Nov 18, 2008, 9:56 AM

Кърт Вонегът 

  Essays » Social
3335 0 9
2 мин reading
 

                 

        Днес, 11 ноември е рожденият ден на Кърт Вонегът. Щеше да навърши 86. Той навърши 84. Мир на праха му!

И без това май вече не му се живееше... беше разочарован!

Умори се да се противопоставя на насилието и да се разочарова от безумното привличане на човечеството към него.

Той е човекът, който казва:

,,Ако Исус беше жив днес, щяхме да го   убием  със смъртоносна инжекция. Това наричам прогрес. Ще се наложи по абсолютно същата причина, по която е убит и първия път. Идеите  му просто са прекалено либерални.''

Казва също:

,,Религията може да бъде Аналгин за голямо множество нещастни хора и се радвам, че върши работа.''

И още нещо:

„Докато говоря, може би последната полярна мечка умира от глад, поради промените в климата, заради нас. А полярните мечки със сигурност ми липсват. Техните бебета са толкова топли и гушкави и доверчиви - точно като нашите."

И това:

„Какво можем да направим във връзка с глобалното затопляне? Можем, предполагам, да изгасим лампите, но, моля ви, не го правете. Не мога да измисля как може да се оправи атмосферата. Твърде късно е."

Казва:

„Като хуманист, обичам науката. Мразя суеверията, които никога не биха могли да ни дадат атомните бомби."

Също:

„А кой дар от Америка се цени най-много в останалия свят? Това е афро-американският джаз. Каква е моята дефиниция за джаз? „Безопасен секс от висш порядък."

Пак той казва:

„По време на Голямата депресия Афроамериканците били чувани да казват, наред с много други неща, разбира се: „Нещата вървят толкова зле, че  белите трябва сами да отглеждат децата си."

Това също ми е любимо:

„Ако не можеш да пишеш ясно, по всека вероятност не можеш и да мислиш толкова добре, колкото си мислиш."

Казал е и много други неща. Ще ми липсват  гениалните му прозрения, човечността му и уникалния му стил.

Обичах го... Обичам го.

 

Да, написах го на 11 октомври и го публикувах в блога си. Не мислех, че става за Откровения - не е авторско, има много цитати и е посветено на Кърт Вонегът...

Но днес много ме провокира едно дете... на 15 години - watergabi - откровенка. Написала е статия - Третата световна война... Страхотна е!!! Потресох се... Откога 15 годишните, вместо да мислят  за домашни и  контролни, за музика и филми, за приятелството, за любовта... се замислят за проблемите на големите...

Милите деца... Какво ли  послание получават от нас, от света на възрастните...

И затова  реших да споделя с вас някои от прозренията на един голям човек за... насилието във всичките му форми (над хора, държави, раси, природа,  религиозни  манипулации и т.н.) и  за това дали можем да го избегнем, все пак....

 

P.S. Всъщност искам да завърша с едно изказване на Диипак  Чопра:

,,Насилието поражда насилие и дефиницията за лудост е: да правиш едно и също, но да очакваш различен резултат." (по повод разрушаването на кулите близнаци в Ню Йорк и последващото нападение над Ирак от Буш)

 

© Антонела Огнянова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Снежана, радвам се че и млади същества като теб харесват този наистина ценен автор! Поздрави!
  • страхотно есе ... беше хубаво да почета за любимия си автор
  • Любим автор ми е Кърт Вонегът! Поздрави за есето, Антонела!
  • благодаря ти...удоволствие бе за мен да прочета...
  • Няма нищо лошо в цитатите - всичко,което е можело да се каже е било казано вече от някого,някога..Аз имам един навик - първо чета и след това всичко друго - спестява много главоболия обикновено.. Наистина чудесна компилация.
  • Поздравления, Тони! Харесвам този писател!
  • Не мога да ти обясня колко съм щастлива, че аз съм те вдъхновила да публикуваш това есе... Благодаря ти!
  • Благодаря ти,Мартина! Сега прочетох пак статия на дете-този път на 13 години- Агресията помежду ни... Явно проблемът си е наболял!
    Дали има разрешение и как всеки от нас може да допринесе?
    Чудя се...само аз ли се вълнувам?
  • Благодаря,чудесно ми дойде малко Вонегътщина!,много умела компилация и препратка!Браво!Пак ни каза!
Random works
: ??:??