17.08.2023 г., 20:42 ч.

За любовта след години 

  Проза » Разкази
376 5 16
1 мин за четене

 

 

Виждаше ги в парка. Седяха един до друг и си говореха на висок глас. Предполагаше, че недочуват. Лицата им бяха набръчкани с неразгадаемите йероглифи на времето. Тя беше забрадена, облечена с овехтяло манто, подпираща се на стар бастун. Той изглеждаше по-наперен в тъмносиният си костюм, носещ чадър под ръка. Разхождаха се бавно, с темпото на хора живеещи без цел и посока. Наблюдаваше ги и съжаляваше, че не е художник. Как искаше да ги нарисува обезсмъртявайки техните погледи. Да покаже, че любовта преодолява залеза на плътта и ще тлее до последно в очите им.
Един следобед те влязоха в нейната аптека. Тя им се усмихна зад щанда, като на стари познати. Почти ги обичаше.
С треперещи ръце, мъжът извади портмонето си.
- Ще купиш ли и на мен лекарства? - попита го жената.
- Защо? Ти нали си имаш пенсия? - отговори й троснато.
- Е, недей така...Купи ми.. Виж колко ни е хубаво заедно! Утре пак ще искаш да излезем. Нали ти харесва с мен? Нали? - докосна го подкупващо по рамото.
  - Ами да... - промърмори мъжът.
Замисли се. След кратко мълчание й проговори:
- Приятно ми е. Ще ти ги купя.
Жената се подсмихна победоносно.
- Утре ще отидем където ти искаш. - обеща му доволна тя.
Сделката между двамата беше сключена.
Тръгнаха си от аптеката бавно, подпирайки се един на друг.

 

 

 

 

 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Таня.
  • Сладури! Хубав разказ!
  • Благодаря ти, Наде. Това ми беше и целта.
  • Усмихна ме, Кате.
  • Телата остаряват, но в сърцата бушуват страсти и чувства. Докато е жив човек може да обича. Благодаря ти, Злати!
  • Сделки, закачки, обещания в последната любов, преди залеза на живота. Друга няма да имат... Трогна ме, Кате!
  • Пепи, не бъди строга. Жената е с богат любовен опит и има мнение. Сигурно всички са й обещавали и може би скачали. Стори ми се забавно и затова го публикувах.
  • С парашут или без парашут?
    А и не е лошо да гледаш къде скачаш! Точно Джей Ло, "ненаскачала се", сентенции за живота дава!
  • Доказателствата за любов са различни.
    За мен любовта е някой, който да ми каже "Искам да бъда с теб до края на живота си и, ако е нужно, бих скочил от самолет за теб". - Дженифър Лопес
    Поздрави, Ина! Благодаря ти.
  • Ето, ако може да си го разделите с него. А тя ми вика - еее, аз съм си разделила живота с него, та един шоколад ли да не мога Хареса ми!
  • Благодаря ти, Младене за хубавата музика. Идеално допълнение към разказчето и колажа на Сенд.
  • Сделката в любовта. Много находчива миниатюра!
    Припомни ми за една блестяща мисъл на Ларошфуко.

    Поздравление, Катя! Две сенки вървят към залеза и изтляват с него.

    https://www.youtube.com/watch?v=7t7ZNkkNdBM
  • Благодаря ти, Пепи!
  • Знам, Кате, много добре си го написала.
  • Пепи, написах го по действителен случай. И в третата възраст любовта си има цена.
  • Любовта иска всякакви жертви!
Предложения
: ??:??