Jul 5, 2017, 4:11 PM

Кръг от въпроси за творческия процес 

  Essays » Social
818 0 5
1 мин reading

Какви са духовните стремления на народа? Какви способности има публиката, за да намери това, от което се нуждае, за да задоволи духовните си потребности? Как ще бъде провокиран всеки от нас да забележи характерните  черти на творбата, която бъде предложена на неговото внимание?

Творецът... А кой ще отвори неговата книга?

Много са въпросите, пред които се изправяме, за да си обясним процеса на създаване на едно произведение на изкуството. Дали ще е новост в технологично отношение, която ще внесе модерен „дефект“ , дали ще се търси мащабност при отразяване на проекта сред публичността, дали произведението на изкуството ще действа като „отрезвяващо хапче“, което да ни отпраща към опита на старите творци, дали усещането при пърформанса ще бъде за личен контакт между творбата и „консуматора“ на изкуството, всичко това трябва да се прецизира, уточни и тази преценка е част от творческия процес.

До къде може да стигне едно произведение на изкуството означава колко дълбоко прониква в душата на народа. Казват, че Кристо прави своите „Плаващи кейове“, защото има мечта да ходи по вода. Усещане, което всеки от нас вероятно би искал да съпреживее с него или със свой близък приятел.

Една творба може да обединява много хора, чрез  въздействието и отзвука си да служи като обединяващо звено на определен кръг, да сформира общности, да сплотява на база общи интереси и художествени възприятия. Въздействието му  често провокира  обществени дебати, които са отправна точка дори за по-мащабни дискусии на социално значими и наболели въпроси. Понякога създателят на творбата е мотивиран именно благодарение на старанието да бъдат разрешени тези обществени проблеми.

© Мария All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря за коментара, Станислава. Мисля, че понякога дори една прегръдка може да е творческа...
  • https://otkrovenia.com/bg/proza/v-burkana

    "Всяко действие има мечта?" - притъпяването и свеждането на моралните ценности до материалните "мечти" и преиначаването н а изкуството в машина за пари води до духовно обезличаване!
  • Това не го разбрах, понеже не съм на твойта честота явно, ама ти си знаеш, щом има и кой да те разбира
    Поздрави и се усмихвай
  • Времето резонира с различни честоти, както и водата. Поздрави!
  • Добро начало на есето, Мария. По-кратко и аз не мога да напиша
    Майтапа настрана сега:
    Явашев добре си го споменала, но той отдавна не твори за българската публика. А американската духовност е много по-различна от нашата, поне аз така съм забелязал. И то не толкова от досега си с пърформанс или друг тип масово изкуство, колкото от разговорите си с обикновени хора.
    Поздрави.
Random works
: ??:??