Aug 10, 2012, 6:49 PM

Бира и не до там бира 

  Essays » Others
2296 0 7
2 мин reading

Няма нищо по-прекрасно от любовта. Нищо по-силно- от споделените чувства, от разбирането, прегръдката, когато се чувстваш сам. Нищо, което да те прави по-щастлив. Да се чувстваш влюбен, обичан и разбиран. Най-красивото е началото на една връзка. Не сте ли се замисляли над това?! Това обаче съвсем не означава, че ще започна да говоря за любовта. Че ще излея душата си в любовна агония. Ще се депресирам или ще прережа вените си. Няма да е депресиращ любовен разказ, подобно на онези, ученическите, напротив. Онзи ден попаднах на една мисъл: "Ако имаш любов, не се нуждаеш от нищо друго. Ако ли нямаш, не е от особено значение какво друго имаш." Чудесна мисъл - да! Но аз не съм съгласна. Любовта съвсем не е всичко. Особено в този свят. Хората искат много повече от това - "просто някой да ни обича". Ала за съжаление никой не си го признава. Представям си следната сцена: Влюбени. Седят един срещу друг. Тогава момчето казва: "Обичам те! Бих ти свалил звездите!", съответно момичето отговаря: "И аз!" А аз, седейки отстрани, наблюдавам и ми идва да се изповръщам. Защо ли?! Защото точно след половин година двамата ще крещят един по друг. Ще тряскат вратите след себе си и ще се правят на обидени. Значи... не съм съгласна с това, че любовта е всичко! Не, не е. Ще ви разочаровам. Животът е всичко. Той е незаменим. Приятелите, също. А това дали ще имаш някой до себе си, който да ти къса нервите, или не. Не е от голямо значение. Затова реших да напиша на стената си: "Ако имаш бира, не се нуждаеш от нищо друго. Значи имаш всичко. Ако ли нямаш, не е от особено значение какво друго имаш". Защото като се замисли човек и влюбен, и не влюбен, и разведен, и оженен, омъжен, и т.н., все си има нужда от бира. Разбира се изключвам онези хора, които не пият бира. Не ги разбирам, честно. За мен "непиещият" е полу-човек. И с риск да стана плагиат, ще открадна една мисъл на Николай Френски: " И изобщо, прав си е старият Фьодор Михайлович, който твърди, че всички, които не пият, са или болни, или подлеци. Има нещо нездраво и съмнително в трезвеника. Възприемам хората, които не пушат, тяхна си работа, дори възприемам тези, които не се заглеждат след жените по улицата, макар че… Но както и да се мъча, не мога да възприема непиещия за нормален. Непиещият е маниак и точка по въпроса. Всеки, който се опита да облече трезвеността в подкупно, здравословно и благообразно обяснение, е гад, мръсник, безочлив продажник. Да не пиеш означава да живееш като идиот. Да си противоестествен и пластмасов като вегетарианец. Липсата на алкохол води до оглупяване и тежка шизофрения. Изкривяват се представите за света. Човек, който не пие, е обладан от нечисти сили, служи на дявола и извънземните, става гей или умира от гъбички и херпес. "Най-важното от тези редове е да си извадите следната поука: ако гаджето ви зареже - отворете си бира. Ако жената си отиде - отворете си бира. Ако сте сред приятели - пийте бира! Изобщо каквото и да ви се случи в любовта, и не до там в любовта - си вземете бира.

© Нора Флорова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Creator (Творец Венец), упоменала съм автора и съм сложила кавички. Ето погледни сам, отново много внимателно:

    "И с риск да стана плагиат, ще открадна една мисъл на Николай Френски:
    "И изобщо, прав си е старият Фьодор Михайлович, който твърди, че всички, които не пият, са или болни, или подлеци. Има нещо нездраво и съмнително в трезвеника. Възприемам хората, които не пушат, тяхна си работа, дори възприемам тези, които не се заглеждат след жените по улицата, макар че… Но както и да се мъча, не мога да възприема непиещия за нормален. Непиещият е маниак и точка по въпроса. Всеки, който се опита да облече трезвеността в подкупно, здравословно и благообразно обяснение, е гад, мръсник, безочлив продажник. Да не пиеш означава да живееш като идиот. Да си противоестествен и пластмасов като вегетарианец. Липсата на алкохол води до оглупяване и тежка шизофрения. Изкривяват се представите за света. Човек, който не пие, е обладан от нечисти сили, служи на дявола и извънземните, става гей или умира от гъбички и херпес. ""

    Само че подравняването на текста нещо е изчезнало при публикуването. Нещо се е сляло. От там идва цялата обърканост. Тъ пак казвам, това е цитат от мисъл на Николай Френски. Ако не е ясно, просто го погледни в гугъл. Даже, ако не греша се казваше: "Не съм алкохолик".

    http://fenersky.dveri.bg/alkoholik.html
  • Привет на всички! Наистина не съм очаквала толкова много коментари! :D Чак не мога да повярвам, че това се случва на моя повърня?!

