12.05.2008 г., 10:37 ч.

В робуване на пиедестали 

  Проза » Други
1131 0 5
1 мин за четене

Писъци дълбаят и съзаклятнически търсят да пробият тишината. Онази тишина – обезоръжената. Поробена от мълчанието. Нашето мълчание. Мразя го. Мразя и наивната вяра, която пазя. Уповаваща се на одраскани, кървящи лъчи. Лъчи, родени от борбеност, а обречени на мимолетен и осакатено-безпътен живот...

Вярвах в безграничното послание на бенките. Между разстоянието от твоята лява до моята дясна трапчинка... и в бясното им препускане – търсене и изгубване, усвояване и разграждане... и все пак изграждане на свой страничен, маргинално-симпатичен свят...

И целувах чужди лица, в отчаяния си стремеж да се разпозная. И сълзите горяха лицето, от цялото насилие, упражнено върху устните.

Разруших всички пиедестали. Дори от най-неизживяните утрини. Чаровно-несбъднати. И дръзнах да обичам човешките им образи. Семпли. До болка беззащитни. И ограничени дори. Накъсани силуети на собствените си непростени моменти...

И до днес ме приковават със сенките си... уж безплътни и слаби. А призраци, бдящи над склонността ми да им робувам. Казват, че ме манипулират с лекота. Всички те. Със страхуващи се, изрисувани лица. Зад маска лесно се манимупилира. Но кръвта под маската съсирва се. И светлината във очите потъмнява. Непознала дори и кратката среща с лъчите. Онези одрасканите. С кървяща, но горда душа...

... И аз имам сили да преборя мълчанието. Дори писъците в шепите да приютя. Но когато с тях погаля лицето, неизказано чуждото, дали няма да се огледам във вярата? Неприсъщата ми. С побелели от чакане за сбъдване коси... Вярата. Твърде уморена, за да преборва пиедестали. Със също одраскани. И тежко накъсани. Но все пак лъчи.

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • След творби те ти в мен остава само тишина, но за миг, а после отлита. Остава само приятния спомен. Като една истиска любов, която няма как да забравиш.
  • "Но все пак лъчи."

    Да бъдат винаги!
    Възхищавам се на мисленето ти, Рали!
  • Несравнима!Закодираното в творбите ти, е отпечатъкът на една прекрасна душа!
  • Много красиво беше това. Харесва ми мисълта ти и образността, с която описваш чувствата си. Пиедестали... за съжаление едва ли ще познавам някога човек, който да не робува на такива(включвам и самата себе си).
  • Сами си ги сътворяваме, в услуга на собствените си предразсъдъци...
    Поздрав!
Предложения
: ??:??