31.01.2019 г., 1:24 ч.

Въпроси 

  Проза
727 2 6
1 мин за четене

Искам да не бъда права, но животът го потвърждава! Майчината обич разболява, фира дава! Всеки ден наблюдавам - стари и млади, първите - вече берат плодовете на своята грешна любов, а другите - току-що правят първите стъпки. Говориш им, не разбират! Напълнихме се с принцове и принцеси, а кой ще им слугува? Майката е до време, остарява и иска грижи-храна, лекарства, добра дума, топла постеля. Децата заети със своите принцеси, с издръжката и образованието им, после със сватбите и внуците. Къде ти време за нея? Самите те вече нападнати от болести, безработни, разчитат пак на нейната мизерна пенсия. Дава я и се примирява, трохите отброява, да стигнат за дните. Уж живели лошо, а по-здрави и издръжливи. Калени, научени на труд, научени да се борят с трудностите, а не да се огъват. Борбени, жертвоготовни, пазителки на семейното огнище. Истински жени. Отиват си с времето. Идва нашият ред. Ще даваме отчет, ще жънем реколтата. Да видим, каква сме я забъркали! Надявам се, да бъда уважавана и обичана! А Вие? Страхувате ли се? Дадохте ли всичко от себе си, за да ги възпитате правилно? Показахте ли им как се обича - майка, деца, Родина? Имаме ли право да се тревожим за нещо? Въпроси, въпроси, а дали ще дочакаме отговорите? 

 

© Василка Ябанджиева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Монолог »

31 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре де, как може да гласуваш за нещо, дето не отговаря напълно на условието на конкурса... мисля че от там трябва да се почне.
  • А дали принцовете и принцесите, не са неосъществените блянове на самите родители? Поздрави!
  • Болезнени въпроси, а има ли отговори! Поздрав и от мен, Васе и успех!
  • Есе... може би. Монолог - не е
  • Адмирации, Васи, тази болезнена тема всеки я избягва. Нямам внуци, но с ужас наблюдавам хората наоколо - наистина отглеждат принцове и принцеси. "Принцеската" на мои близки е на 8 години и отдавна бие майка си. Какво да коментирам повече!!!!
  • "Да видим каква сме я забъркали!" Това - последно поколение, ще даде много отговори. Дано те не са фатални, или получени фатално късно. Дадох глас и успех в конкурса, Васи!
Предложения
: ??:??