22.11.2020 г., 18:35 ч.

Висша граматика 

  Проза » Други
424 3 13
2 мин за четене

       - Абе, заек, от три дни седиш на тази скала, палиш свещи и пишеш ли пишеш. Гледам те и се чудя. Не мога да проумея какво те е прихванало.
      - Помолих Господ да ме затрие и чакам. А докато чакам реших да си напиша некролози и да ги разлепя, Лисо. Диря да оставя някаква.
      - Щом си решил да умираш, по-добре нахрани някой гладен. Аз бих те изяла с благодарност, а и няма да чакаш. Дори ще разлепя некролозите, един ще запазя за горския музей. Ей, като казах музей...  Добре, че се сетих. Я кажи, защо искаш да умираш? Трябва да напишеш, че ти правя услуга. Нека се знае, че и в мен има благородство и готовност за помощ. Ооп и друго се сетих, не ти знам името, все заек, заек.
      - Не искам да съм част от този жесток свят. Мислех, че сред поетите и писателите е по-различно, ноо... И там е същият свят. Бил съм неграмотен, членът ми бил празен точно, когато трябвало да е пълен, не съм познавал селските класици... Разочарован съм! Вече никой не вижда смисъла. И аз престанах да го виждам. Мислех да си направя сепуко, но се сетих, че самоубийците не отиват в Рая. То може и да няма Рай, но ако има, не искам да си прецаквам задгробното бъдеще. Божее, ами ако и за Рая гледат правописа! Ужас! Една запетайка и айдее... Гедеон* ми е името. 
      - Много се радвам, че имаш такава чувствителна душа.  Казвай сега, Гедеоне, приемаш ли да ти помогна?
      - Ей, заек, а защо само лисицата да ти помага, когато гората е пълна с готови за помощ. Мислех да те разубеждавам, но като ти чух доводите, отказах се, безнадежден си. Но, ако ще ставаш курбан, нека е курбан за всички. Заслужаваш голям курбан!
      - Бухал, ти през цялото време ли беше тук?
      - Да, Лисо.
      - А защо не продължи да си мълчиш!
      - Познай де. Или аз да позная?
      - Бухал, не ми харесва думата курбан, звучи като капут! "У" е вУлгарна буква. Трябва винаги да се замества с "О".
      - Брей, заек, изненада ме, не очаквах, че ще зацепиш играта на думи.
      - Вижте, отговорът ми е "Не"! 
      - Защооо?
      - Защото Господ може и да не ме затрие, но вашата помощ със сигурност, дори да се откажа, вие няма да се откажете. Господи, помоощ!

Господ седна на компютъра си и затри "заек" нанасяйки корекция свише: ЗаЯк.
____________________________________________________________________________

* – Гедеон - Древноеврейско име (גִּדְעוֹן), означава храбър и опитен боец.
 

© любимка Всички права запазени

И тъй, животът продължи. ЗаЯкът след нанесената корекция от Господ не спря да пише и пали свещи. Не за друго, а защото стана примамлив КурБан за всички, особено за поетите в гората. Всъщност всички в гората се смятаха за поети. Много се учуди, когато няколко овце му предложиха да го изядат, за да не ...
  233 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Или За пек ;р
  • Не зная кой каква мъдрост е открил, никой не уточни. Затова ще споделя част от идеята, пък вие преценете, дали съм я отразила добре.
    Скриптография. Нещо може да е правилно според граматиката/ човешка/, но да е грешно. И само с една буква/която го прави грешно изписано/ скриптографията променя изцяло същността, съдбата и всичко. От заек окаян, ставаш як. За як, за яки, живот за яки, як живот. Висша свише.
  • Много мъдрост!
  • Много мъдро и интересно написано! Поздрави и от мен!
  • Светът нека е на хищниците, но не се знае от кой храст ще изкочи заЯк и то Гедеон. Легиони Гедеони :р
    Smooth, беше цитатче от песента на Сантана "Smooth"
  • Тц, няма начин Животът си е достатъчно добър, просто ние не сме дорасли за него и за врътките му
  • Smooth и ако бе казала, че този живот не е достатъчно добър
    щях да дам света си, за да те издигна...
  • Хахаха, ам така де.
    То ако не се посмеем, можем само да поплачем, ама не си струва
    Много готино.
  • Като не знаеш опечалените, напиши ощастливените ;Р
    Съби, не ми задавай вечни въпроси
    Ирен, мислителю, Пепи, Елка, като видях толкова много отзиви, взех да заек-вам ,
  • Хаха... Много забавно! Кога ще има втора част?

    P.S. Защо реши заЯкът да е евреин? Интересен избор!
  • И заЯк да си все ще се намерят кандидати да те излапат! Голямото излапване е... 😅
  • Хъм, актуално много. От различни гледни точки.
    Но няма да мъдрувам, за да има над какво да се замислят и другите, не да ми четат готовите отговори 😊
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??