Mar 2, 2018, 12:40 AM  

Амулетите 

  Essays
1610 3 4
4 мин reading

Амулетите

 

Амулетът - това е силен предмет - предмет, зареден със сила, който като се "присъедини" (по време на първия контакт) или като се съедини с човека влияе на неговите мисли и чувства, а от тук и въобще на живота му. Следователно амулета става фактор в човешкия живот. Амулета в този смисъл е живо същество. Затова и предметите, които са принадлежали на великите личности са били почитани равно като самите тях. Както е бил почитан, например, лъка на Шива, лъка на Одисей и т.н.

 

Обяснението за силата на амулетите се крие в това, че материалите, материята съдържа в себе си психическа енергия, която им е присъща по силата на тяхното естество - това е етерната субстанция, която се съдържа в растенията и животните, във всички живи същества; и също така тази етерна съставляваща може да се предава и просмуква, като например в дрехите и предметите на човека, които ги владее и използва тези дрехи и предмети. И така - по индукция - даден предмет може да съдържа енергиите на неговия носител - на съществото, с което е влизал в съприкосновение. Като, например, подковата на коня, съдържа неговите енергии, и т.н. в този дух...

 

Амулетите съдържат сила, която се крие в материалите от които се изготвя той, или в символите, които са изобразени на него, или пък в заговóрите (заклинания), които са извършени върху тях. Например ако се вземе обикновен болт, и той може да бъде амулет, и силата му ще произтича от заговОра върху него.  Заговарянето на предмета (на болта например) се осъществява приблизително по следния начин. Призоваваме стихиите за осъществяването, за влагането на модела – а моделът – това е самия заговóр. Например, вземаме този болт в ръцете  - образуваме затворено пространство между двете длани и там поместваме предмета (болта) - и произнасяме например следното: Призовавам въздуха, водата, слънцето, огъня, земята да съдействат за това този амулет да носи здраве, равновесие, радостен дух" – и така повтаряме няколко минути шепнешком, говорим в затвореното пространство между дланите и се концентрираме – от една страна върху стихиите – осъществители, тези които превръщат и залагат нашите думи за изпълнение – и от друга страна върху самите идеи. И така, след 5-6 минути амулета е готов, после го слагаме до горящ огън, или свещ или на Слънце, и след 1 час е готов за носене. Той започва да действа. Това е най-прост модел амулет.

 

Може, обаче, да се направи амулет само на базата на природните материали, за които се знае тяхното влияние – чувствата, които те съдържат, или пък, ако се използват символи, за които се знае символното и смислово съдържание в зависимост от боговете, или съществата, които те символизират, или ако е руна, знае се на какво понятие тя отговаря. Например, може да се направи амулет от кедър, дъб, дрян, кестен– кедърът дава сила и съвършенство, да не липсва нищо необходимо, дъбът, обаче дава равновесие, дрянът – дълбочина, мъжки дух, твърдост, кестенът – ученолюбие, копривата - съдържа много слънчева енергия.

 

Въобще, ако амулетът е природен - например от дървесина - той не се нуждае от заговаряне - просто се носи, и той ще разгърне своята красота. Препоръчвам (и правя) амулети от: атласки кедър (и/или сибирски кедър) + дъб + дрен + коприва. Това е напълно сбалансиран и съвършен амулет. 

 

Амулета, обаче е семенце, от което прораства един свят, една действителност - вътрешна и външна за притежателя му. Той от една страна създава не неприятно, но много необходимо мобилизиране на съзнанието, известно напрежение, което тласка притежателя му да се развива в дадено направление. Ако притежателят има силата да преодолее първоначалния възможен дискомфорт на неговата психика, и съмненията, неувереността, които първоначално неизбежно може да възникнат, после, след 2-3, или 10-20 дена, ще започне да се ражда една увереност и усещане за морална подкрепа. Това значи, че е започнал процеса на благоприятно творческо взаимодействие между амулета и човека. За да се родят зрели плодове от амулета, качествени промени, ново ниво на съзнанието, ще бъдат необходими поне 8 години постоянно взаимодействие с амулета, или постоянно носене.

 

Добре е човек да има 2-3 подобни, взаимозаменяеми амулета, за да почиват те отвреме навреме. Амулета е твърде жив фактор - може да се каже живо същество, което е охранител и помощник. Затова с него се изисква внимателно и уважително отношение, известна вярност. Тогава плодовете ще бъдат прекрасни, и те са удовлетворителни още в самото начало. Но се изисква човек да бъде последователен в намерението си да носи, взаимодейства, да притежава и да владее амулета.

 

***

Да притежава човек силен амулет – това е вълшебство – това е оръжие, охрана, подкрепа и може да допринесе много за развитието и обогатяването на човешкото естество, на човешкия живот, особено ако човек се стреми да живее разумно и справедливо.

 

 

Лесничея                                              30.04.2019 г.

 

 

© Леснич Велесов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??