18.11.2018 г., 15:48 ч.  

Вещерски раздумки 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
665 4 13
21 мин за четене

 

Във Вещерското сборище…

 

Ама какво си ти?О, къща на крака!

Разтропана и скърцаща си вехтория,

а колко много истории си ти събра

от тези, които весело се смеят

 

в търбуха ти неделя след неделя…

Добре, че си магично сътворено,

че ако беше по човешки ти сглобено,

за подпалки да си ти изгоряло досега…

Из песен на есенните шуми в Магичната гора

  

    Както винаги след Хелоуин вещерките бяха твърде презадоволени от своите си питиета.

   - Само емоция обича тези сладкиши! Все пак нали е наполовина човечка. - замърмори Медена лъжичка или по човешки – Муза,вгледана в купищата разноцветно опаковани сладкиши, струпани в единият ъгъл на помещението. Тя развяваше новите си руси кичури, пърхаше с дългите си мигли и  кършеше стройна снага – беше с нов вид, за да не я напускат вдъхновенията. Вещерката Страст се беше излегнала върху голямата дървена маса. Мургавото и дълго бедро се открояваше под нежния, почти прозрачен плат на роклята, а разкошните и буйни коси, оцветени във всички нюанси от най-жълто до най-медено се буклеше около раменете и, като огнен водопад. Наситено зелените и очи със златист отблясък хвърляха страстни мълнии из стаята.

    - Спри се де! – възмути се Муза. – От твоите излъчвания ми става лошо. Хубаво си се презаредила покрай празника!

    - И питаш! – засмя се звънко и чувствено красивата огнена вещерка. – Само какви парчета! Да си ги схрускаш! – и като каза това, тя облиза игриво лакираните си в червено пръстчета.

    - Ех, ама си!

Думите на Медена лъжичка се сляха в едно със силния, весел смях на Страст.

    - Емоция пак закъснява! Цяла седмица се е затрила из човешкия свят и не се е вясвала насам. Кой я знае, какъв котак пак е намерила, че да му вади душичката през най-тясната дупчица… - заговори с нежния си гласец, Муза.

    - И само един ли?! – весело се заигра с кичур огнена коса Страст. Пръстите и галеха косите, така все едно гали меката и рунтава опашка на породисто коте. – Щом я няма от толкова дълго, май си е намерила повече от един котак…

    - Ех, ма си и ти! – засмя се Медена лъжичка, като погледна с лек укор своята сестра. – Аз пък да знаеш днес на какво попаднах…

     - Та разкажи де! - подхвана я Страст.

    -  Ами, както си летях с метлата и попаднах на една човечка, май беше нещо окуцяла с единия си израстък. За малко да я подмина, но спрях моята Хала, точно на време и дадох назад. А онази си мисли :

„ Ми така е като се стискаш  да си пускаш женският инат, сега крайниците ти са решили, че ще използват излишъка.  За един ден – и светът да остане без мен…а може и аз без него. Е, не че ще има кой да плаче дълго де. То, такива като мен под път и над път, ма…Друго си е, като си знаем номерата и тъкмо сме си свикнали на цирка…”

Решавам, че ще и дам малко от моето вдъхновение и ще я покоря, пък тя ми говори:

   - Къш! Я да те няма! Аман от музи вече, главата ме боли от вас!

„Ама как?!  - се шашкам аз –Не съм те навестявала скоро…” Пък тя:

    - Все такива като теб в тази моя глава, раждат се от какво ли не…

   - Ама тя да не те бърка с Фантазия? – надигна от масата чувственото си тяло Страст.

   - И аз това исках да и кажа, че Фантазия и аз имаме общи неща, но не винаги. А тя, даже не ме изчака и грубо си мърмори:

   - Гледай сега! Ама няма ли да ми се махнеш от главата…Цял ден все думи ми се редят, а с доктори се занимавам…

   - И ти? – вече видимо светеща от любопитство не се стърпя вещерката Страст и седна на масата.

   - Какво аз? Ама и ти като нея не търпиш да ти се разкаже! – измърмори Медена лъжичка и пусна няколко вълнички. Като се успокои малко, продължи:

Пресрещнаха я две старички човечки и я питат:

    - Ей, къде си ходила така?

    - На разходка да ме прегледат обстойно, че скоро не са ме гледали… – им отвръща тя, но и личи,че не са и от най-приятните.

    - Ма ти защо куцаш? – я пита по нисичката и не крие любопитното си задоволство по хитрото си личице.

