16.05.2023 г., 10:55 ч.

Забравена стара приказка 

  Проза » Приказки и произведения за деца
487 3 6
1 мин за четене

Прочетох я на много млади години – нейде в първи 0- втори клас. И я запомних.

Исках да я видя и по-късно, обаче – уви! – никога повече не я срещнах.

Поради което я преразказвам. Като поука за големите деца тук.

….

Орял си нивата селянин. И изведнъж ралото се закачило о нещо. Спрял той воловете, вгледал се…

Странна костица. Уж малка, а задържала цяло рало, че и воловете дръпнало назад.

Откачил я селянинът, метнал я настрани. Вдигнал шепа пръст и я изсипал отгоре й. Нещо като погребение.

А пръстта изчезнала…

Изсипвала се върху костицата и потъвала нейде в нея…

Хвърлил отгоре й камък. Но и той изчезнал…

Грабнал лопата и започнал да изсипва отгоре й земя, трева, камъни…

Всичко потъвало нейде си…

Върнал се в селото, извикал съселяните. Отишли с него на нивата и започнали да опитват – мятали камъчета и камъни, дотъркаляли цяла скала, един накар вол да стъпи върху костта…

И всичко изчезнало.

Обадил се стар, престар дядо, едва дотътрузил се до тук:

-     Спрете, хора! Не хабете нищо. Това е кост от човешко око – насищане няма…

Та такива ми ти работи – насищане няма.

Защо тая приказка отдавна не съм срещал – остаряла е? Или е прекалено актуална…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Силвия, Катя!
  • Знам я тази приказка, но съм я чела по друг начин. За цар и рибар и как царят за малко не се разорил, заради коста от човешко око. Не върви да я разказвам, но определено идеята е актуална. Човешката алчност е безкрайна и всеки ден сме свидетели на на това.
    Поздрави!
  • Абсолютно вярна. Не съм я чела, благодаря.
  • Актуална е, сенсей повече от всякога.
  • Благодаря, Георги!
  • Чел съм я и я знам.
    Свещена Истина е това!
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??