    Скъпи приятели, разбирам негодуванието ви относно написаното по-горе, но приемете няколкото изречения поместени в началото.

    "Няма нищо по-прекрасно от любовта. Нищо по-силно- от споделените чувства, от разбирането, прегръдката, когато се чувстваш сам. Нищо, което да те прави по-щастлив. Да се чувстваш влюбен, обичан и разбиран. Най-красивото е началото на една връзка. Не сте ли се замисляли над това?!"

    Доказано е, че всеки разочарован по един или друг начин от живота и връзките си, си създава "заместител". Или иначе казано нещо, което да му доставя точно толкова голямо удоволствие, колкото и онова, което го е имало в живота му и в момента липсва.

    Ето един чудесен пример за заместител на любов. Алкохол. Виждате колко е грозно отстрани човек да ползва толкова ужасни заместители, ала какво да се прави? Да последваме примера на някои други известни или не до там известни личности и да се обесим?! Изходът е един- заместител. Животът не свършва с едно несъвършество, с един отказ или разочарование.

    Относно кавичките на цитата, вече нямам вариант да ги сложа. Така че приемете извинението ми, но ще остане без кавички.

    Да уточня, думите, които съм цитирала са на Николай Френски, по повод написаното от Фьодор Михайлович Достоевски. Поздрави!
  • ааа - не!...не разрешавам да приписвате на Фьодор Михайлович такива думи!
    изцепил се Николай Фенерски и айдее...Достоевски бил казал.
    НЯМА ТАКОВА НЕЩО!
    http://nyansi.com/?p=1933
  • " Ама дали ще се ожените, разведете, няма значение...По-добре известен пияница, отколкото анонимен алкохолик.
    „Любовта съвсем не е всичко.”
    Извод: Бирата е всичко! "

    тази ярост ми хареса
  • Ами аз като не пия бира, да се самоубия ли?!
    Ако гаджето ви зареже - отворете си бира. А ако не ви зареже – не си отваряйте, докато...се сещате.
    Ако жената си отиде - отворете си бира. Аз като нямам жена, какво да правя?
    Половината от есето е на puntina (Стефизагрия Флорова), другата е цитат. Съавторство ли е?
    „Разбира се изключвам онези хора, които не пият бира. Не ги разбирам, честно. За мен "непиещият" е полу-човек. „
    Аз понеже не съм човек, а съм жена, значи съм полу-богиня, така излиза. Това добре, но:
    "Ако имаш бира, не се нуждаеш от нищо друго. Значи имаш всичко. Ако ли нямаш, не е от особено значение какво друго имаш". Защото като се замисли човек и влюбен, и не влюбен, и разведен, и оженен, омъжен, и т.н., все си има нужда от бира.
    Значи бира без мезе, без компания? Просто бира?!
    „Представям си следната сцена: Влюбени. Седят един срещу друг. Тогава момчето казва: "Обичам те! Бих ти свалил звездите!", съответно момичето отговаря: "И аз!" А аз, седейки отстрани, наблюдавам и ми идва да се изповръщам. Защо ли?! Защото точно след половин година двамата ще крещят един по друг. Ще тряскат вратите след себе си и ще се правят на обидени. Значи... не съм съгласна с това, че любовта е всичко!”
    А през тази половин година...пълна с ягоди и течен шоколад...Ако я нямаше, за какво живеем?
    „Животът е всичко. Той е незаменим. Приятелите, също. А това дали ще имаш някой до себе си, който да ти къса нервите, или не. Не е от голямо значение.”
    Да, бе!!!
    Ако я нямаше тази половин годин пълна с пеперуди, нямаше да има какво да разкаваме на чаша бира на своите приятели. Само да пием бира и да се оплакваме ли е животът?!
    „Изобщо каквото и да ви се случи в любовта, и не до там в любовта - си вземете бира.”
    Това реклама ли е?
    Вземете си бира, дори да не пиете. Ако беше фейлетон, щях да го отмина като слаб, но есе?! Не става ясно, за какво става въпрос. Докато живеете, си взимайте бира. Ама дали ще се ожените, разведете, няма значение...По-добре известен пияница, отколкото анонимен алкохолик.
    „Любовта съвсем не е всичко.”
    Извод: Бирата е всичко!
    Да ама , ако и приятелите не се женят, не се влюбват и затова не се развеждат, а само си взимат бира...светът ще се превърне в една празна бирена фабрика...
    Не си взимайте бира, само в горещите дни може. Иначе си вземете вино, поканете си половинките на романтична вечеря и никаква бира, тя ще ви разбвали вечерта. Може и без вино, нищо че в него е истината. Животът е любов, мечти, затръшване на врати, с бира или без!!!
  • Напразен призив, Creator, тук всеки си плеска к'во си иска...
    Буквално.

  • "...ако гаджето ви зареже - отворете си бира. Ако жената си отиде - отворете си бира. Ако сте сред приятели - пийте бира!"
    Да си отворя и аз една значи...
    Поздрав!
Random works
: ??:??