Jul 27, 2008, 8:53 PM

А ти ще се предадеш ли? 

  Essays » Students
2859 0 0
3 мин reading

            Всеки ден е поредният ден, в който трябва да оцелееш, в който трябва да докажеш себе си и да покажеш какъв си всъщност, да устоиш както на бурите, така и на изкушенията на живота. Вчера не ти беше нужно да се преструваш, както и днес не ти е нужно да бъдеш велик, за да бъдеш някой. Достатъчно ти е да кажеш нещо мило на някой, да подадеш ръка, да вдъхнеш увереност или просто да се усмихнеш. Утре ще си по-силен и по-мъдър, така че не забравяй това, което си научил и го използвай разумно. Но дали всички разбират това?

            Светът е жесток! Той ще направи всичко, за да те препъне, да те събори, да те затрудни. Той няма да се отдръпне от пътя ти…докато ти не го накараш! Той ще те съсипе, ако не се бориш. Той ще те победи, ако мълчиш и отстъпваш назад. Страхът не е решение, бягството не е изход. Но ти можеш да ги направиш такива – ако само разбереш от какво те е страх и го използваш кат щит за ударите и като оръжие за враговете; ако само избягаш от слабостта и безсилието и се изправиш смело срещу стената, която те спира, и я събориш, за да продължиш напред. Не се отказвай, не се предавай! Не се примирявай! Нека думата “примирение” не съществува за теб, защото признаеш ли я, ще загубиш една от най-важните битки в живота си – да постигнеш това, което искаш, както смяташ ти за добре.

            По пътя си ще срещнеш и добро, и лошо. Ще стане свидетел на подли и нечестни събития, както и на благородни такива. Понякога ще се съмняваш, ще се чудиш дали все още съществуват любовта, невинността, добротата, ще чувстваш, че пропадаш, че губиш себе си. В такива моменти помни, че има звезди, дори когато не ги виждаме, а нощта е тъмна като пъкъла. Помни, че всеки тунел си има своя край, макар да не го виждаш, там някъде той съществува и в края му има светлина. Помни, че някъде навън има някой, който винаги е с теб, готов да ти помогне, да ти подаде ръка и да те издърпа от ямата. Помни и се бори! Не се примирявай с тази тъмнина, нито с това съмнение, нито с това отчаяние, не приемай тяхното име!

            За какво живеем, какъв е смисълът? Предполагам си се чудил? Ще ти отнеме много време да осъзнаеш, че просто идваме и си отиваме от този свят. Важното е каква следа оставяме след себе си. Ще бъдеш ли добър човек? Ще помогнеш ли на приятел в нужда? Ще надраснеш ли омразата и интригите? Ще устоиш ли на “изкушенията” като дрога и хазарт? Ще се примириш ли със злините по света? Ще бъдеш ли себе си? Всичко зависи от теб, от твоите приоритети и ценности, от твоите идеали. Ще бъдат ли те простите, но важни неща като приятелство, любов, семейство? Или ще преследваш слава, пари и известност? Каквото и да е, важното е да останеш себе си. Какъвто и да станеш, където и да отидеш. Не се примирявай с това, с което не си съгласен, отстоявай позициите си и не се оставяй по течението, а сам управлявай живота си.

            Понякога ще губиш неща, без които не можеш. Не винаги ще бъде лесно. Не винаги нещата ще са такива, каквито искаш. Но ти винаги ще си същия, ако го искаш. Вътре в себе си ще носиш спомена за това какъв си бил. В сърцата на хората, които те обичат, ще живееш завинаги. Ти можеш да бъдеш това, което искаш, това, което си отреден да бъдеш. Намери сила в себе си и промени това, което искаш. Не се предавай, докато не успееш. Не се променяй, защото се примиряваш. Дори и загубил своя път, ти можеш да се върнеш на правилния…Стига да знаеш кой е той.

            Това е, което имах да ти кажа – аз не се примирявам! Не се примирявай и ти! И какво Робърт Стивънсън е написал: “Не можеш да избягаш от слабостта, трябва да се бориш с нея или да умреш.” Бори се и ще успееш!

© Илина Цонева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??