17.03.2023 г., 15:06 ч.

Вярвате или не...55 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
309 0 0
1 мин за четене

                                                                             Сага за двата бастуна

                                                                                     /епизод 56/

 

       Рано-рано двамата са седнали в кафенето на селския мегдан, сърбат от чашите си горещото кафе и разговарят:

       - Наборе, чу ли новината?

       - Каква новина да чуя, джанъм?

       - Някакъв си Магнитски, от Америката, направил списък на нашите богаташи, забогатели незаконно!

       - Че кой богаташ е забогатял законно, бе наборе? И при тях, и при нас е една и съща! Ние също можем да им пратим списък! У нас списъци да искаш. Преди години имаше списък Димитровски. По него много хора получаваха всичко на тепсия. След него направиха списък Живковски. По него готованите станаха три пъти повече.

       - Що три пъти повече, наборе?

       - Щото в него влязоха на готованите децата, внуците и родата до девето коляно. След тоя списък излезе списъка Лукановски. По него, на тия същите, раздадоха куфарчета с незнайно съдържание на финикийски знаци. Тия с куфарчетата, по списък Приватизаторски, съставен от неизвестен автор, си взеха заводчета, заводи и заводища. Сега Магнитски какво направил? Списък на хора, които не са получили на готово, а сами са си взели!

        - Брей, мама му стара, наборе! Аз като те слушам, какво излиза, кравата една, а доячи по списък колкото искаш! Какъв ли ще е следващият списък?

        - Как какъв, джанъм? Сега правят списъци за властта. После ще правят списъци за благините, но ако така е карат, кравата ще пресъхне. Тогава ще дойде времето на списъците с все още живите пенсионери. Като е празна хазната, ще ги скъсат и пенсии ще видим на кукуво лято!

        - Бог да ни е на помощ! - двамата се кръстят с поглед към тавана на кафенето.

© Никола Яндов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??