21.07.2019 г., 18:30 ч.

В търсене на аромата на лятото 

  Проза » Разкази
1222 5 14
3 мин за четене

  

   - Можеш ли да определиш, кой е най - прекрасния аромат на лятото?

   - Щом ти ме питаш, значи сигурно е на похот, на женски сутиен попил аромата на разгорещена  жена -  опитах да се пошегувам с него.

   - Малко по-сериозно, дееее. По-романтичен отговор потърси. Какви са тези каруцарски отговори, които ми даваш? Помисли.

   - Какво има да мисля? Това е супер лесен въпрос.  Ароматът на море.

   - Не споделям мнението ти.  Хубав е , но не е типично летен според мен. На море мирише, когато си край него и през останалите сезони. Нека да е лятно, типично лятно. Опитай пак.

   - Тогава може би на диня!? Праскови!? Пъпеш!? Зависи кой от плодовете предпочиташ.

   - Добро предположение. А друго имаш ли?

   - Петунии, окосена трева, лавандула?

   - Топло, топло, топло…

   - Печени чушки?

   - Неее, как можа да ти хрумне? Ароматът на печени чушки ни напомня, че лятото свършва и идва есента. Говоря ти за лято. Край нас е, наблизо е. Затвори очи и помириши. Това според мен ароматът на лятото.

   Случвало ли ви се е да помиришете диви ягоди, нали? Всеки знае, колко завладяващо ухаят, но примесени с мащерка, дали ви се е случвало? Плодовата нотка на ягодите, съблазнително събуждащи асоциация за невинност и любов, съчетана наситен аромат, на деликатната тревичка? Комбинацията между двете може би наистина е най- прекрасния летен аромат. Или поне днес, на това място, с този мъж, когото почти не познавах, но влезе в мислите и във всекидневието последните дни.

   - Еее, убеди ме! Това е летния аромат на нашата лятна любов. Ще остане тук в планината и ще чака друга лятна любов, някое друго лято, на други двама, които ще търсят най-летния аромат и ще го намерят на тази поляна.

   - А искаш ли да се опитаме да го запазим?

   - Кое? Аромата ли? Аз ще го запазя, в спомените. И може би след време ще имам желание да споделя това откритие с някой друг. – усмихнах му се и се обърнах на другата страна.

   Някаква предателка сълза, се опитваше да развали момента и да разкрие това, което самата аз не бях готова да призная, а именно, че не исках всичко да свърши толкова бързо и да остане тук. Исках продължение, но не вярвах, че е възможно. Живеехме в различни градове, а се познавахме едва от седмица. Но ми се искаше… Оооо, как ми се искаше, някой да ме разубеди. Да ми каже, че греша. Че ароматът на ягоди и мащерка може да се запази. Да ми каже, че лятната любов, не свършва заедно с лятото, а преминава в есенна. Не толкова гореща, но достатъчно топла, красива и силна. Искаше ми се…

   - Хей, къде си? За аромата попитах? Искаш ли да го запазим? Ще си наберем мащерка и изсушим за чай, който ще пием през зимата, в комбинация със сладко от диви ягоди. Искаш ли?

   - Ти си абсолютно луд? Къде ще го пием? Живеем в различни градове?

   - Не ми задавай въпроси! Отговори ми. Искаш ли? Който има желание намира начин, който няма – намира причини. Искаш ли?

   - Искам…

© Ирен Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Лятна любов »

7 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз искам, брой и мен!
  • Благодаря, Краси!
  • Ягоди, мащерка и още нещо... Топъл и ароматен разказ като влюбено лято. Глас. Успех!
  • Благодаря, Светулчице.
  • Много хубав разказ, нежен и ароматен,като лятна омая.🌞
  • Благодаря ти, Мария. За мен е чест, че си прочела и ти е харесало прочетеното.
  • И замириса на любов! Много сладък разказ, Ирен! Ароматен като горска ягода, поднесена върху сълза от обич...
    Успех ти желая!
  • Марко, благодаря за добрите думи.
  • Прекрасен разказ ! Лек, топъл, ухаещ на лято !
    Поздрави за творбата !
  • Станислава, Каролина, благодаря, че прочетохте. И се радвам, че не мислите, че сте си загубили напразно времето. Има още лято пред нас - ароматно и обично да е!
  • Хубави и топли асоциации! Хареса ми
  • Успех и от мен!
  • Благодаря ви! Има 2-3 наистина хубави разкази по темата на предизвикателството, до този момент, според мен. А аз само намерих време да запиша асоциациите, които съчетанието "Лятна любов" предизвика у мен.
  • Успех!
Предложения
: ??:??