месо, добави един скромен салам, украси с бутилка, покрита с вековен прах…

В ъгъла стояха двете каси. Отключи внимателно малката, отдели няколко банкноти, добави и шепа монети – може да му поиска някой приятел заем, а в тия времена…

Сетне внимателно се огледа и отключи голямата каса. Е, сега вече всичко ще е наред. Преброи ценното съдържание, извади четири дебели дървета… После размисли и замени две от тях с други, по-тънки. Имаха си още стари кожуси, можеше да спестят топливото…

Небрежно повлече чантата с продуктите, внимателно понесе дървата…

Все пак, празник е…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Отброяваш, сенсей, отброяваш... След 12 каляската се превръща в тиква, конете в мишки, но лакеите си остават човекоподобни. Поне в нашата "приказка".
  • Даммм, ... не съм от там, аз съм баварец ..
  • Благодаря, Лидия!„
    Времето сега започва да тече...
  • Не е хумористичен разказът ти, Георги, а е трагичен. Само не разбрах за кое време се отнася.
Предложения
: ??:??