Аз пък, висяща от метлата над тях си мисля: „Ей от такива за мен няма питие…Тези наливат буретата с други горчиви масла…”

Страст се изправи и чак се наведе напред цялата, сякаш като го направи историята ще тръгне по бързо. Беше и станало горещо и много интересно:

    - И какво стана нататък? Казвай де! Не ме дръж в напрежение!

    - Добре де! Ама си! Ми какво…Ти как мислиш? – отпи глътка от бурканчето си Медена лъжичка.

    - Е-е-е-е казвай де, че цялата се разтреперих, вече! - замърмори и онази.

Муза се засмя:

   - Еми, моята човечка си мисли ”Абе ей, не виждаш ли че съм с подут крак…Виждаш ти, ама търсиш какво да дъвчеш и клюкариш с тая уста…Ще ти дам, че да ви е сладко и на двете!”

    - И?! И…. – нетърпеливо запримигва с прекрасните си изрисувани мигли, Страст.

    - Аз днес, всъщност ходих на чужд мъж. – им казва, спокойно някак, човечката. Онези, ей такива ми ти очи опулиха, и с криви, невярващи усмивки я поглеждат:

    - Е-е-е, ти пък!

    - Ми ходих! – продължава тя, с напълно сериозно изражение на лицето. -  Да знаете много готин беше! Имах нужда, то само боб не се яде и само един мъж е скучно да те пипа! Та, този хубавец ми опипа крака от горе до долу и после мина на другият, че да се увери, колко са гладки и двата и добре ли работят.  Казва ми: „Натисни ми ръчичката!” и аз натискам. „Свий коляното! Отвори - затвори!” -  и аз свивам, отварям и затварям. ” А сега, завърти глезенчето!” – ма, разбира се, че изпълнявам, че как иначе! А той нежно нагоре и надолу по цялата дължина ми гали крака.

Силният смях на Страст разтресе керемидите по покрива на Вещерското. Няколко паднаха и станаха на прах. „ Започва се!” – помисли си тъжно къщата и като кокошка - квачка се наседи на място, с намерението, поне стените и да останат здрави.

А Медена лъжичка, изчака сестра и да се поуспокои и продължи:

    - Онези се кокорят и се чудят какво да кажат. Едната накрая се престраши:

    - Е, ма ти ни подкачаш?!

    - Не, защо да го правя? – отвръща им много сериозно човечката. -  Питате и аз отговарям. Ако искате, като се прибера и писмен отчет ще ви напиша, ще го подпиша, лично и ще ви го предам. На кратко: Днес специално станах рано, направих си дълга баня, облякох си хубаво бельо, лакирах си ноктите и отидох на чужд мъж, чак в областният град. Нали казват, че там били "по-така"! И аз да не изостана от модата. То, време ми беше от цял месец стискам, ама трябвало да ида да ме побара чужда мъжка ръка, че да ми мине всичкото!

Страст скочи от масата и се разтресе, отново от смях:

    - Стига де! Ама тя наистина ли им го каза… - запита на пресекулки, вещерката.

   - Че каза го!  - отвърна и хилещата се насреща и, Муза. - То като се замисля и аз да бях на нейно място, щях да им кажа нещо такова. Хем им каза истината, хем им я доокраси, че да не се напъват малкото им останали сиви клетки, да я украсяват в други разцветки и да я предават в грешна светлина на други човеци.

   Вещерското сборище подскочи отново. „ Това за ново начало или за продължение, трябва да го приема? -  проскърца къщата – Сега липсва само Емоция да се тръшне и наистина ще ме сглобяват, наново, както стана преди две пълни луни.”

Още не изскърцала това, къщата и в небето се чу свистене, фучене, като от водовъртежна вълна…След това хиляди есенни листа зафучаха из въздуха чу се силно „Фиу-у-у-у-у-у!”, после - „Туп – туп!” , и едно „Ох!”.  И дворът пред къщата се сдоби с най-голямата планина от  златисти листа от върха, на която подаде глава една интересна и засмяна полувещерка.

     - Този път поне не изорах двора? – разсмя се тя на думите си. Вещерското заскърца възмутено.

    - Не се тревожи, другият път ще направим и площадка, че моята Хамърка – метла да си бръмчи на воля, като реши да ми прави номера! – намигна на скърцащата врата вещерката и влезе.

„Уф, веднъж през комина, кърти ми покрива - сега през вратата, друг път през прозорците - изпочупи ги до един…” -  къщата си заскърцика възмутено на себе си.

