23.02.2010 г., 10:55 ч.

За милостивия и благородния 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
926 0 3

Душата, която разпознава неправди, не може да прояви благородство, а само милост.

----

Благородният не забелязва онова, от което милостта така насъщно се нуждае - греха и признанието. (чувал ли е някой за милостив бог, който да е благороден).

----

Милостивият притежава "силата" да прости, благородният - нехайството, че има за какво да се прощава (милостта е неблагородният опит за благородство).

----

Човек предпочита среща с милостивия пред среща с благородния, на първия има какво да похвали - недъзите си.

----

Благородният търси пълноценен живот, милостивият - приличен грях и изчерпателно разкаяние.

----

"Прости и ще ти бъде простено" е крайната неспособност просто да махнеш с ръка.

 

© Едуард Кехецикян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Интересно предизвикателство...
    Ще се върна отново... не мога от раз да направя свестен коментар...
    Поздрав!
  • За жалост Карлайл не е прав, християнизирал е благородството. Нито в поведението, нито в учението си християнството не застъпва проявите на благородство. Благородството не е Христово страдание, за да го отнасяме към "венеца от тръни". Благородният не вижда зло в света, нито възприема трудностите в него като страдание. Благородният, поради характера си, никога не е жертва и даже трудно разбира парадигмата за жертвата. Аналогът на благородството в християнството, освен милостта, е и смирението. Но сравнение с благородството, християнското смирение съдържа гордост.

    Благодаря за коментара.
  • Карлайл казва: "Короната на истинското благородство е венец от тръни".
    Високи по дух са онези, които познават състраданието и прошката, но не и съжалението!
Предложения
: ??:??