6.05.2020 г., 9:23 ч.

Величието на агнето 

  Проза » Хумористична
499 2 15
2 мин за четене

Сутринта рано изведоха стадото на паша. Май е вече, тревата проби, слънчице леко притопля, птички пърхат, щъркелите вият гнезда, дори насекоми бръмкат из въздуха…

Само агнето остана в двора.

Гордо изправено до портата, окичено с венец от живи цветя, на красива плетена каишка, то изгледа отминаващите овце, агнета и овни.

Пасторалчета някакви… Аграри… Цял ден ще се въртят из ливадите, ще пасат от прясната и остатъците от миналогодишната трева, ще внимават да не напуснат разрешената територия – щото кучетата яката ръфаТ нарушителите на правилата, накрая ще се върнат и ще минат по реда си. Овцете през силните ръце на доячите, агнетата и овните направо в кошарата, където ги чакаха топли смески.

Все пак – празник е днес. Най-вече за стадото. И овчарите му.

Агнето, обаче, нямаше да се скитосва като повят от вятъра парцал из полето. То беше центъра на празника. Украсено, разхубавено, едно миличко… Децата ще си играят с него, ще го галят, ще му се радват…

И възрастните с почит още отсега го заобикалят. Харесва им – одобряват избора на овчарите. Даже свойски вдигат и опипват опашката му – изглежда се радват на красотата й, на мастчицата вътре…

Щастливо е агнето. То е в центъра на събитията. И ще бъде занапред така – и днес, и утре, и за целия оставащ напред живот…

Е, някакъв селяндур там не му се кефи. Да, де – дойде, опипа го, вдигна на ръце, измърмори нещо и пак се зае със селяндурските си занимания. Като че в този празничен ден не можеше да зареже забавленията си… Изми някакъв казан, ориз прехвърля и чисти, наряза зеленикава ароматна шума, лук и чесън трупна в един ъгъл на масата, вода подгрява за нещо си, после точи грамаден нож – изглежда за парада в чест на агнето…

И никакво внимание към героя на деня!

Простак!

Но – на агнето не му пука. И на този ще привлече вниманието, и този ще се завърти край него, и този ще посвети празника на бялото пухкаво красиво и умно агънце…

Гергьовден е…

 

 

Поздрав с песен, обясняваща защо съм... https://www.youtube.com/watch?v=oNc73p8A-gI

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодарско
  • Благодаря, Надя!
    А глупавото агне дали е на твоето мнение?
  • Денят е повод...Само повод. Та едва ли за агънцето трябва да ни е жал, Гергьовден е веднъж в годината...А песента, знаеш..
  • Благодаря, Дени, Красе, Костадине!
    Специален поздрав за големия син Георги!
  • Зло да те забрави, Генек!
  • Честит празник, Георги.
    Горкото агне.
  • Честит празник Георги,жив и здрав да си,и аз отивам да паля барбекюто,че големия син Георги.Поздрав и приятно празнуване.
  • Благодаря, Блу!
  • Честит имен ден! Честито на всички именици, на всички настоящи и бивши военни / без твоя герой полковник/
  • Благодаря, Мариана, Елке, Ирина, Ангелче, Йоана, Юри, Младене, Завет!
    Приятен празник!
  • Честит имен ден Георги! Здрав да си и да пишеш все така. И аз на туй пусто Агне му посветих цяло есе преди време, тук в Откровения:

    https://otkrovenia.com/bg/eseta/tajnstvoto-na-agneca

    Весело прекарване на празника! И нека е честит на всички Откровенци, и всички, които носят името Георги!
  • Това си е жертвоприношение... Горкото агънце... Честит празник!
  • Честито, Георги!
    Да, всеки си има своя миг слава! 😊
  • Ама как си го описал. Чак потръпнах!
    Честит ти празник и от мен, Георги!
  • Чистата и невинна жертва за изкупление на греховете! Честит Гергьовден, Георги! Да си жив и здрав!
Предложения
: ??:??