     - Как са моите сестрици – веселите мои гълъбици?  - още с влизането си зафуча Емоция – А-у-у-у! Хей Медена лъжичке, днес си просто шармантно птиче, а за Страст, какво да кажа, тя си  кърти с огнената красота, даже  и паважа!

Двете вещерки изпищяха в глас:

     - Хайде, бе Емоция, чакаме те вече час!

    - И какво пропуснах аз? – пухкавата и засмяна полувещерка извика. И дословно, но накратко и повториха пропуснатото, което доведе до още една дузина паднали и станали на прах керемиди от покрива на Вещерското. После Муза продължи и историята своя си довърши:

     - Та, онези се кокорят, ала няма, милите, какво да сторят! Моята човечка ги остави да се чудят и се маят, като куцайки подмина си по пътя. Аз налитам пак над нея, тя  пък, отново ми се мръщи:

    - Стига де! Това е нетърпимо! Умът ми се задръсти, все от рими!

Накрая – ще не ще, седна да изпие едно кафе. Поръча си, а после, като извади от онези джаджи, с които все не се разделят хората и взе да щрака по екрана. Аз пък, моето ухание на муза го усетих и реших да поостана. Гледам поотдъхна си накрая , спря да пише. Аз ли? Взех, че надникнах към екрана…

    - И какво? – в един глас наостриха уши и устните нацупиха, Емоция и Страст.

    - Как какво?! Чакай да цитирам и дано да го добре аз из имитирам:

 

Научи се по чувствена кожа да пишеш

с нежност в човешко сърце,

както мислиш, желаеш  и дишаш,

така да милват твоите ръце!

 

Изчисти гореста и неверието,

остави си страстта и доверието!

С надежда опитвай от любовта –

тя не е тъмен ангел – светлее от нея душата.

 

Грубостта не винаги е предвестник на злост.

Любовта не тежи на равно със свободата!

Спечелиш ли обич – не хвърляй ти кост,

не гони кучето, което не хапе ръката!

 

Малко трябва – отвори си очите,

сутрин преглеждай си дните!

Вечер остави звездите да пеят -

те знаят за всички, които тихо копнеят…

 

      - Ей! Ама то, като за мен, бе! – светнаха очите на Страст. – Изпуснала съм веселбата…

    - Остави, и при мен така…Имаше си и за теб неща… - разсмя се гръмко Емоция и метна две бурета върху масата. – Ти само пробвай от моето питие…

Трите наляха буркани, дръпнаха със тръстикови сламки, позачервиха бузи и просветнаха очите им, и смехът завря из вещерските гърди:

    - А-у-у-у, каква находка, само! – гореше вече, Страст. – Разказвай, че не ми остана грам търпение, сега!

     - От седмица се лепнах на една човечка – от нея все емоции преливат, направо като фабрика е тя. – започна да нарежда полувещерката Емоция.

    - Ма ти, затова ли не се прибра? От цяла седмица си в неизвестност! – замаха с пръстче Медена лъжичка към своята полусестричка.

     - Е, като гледам и без мен си издържала…- подкачи я лекичко Емоция. - Но нека да разкажа! Та две приятелки човечки срещам – едната от емоция ще ме събори, а другата премерена по чувства. Отиват на кафе и среща имат с една, още по-различна от тях и младичка човечка.

     - Слушай! – казва по сдържаната. – Заради мен, нали няма да я стресираш и по отбрано ще да коментираш! Нова е и като не познава много хора, та обещах на комшията да я запозная с други, за да има с кого да излиза.

Е, моята човечка се съгласи да бъде търпелива, културна и добра. Обаче…случи се така. Онази, третата и аз едва я изтърпях и трите пъти да и слушам все на глас хвалбите за обичния съпруг.

   - Момичета, аз нека да разкажа, а после може вие да добавите. – прекъсваше тя  всяка тема, започната  преди това от двете други момичета и караше като на лента, даже дъх без да си поема:

      - Ох, моят милият, от София си дойде предната неделя. Донесе ми от марковите дрешки. Уцелил е даже номерът ми той. Ах, милият, любим и мой! Записал ми е час и на фризьор, и казва ми – ти само там ще ходиш, че всеки друг в града ни коафьор ще развали прекрасната ти гъста и нежна твоя коса, която вечер ме прегръща.

А аз кокоря се, с ей тези, две очи! – продължава Емоция думи да реди, като показва с ръце, големината, придобили вещерските и очи – Оглеждам я аз тази и си викам :

        - Бе, ей момиче, ти къде видя прекрасна, гъста, хубава коса? То, твоето е перушина, замазана по темето ти, даже! - И пак си продължавам - То човешка направия -  я да си пълня бурето, а времето само ще си покаже!

