May 31, 2016, 8:30 PM

Халуй, Господин, Другар на Алексей Менялов 

  Essays
1918 2 2
2 мин reading

Халуй, Господин, Другар  на Алексей Менялов

 

Ще обясня тези понятия основавайки се на разбиранията и откритията на руския психолог Алексей Меняйлов.

 

Халуй или еснаф – това е човек, който се стреми към щастие, което подразбира лично благоденствие – семейството, ядене, пиене, здраве – но всичко от гледна точка на себе си; от тази ценностна система произхожда и морала на халуя – той да е добре, и то главно материално – в този дух живее халуя – материално благоденствие…

 

Господин – това е човек, който изхожда в поведението си пак от личен интерес, но в неговото поведение се включва Изобретателност – дали дадено общуване не го принизява, дали не унижава достойнството му, не накърнява ли честта  му; господина е индивидуалист в смисъл на интересите му, но не в смисъл да избягва компаниите и групите хора, но ги подбира според интересите си, а също и отстранява тези, които са доста недостойни или неинтересни за него…

 

Другаря – това е най-висша категория личност – за него е прекалено нищожно халуството, прекалено материално и ограничаващо господинството, той, другаря търси хората не за личен материален интерес толкова, колкото за колективно мислене - ; другаря усеща необходимост, потребност от малка група хора – поне 5 човека – старае се с тях да образува колективен разум; другаря намира вдъхновение от духовното общуване, той усеща осезаемо, че е много по-добре да мисли съвместно с другарите си върху своите и техните въпроси, отколкото само със себе си и близките от семейството…; другаря черпи вдъхновение и сили от колектива, от тези които мислят и действат заедно с него…

 

От гледана точка на бъдещи открития на закони, принципи, знания за психиката – от гледна точка на творческото умствено развитие – от гледна точка щастието на душата – се препоръчва човек да образува 5-торка – мъжа с мъжете, жената с жените и те да се събират и да обмислят заедно нещата…

 

Освен петорката се препоръчва, те да са свързани със дядо – с мъдър човек, и също с чисто момиче или жена /дева/ ; дядото е представител на жреците, шаманите, мъдреците, а момичето символизира чистата, възвишена жена ; тогава петорката е благословена…

Меняйлов често изтъква правилото или максимата: „В каквото се вглеждаш в това се превръщаш” ; препоръчва да се вглеждаме в шаманите и жреците – такива като например – Сталин, Покрышкин  за Менялов, а за мен, например: бог Велес, Атенон, учителя Порфирий Иванов, а също и други.

Според мен, трябва да се стремим към другарството, колективния разум, и да налучкаме щастието

 

Според  Меняйлов най-добре другарството е описано в книгите и филмите за Втората световна война, а също и в тези за партизаните. Там е описано и геройството на героите, и то е източник на вдъхновение и радост.

 

Лесничея                                31.05.2016 г.

© Леснич Велесов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • така ти се струва бате --
  • Е, понякога и откровени глупости и безсмислици, претендиращи за истини, трябва да поглеждаме.. Философията не е за всеки... Особено за доморасли "учители"...
Random works
: ??:??