Да, много често ги бъркаме. Колко често казваме, че сме се влюбили в някого от... пръв поглед! Възможно ли е? Има ли любов от пръв поглед? Може би да, а може би не. Изпитваме възбуда, сексуално влечение, „тръпка" и вече... сме влюбени. Може да изпитаме тези чувства от пръв поглед, но това не е любов. Казваме на някого, че го обичаме, но това може да бъде просто... настроение. Аз обичам; Аз съм влюбена; Аз... Аз... Аз... Но когато обичаме истински, Аз минава някак си на заден план. Другият е най-важният - знаем неговите копнежи, мечти; ставаме грижовни и щедри. А това не се получава от пръв поглед, с човек, когото не познаваме. Тогава се влюбваме в любовта, а не в някого...
Любовта от пръв поглед е по-скоро сляпо увлечение. Но кой не иска да изпита такова чувство? Да се впусне в нещо диво и щуро; нещо, от което адреналинът ни скача; но за съжаление с предвидим край. Това не трае дълго. Това са моментни изживявания, които, за съжаление, завършват с разочарование. Но са необходими. За да разберем, когато онази истинската, голямата - любовта, нахлуе в живота ни. Много често, когато настъпи краят на отношенията, определяни като любов, казваме си „Любовта е мъртва!" Но всъщност тя не се раждала. Но как да го разберем, когато ни боли? Боли от самотата, от обида, от всичко! Късаме снимки и се опитваме да заличим всичко, което ни напомня. Плачем на рамото на някой приятел, а той дълбокомислено прави заключение: „Няма любов!" От което, разбира се, не ни става по-леко...
Има ли любов? Има ли истинска любов? Как да я разпознаем? Как да не се объркаме пак с увлечението? Ами може би трябва време! Време, в което ще разберем кой е по-важен - Аз или Той! И ако е Той - значи това е ТЯ - истинската любов! Значи има истинска любов. Всеки от нас я търси. Понякога доста дълго. Може да не я намерим. А може би е толкова близо, че я приемаме като даденост... и не ù обръщаме внимание. Или...
Отново много въпроси. Неясни отговори. Толкова е объркващо! Но е толкова хубаво... Кое е хубавото? - Ами... ВЛЮБЕНА СЪМ! ОБИЧАМ! И знам, че е... истинско! Да! Истинско е!
© Мария Петрова-Йордано All rights reserved.
Ако не съм влюбен от самото начало, любовта никога не идва по-късно, колкото и да си подхождаме с човека и хората да казват че сме си лика прилика, ако няма влюбване тази връзка е основана на взаимна симпатия, страха да не останем сами, гордостта че си имаме гадже. По-късно всичко това се превръща в навик. Но това не е любов.
А с увлечението се успокояват хора при които връзката им е рутинна, но не искат да губят сигурността си. За това когато се влюбят от пръв поглед се успокояват, че това е просто едно увлечение.
Може да ти прозвучи абсурдно но когато се влюбя от "пръв поглед" мога да усещам момичето отсреща, въпреки че сме се запознали преди минути. Мога да го усетя преди да съм го срещнал зад завоя или ако изпитам силно желание да го видя, някаква необяснима сила ме кара да изляза от вкъщи и да отида на място където го срещам. Това не означава да обикалям 3 часа около "тях" или да кисна пред работата, университета или училището. Ще се срещнем на съвсем случайно място.
Но когато човек се влюби "Истински, дълбоко, лудо" се изисква да ти стиска да направиш каквото трябва когато трябва и хладнокръвие за да прикриеш любовта си.
Ако един мъж разбере че жена е влюбена в него, започва да се държи с нея все едно вече я е спечелил, от което я губи.
Ако жена разбере че мъж е влюбен в нея вече не е интересен.
Общо взето всичко е игра на надлъгване, в която всеки се стреми да покаже по един внимателен, елегантен начин, че... не му пука за другия. Ако някой от двамата разбере че другият е влюбен(преди да са правили секс, а понякога и след секса е рано), всичко отива на майната си. Колкото и тъжно да ми става - трябва да държиш другия в неведение.
Оказва се че обяснението в любов преди секса е едно от най-скучните тъпи, досадни, жалки, неловки и плашещи неща, които могат да се случат между двама души които се срещат.
На ме разбирай погрешно и аз харесвам романтиката и любовните изляния, но уви живеем много брутални времена, където романтиката се измерва в пари.