11.05.2017 г., 13:47 ч.

Вот 

  Проза » Разкази, Хумористична
735 1 7
2 мин за четене

     На съвещанието присъстваха всички избрани. Имаха кворум и започнаха да обсъждат въпроса.

     – Краденето не подпомага бизнеса – започна Главния. Имаше мустаци. – Но го улеснява, признавам. Когато правим така, че чрез кражбите се усвояват повече евросредства, едновременно удряме две цели.

     – Направо в десетката ги удряме! – провиква на Заместникът. Той винаги се провикваше, не умееше да говори иначе. Обичаше да слуша естрадна музика и често плачеше на любовните припеви. Нямаше мустаци.

     – Кое удряме в десетката направо? – не чу провикването полуграмотният Трети, който все се правеше на глух, а всъщност беше само глупав.

     Главния продължи, сякаш не бе чул адмирациите и въпросите на присъстващата публика с право на глас:

     – Кажете ми, кое е по-важно: да борим корупцията или да я създаваме? Да се борим с явлението или да приемем, че то съществува вън и независимо от нас? Аз възприемам положителният отговор на тези въпроси.

     – Положителното е позитивно! – чу се провикването.

     – На кое е положително позитивното? – Третият искаше винаги да участва в дискусията, защото иначе щяха да решат, че е глупав.

     Речта вървеше към завършек:

     – В крайна сметка налице са отрицателни явления, да, това трябва да се признае. Но това са явления, господа, яв-ле-ни-я! Обективни са, демек. Това, че са отрицателни, не е наша вина. А щом няма вина, и престъпление няма. Нали така? Че то и градушката е отрицателно явление. Пороищата – също.

     – И снеготопенето!

     – Кое снеготопене?

     Мустаците на Главния бяха рижи. Той самият беше гологлав човек, нисък на ръст и прекалено значителен, за да носи риза или потник. Ходеше само със спортно облекло, купуваше си от пазара в Перник официален анцуг и с него се появяваше по разни събития и форуми. Сам караше голфа си, за да изглежда простонароден и смъртен.

     – Предлагам да гласуваме – каза той. – Мисля, че се оформя единодушие по въпроса за приемането на стратегическата програма за противодействие на явленията, свързани с организираната  и битовата престъпност.

     – И аз предлагам да гласуваме! – съгласи се Заместникът.

     – Да гласуваме! – повтори като ехо Третия.

     Взеха решение да гласуват, но не гласуваха. Народът правеше това вместо тях.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Друг път ще разказвам, но и там съм живяла 3 победоносни години. Знам къде е битака Градът е благоприятна почва за разказвачи .
    Приятна вечер , усмихна ме!
  • Силве, благодаря! Понеже питаш: като влезеш в Перник, завий направо - и си на битака. Там е България. Няма да се объркаш. Битакът е до нужника. Продават папионки и фактури. Белят семки и обличат копчета. Без ДДС. А извън хумора - наистина ти благодаря за коментара!
  • Работят си те на часовка предполагаемите трима да не казвам какви....., но не се изненадвам...масовката така си изкарват парите. Какво гласуване, какви позитиви, мен ако ме бяха спуснали там с Калашников щях да им наместя напърфюмираните мустаци на папионки, а този третият въобще не може да ме омилостиви с тази сантиментна душа и предпочитания, към естрада. Но защо ли толкова се паля. Я кажи този официалният анцуг, вярно ли е че има такива вече ха ха ха, пак изостанах, трябва да отскоча до битака в Перник, скоро не съм ходила там. Положителното е позитивно. Ей това е умна приказка! Ще падна!
    Владимир, направо ми се разбесняха жилите, ей затова вече не гледам парламентарен контрол. Абдикирах. Поздравления за късата, но съдържателна и ярка история. Харесвам как пишеш и намирам от резона си в разказите ти.
  • Благодаря, Роси, Ани, Люси!
  • И смешно и тъжно
  • Наистина кое снеготопене?
    Разсмя ме!
  • Да... Положителното е позитивно... "Взеха решение да гласуват, но не гласуваха. Народът правеше това вместо тях." !
Предложения
: ??:??