Беше толкова дълъг ден...
Много, много дълъг...или просто така и се стори...
Беше велик ден...
Не,...наистина беше Великден!...
Всички някъде празнуваха...
Не, че можеше много да се празнува...
Ковид19 висеше във въздухът вече втора година.
Някои вярваха, че го има...и е страшно опасен...
Други,...не вярваха! Подиграваха се на тези които вярват. Не им пукаше и всячески даваха да се разбере, че не им пука. Когато обаче, попаднеха в лапите му...всичко се променяше!
"Намаханото" им държание, бързо преминаваше през няколко фази...
"Не може да бъде!"
"На мене ли точно! Защо на мене!" и
"Не искам да умра!"
Понякога,...вече беше доста късно за вайкане или за последното оплакване...Но,...такъв е животът!
Та,...нищо особено нямаше в този ден...
Освен празника, който всеки имаше вътре във себе си, но за разлика от други празници,...този беше тих и приглушен...Сякаш, за да се почувства, възкресението Господне от всеки...
А тя не можеше дори да си спомни,... кога започна и кога свърши деня...Беше и някак объркано...
Велик ден! Освен Празника,...кое му беше великото...Ден, като ден!...Дори дъждовен и студен...
Беше уморена...
От работа...От грижи...От проблеми...От злоби...От Ковид...От всичко!
Всъщност, не искаше да мисли за това...
Искаше да спи,...но сънят не идваше...
Дори ромоленето на дъжда не и помагаше...Нощните птици, които обикновено я пренасяха в съня, мълчаха...Беше студено, а кой пее когато му е студено?
Замисли се пак...Не за празника...
За деня.
Беше велик ден! Въпреки всичко!
Някой се беше родил в този ден!
Някой беше възкръснал! Някой беше излекуван от тежка болест! Някой,...се беше отървал от мъките си...
Дори лошото, все някога има край!
Тя беше живяла в този ден...
Дори само това, го правеше велик ден!
Така и не разбра, кога попадна в прегръдките на съня...Утре...щеше да бъде друг, велик ден от живота им, та дори и да беше дъждовен...
Valentina N.V. ( Mitova)
02/05/2021
© Valentina Mitova Всички права запазени