15.11.2018 г., 20:27 ч.

Вълните на промяната 

  Проза » Други
720 3 7
1 мин за четене

Така са ме отгледали. В сурово променливо време, където синьото е общото между небето и морето. Около мен винаги е имало примери. Хора, които всякак са се справяли без облагите и късмета на живота. Хлябът тук е символ на оцеляването. И усмивката, която никой не споделя, за да не бъде загубена. По ръцете тече ежедневно кръв. Стягат се каруци, разнасят се чували. Товарът е изписан по лицата. Ожулени са кожите от труд. Есента е буря, която изтегля и пуска морето. Границите са непредвидими. Ветровете са от значение. Брадвите разсичат дървета, а печките се борят също като обикновените души. Задух и пропукване. Димящи комини. Малките постижения в деня.
Тишини и урагани. В едно. И на напълно различни фронтове. Разпилян лунен път. Остри гребени и студени пръски. Красив хаос, поглъщащ съдбите и застрашаващ ги. Тук сме. А не присъстваме. Има ни. А дали пък това не е просто една успокояваща илюзия? Пепел. Онова, което се изхвърля някъде извън дома. Наистина ли живеем тук и сега? А ти не си ли там, не си ли мечтаеш за онова? Усамотение, лично време или пък възможност за намиране на трудно достижимото в нечии прегръдки? По лесния начин, по мечтата от симулирания образ...


Дванадесет часа. Двойна поява. Изгрев и залез.
Дванадесет месеца. В дълги два сезона. Пясък и сняг.
Дванадесет години. В първи свят. Втори, трети... Дванадесет минути.

[
Гледаш в бездната. На тринадесетата падаш.]


Вълна.
Между почвата.
И небесата.


Жертваш се непреднамерено. Вървиш напред, въпреки дълбочината и изненадващите падини. Пяната закрива очите ти. И винаги е студено. И бурно. Винаги е мътно. И с избор. Прилив и отлив. Връщаш се или продължаваш? Решението, лишено от съмнения, е винаги промяна. Колко много чудати същества обитават дъното... Научили се да бъдат в неизбежния общ път...

 

© А.Д. Всички права запазени

https://www.youtube.com/watch?v=0giMsCPttXg

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прилив и отлив. Връщаш се или продължаваш? Решението, лишено от съмнения, е винаги промяна..

    Благодаря за прекрасните ти редове
  • Благодаря Ви, Светле, Илияна, Стойчо!
    Желая Ви топла събота и позитивно настроение, до нови срещи!
  • Живата кръв на живота... Онова което ни слива с природата.
    Много умело претворени усилия за оцеляване!
    Поздравления, Аделина!
  • Както винаги е интересно при теб. Разбира се ,че чета - няма как да е иначе .
  • "Есента е буря, която изтегля и пуска морето. Границите са непредвидими. Ветровете са от значение. Брадвите разсичат дървета, а печките се борят също като обикновените души. Задух и пропукване. Димящи комини. Малките постижения в деня."
    При Теб винаги е непроменливо истинско! Моите почитания!
  • Благодаря Ви, Яна и Марианка!

    Марианка, взаимно е! Ще намеря време да ти споделя
  • Хубаво. Поздравления!
Предложения
: ??:??