31.01.2023 г., 0:04 ч.  

Вавилон 

  Проза
559 5 6
2 мин за четене

Преди броени дни реших да се разнообразя и посетих столичен киносалон, за да гледам нашумелия американски филм "Вавилон" на режисьора Деймиън Шазел - филм, за който се очаква да грабне Оскар през 2023г. Да си призная честно пристъпих със свито сърце прага на киносалона, защото сред имената на основните актьори съзрях Брад Пит. Той толкова пъти ме е разочаровал с псевдоиграта си, че не можа да се откупи дори с ролята на Ахил във филма за Троянската война, както и с ролята на Смъртта във филма "Да срещнеш Джо Блек". Но бях решил твърдо да рискувам и притихнах на една от седалките. Филмът започна с почти сюрреалистична сцена - огромен дебелак се пазареше за транспортиране на животно с мексикански бараба в сумрачно поле, над което се извисяваше хълм с нещо като Холивудски замък. Барабата ползваше за транспорт жалък и радрънкан камион и очакваше "реквизитът" да е кон, който да бъде транспортиран до замъка за предстоящо свръхразвратно парти, но се оказа, че животното за транспорт е огромна слоница. Никога няма да забравя потното лице на дебелака, ококорените очи на мексиканския бараба и могъщата слоница на фона на сумрачното поле. Тук безусловно "Вавилон" се доближаваше до заслужен Оскар-2023. Транспортирането на слоницата изглеждаше невъзможно. Раздрънканият камион стенеше под тежестта на огромните й телеса. Въжето на ремаркето бе на път да се скъса по стръмния склон. Най-неочаквано сдаде куката, чрез която то беше скачено за задната стена на ремаркето. Изглеждаше, че слоницата и нещастните й превозвачи ще намерят смъртта си по нелеп начин, но съвършено синхронно, в мига когато куката се откъсна видимо съдбовно, няколкото яки мъже, подобно на бурлаците от знаменитата картина на Репин, удържаха отзад камиона с небивало тежката слоница. Всичко това изглеждаше като победа на колектива над злата съдба, когато най-неочаквано задницата на слоницата изригна като кратера на Етна и върху нещастните мъже се посипа градушка от слонски фекалии и градоносна урина. Лицата и телата на нещастниците бяха щедро обляни с изненадващата вонлива кафява смес. В този момент ме напуши неудържим смях и спонтанно се провикнах - Велик!!!!!! Имайки предвид режисьора и неговия филм, защото бях твърдо убеден, че след тази изненадваща сцена Оскара няма да им се размине. За голяма моя изненада, обаче, това се оказа кулминацията. Оттук нататък филмът падна необратимо и бездарието на Брад Пит, както и на Марго Роби свършиха своето. Не успя да го спаси дори добрата игра на "мексиканеца". Оскарът ще се размине със сигурност, освен ако не се намери достатъчно подкупно жури от рода на българските. Но величието на сцената с огромната слоница остана като ярка режисьорска находка. Многократно съм предупреждавал - "не заставайте зад слоници". А след този филм ще добавя - това може да ви донесе фекален Оскар!

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Искам сърдечно да благодаря на всички взели отношение към този текст и да се извиня на онези от тях, които решиха да не гледат Вавилон. Напротив - гледайте го! Ще се посмеете от сърце. Слоницата е впечатляваща! Оставаше само да пропише и стихове.
  • Благодаря за информацията! Ако това е кулминацията, тя е прекрасно описана! Няма да гледам филма! И без това не харесвам Брад Пит!
  • Въпрос на гледна точка. Не съм гледал филма, но не мога да се отрека, че Брад Пит със Силвестър Сталоун, Брус Уилис, Жан-Клод Вандам, Киану Рийвс, Джеки Чан и Лиъм Нийсън са ми любими актьори, които само със присъствието си в някой филм могат да го одухотворят.
  • Младен, аз също не съм гледала този филм, но сигурно няма да го направя, защото ти достатъчно добре си нарисувал този епизод със слоницата, че сякаш съм била в киносалона. Благодаря ти за удоволствието, което ми достави!
  • Актьорската игра е последното, което зрителят вижда. Преди това стоят екипите от сценаристи, монтажисти, дубльори, да не кажа и анархисти- в стремежа си да изпъкат.Актьорът в един филм е като вратарят във футболен мач. Винаги плаща за грешките на тия пред себе си.
    Не съм гледала филма, но определено възбуди интереса ми към него, Маестро.
    Колкото до Брад Пит- харесвам го. Може би, защото съм жена. Никога няма да забравя „ Легенди за страстта”. Велик филм.
  • Разсмя ме, Младене, имах нужда 😊. Благодаря ти!.
    Много образно и увлекателно си представил есенцията на филма, поздравления !
    Между другото и аз не харесвам Брад Пит.
Предложения
: ??:??