13.08.2017 г., 10:56 ч.

За честта на мъжа IV 

  Проза
1133 4 1
2 мин за четене

Колко болка има по света, колко бедност и нищета. В калта пада човек и всеки го подминава, въздигне ли се всеки му вярва и го следва безропотно. Ако паднеш някога в калта приятелю, не забравяй нито за миг кой си и от къде си тръгнал. Нека това ти дава винаги сили по пътя ти! В битките и в огъня се калява характера и заяква волята. Имай воля за живот! Имай вяра и сила да се изправиш и да продължиш напред. Какво дава сили на мъжа? Вярата в собствените му сили, обичта към семейството му и честта му. Той е длъжен винаги да пази честта своя и честта на семейството си. В битките трябва винаги да е безстрашен и справедлив, винаги с честно и добро сърце. Той трябва да е с кален характер, тъй че нито природните сили, нито даже висшите сили да могат да го сразят! Някои мъже се раждат и само по природа са мъже, някои се раждат за да бъдат такива. Живеят, като такива и като такива умират! В днешно време е трудно да бъдеш истински мъж, приятелю, било е трудно винаги. Затова, когато си на дъното, не съжалявай. Който е с пълна кесия нему е лесно да се нарече мъж. Но когато си сам в мрак и самота, когато си принуден да лазиш по земята – тогава покажи на какво си способен и докажи, че си силен. Докажи на целия свят, че си достоен мъж. Опази честта си. Или какво е живота, ако не го изживееш достойно, като мъж изправил се гордо срещу бурите и ураганите на живота. Дерзай, приятелю! Всичко отминава. И както е имало начало, тъй има и край. Всичко в живота преминава и като река тече и отмива, и сълзите, и болката, и горестта. Но прекрасен е живота наш! Но не живота е богатството и охолството, а оная сила вътре в теб, която задвижва цялото ти същество! Дъха, който вдишваш и издишваш, непримиримата воля, която те кара да се бориш. Живота е най-скъпоценен дар приятелю! Но само веднъж осъзнал силата, че ти си му господар и от себе си можеш да го пожертваш за най- скъпите ти хора и за най- висши идеали, само тогава можеш да осъзнаеш колко е скъп и безценен! А кои са висшите идеали, приятел мой? Вярата в собствените сили, надеждата дадена на някой клетник, любовта към братята и сестрите ти, борбата със смело и честно сърце, която води те към безсмъртие – това са и винаги са били! Дерзай! За мъжа, който смело и честно се бори и който винаги е рамо до рамо със своите си, неговото име винаги ще се помни! Дори и смъртта не е по-силна от волята и силата на сърцето му.

© Давид Иванов Всички права запазени

Следва продължение

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??