Е, писано му беше на сборището, че покрива му остана само с една черна керемидка, да се клати едва – едва до накривения комин, все още не съдрана от кикота на вещерските дами.

         - И?! Давай де, нататък! – подкачи я Страст. Емоция намести пищна снага върху един мек жив фотьойл и хитро се засмя:

      - Моята емоционална човечка, даже много издържа! То биваше хвалби големи и дрехи и бижута, съдове, вечери… Това не мъж, ми чудо го изкара! Вървят да се прибират трите, а моята като казан отвътре ври, едва поема дъх и чак главата я боли. Но като обещала е -  се спира, прехапва устни и мълчи, но вътре вече като капак надига и емоцията ще изври. По сдържаната – същата история – едва търпи, но се срамува. Поглежда към приятелката си и мисли си: „ За Бога, говори! Направо аз ще полудея, а ти пък как сърце ти го търпи!” Онази пък, която все от всичко разбира и мъжът и е „най-най”, не се стърпя накрая за глазура, изграчи глупост, най-голяма, май:

        - Да знаете момичета какъв е нежен, огнен, страстен във леглото моя мил съпруг!

И продължи по - щателно нататък, че даже моята метла за малко да ме хвърли на земята. Е кой, кажете туй ще изтърпи, а камо ли, когато от емоция му ври:

     - О, мила, ти вземи, че направи му селфи! Ако и златен му е, отвори тефтер и ме впиши! По график може да  се жертвам и изпробвам, как с платината вървят и сексуалните игри!

 „Е, вече съм без покрив! – зажалва се Вещерското и падна му тавана. – Отново, май ще ме сглобяват! – въздъхна тежко, но на мястото си то остана. Стените още му държаха. През пелена от пепел и магична дървесина с побелели от праха лица и светещи очи, вещерките три по гръб търкаляха се и се смяха.

     - Сега е твоят ред! – обърнаха се Емоция и Медена лъжичка към своята сестра, вещерката Страст.

            - А, моето е дълго, мили мои, ще го оставим за срещата ни през другите недели! – засмя се хитро и с желание  тя.

    Навън листата зашумяха и песничка те пак изпяха:

 

Емоция и Страст и Муза -

направо трио „Оле –ле!”,

където трите се намесят

настъпва хаос и веселба!

Едната чаша страст отпива,

втората - вдъхновение излива ,

а третата събира от плода

на всяка мъничка сърцевина –

душичката човешка - изпълнена

с песенна надежда, с емоции и

творчески копнежна.

 

 

© И.К. Всички права запазени

Приятно забавление! :) :) :)

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ех, сестрите по душице! Благодаря ти! Прегръщам те!
  • Доче,Силве , благодаря ви момичета! И вие не топлите с вашите прекрасни произведения и герои. Хубав ден и на вас! И пълен с емоции!
  • Забавно и интересно, всеки път ме изненадващо, Лия . Хубав ден ти желая!
  • Целият разказ ври и кипи от емоции. Браво, Лия!
  • Благодаря, Марианка за добрите думи! Хубав ден ти желая!
  • Благодаря ти,Васе! Хубав ден и на теб!
  • И аз с тях се посмях! Дори им опитах питието. Поздрав!
  • Благодаря, отново! Радвам се,че малко съм развеселила душите ви.
  • Изкърти ми душевната мазилка... С Кети. Запазена марка ти е жанрът проезия
  • Благодаря ти ,Светулче за любими!
    Младен, усмихваш ме. Моите вещерки едва ли са на висотата на Хари Потър или друг вид фентъзи жанр. Все пак се опитват да бъдат веселушки, доколкото им е възможно. Благодаря ти за хубавите думи и за любими!
    Кети, благодаря ти , мила! На мен така ми идват идеите - от време на време не се усещам как минавам от проза, малко в рима. А за познанията ми - ами колкото съм запомнила, толкова - старая се все пак да ги обновявам, доколкото ми е възможно. А интересите - е, там наистина съм ненаситна - всичко ми е интересно и като малко дете му се радвам.
    Поздрави, приятели, и искрено ме радвате!
  • Лиа, ти си на път да създадеш нов литературен жанр, компилация от поезия и проза, удивлявам се на познанията и интересите ти! Аплодисменти!
  • Ех ти, Лиа!
    Как само умело ме върна във времената на Хари Потър и на Престъпленията на Гринделвалд. Майсторица си на разказа. Аплаузи!
Предложения
: ??:??