Apr 12, 2005, 6:53 PM

По-добре честен и гладен, отколкото богат и 

  Essays
4544 0 2
1 мин reading

И защо не е добре да си “мъничко подъл” и богат? Какво му е хубавото на това да си гладен в името на едната честност? Честност, която така или иначе никой не оценява...

     Цял живот съм била честна, справедлива, добра, толерантна...и за какво? За да гледам сега как бавно всеки един ми обръща гръб и изненадващо полива раните ми с киселина?... За да продължавам да гледам болката в очите на хората и да стигам до страшния извод, че думите и действията ми остават безрезултатно забравени? Майка ми винаги е казвала: “Независимо какво ти се случва, бъди честна и добра- това един ден ще ти се върне със същото”. Сега си мисля колко греши мама. Има два варианта: първият е да живееш честно и отхвърлян в началото на живота си и старините си да изкараш в спокойствие и мир в душата си. Вторият вариант е да живееш младите си години динамично, подло и охолно, а старините... Бог знае колко ще продължат те и как.

     Ами колкото и да мисля върху двата варианта, вторият по ще ми харесва. А като се сетя как ревностно защитавах честността... Сега всеки път, когато в главата ми изплуват думите на мама, че ще ми се върне нещо зло след време, си спомням едно (нещо като) мото: “Добрите момчета отиват в Рая, лошите...където си поискат”...Ами точно така е. Винаги подлите са избирали, просто защото са по-силните. И кой измисли тезата - “Доброто ще спаси света”?!

     В българския филм “Куче в чекмедже” малкото момченце казва така- “Тати каза, че ще ми купи колело, ама друг път”. Така за съжаление и Доброто ще спаси света, ама друг път. Докато има борба за богатство, подлостта винаги ще властва и нечестни хора винаги ще има.

© Петя Кръстева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Света в които живеем всеки иска да преметни другия!Ти искаш ли да си една от тези хищници?Надявам се не!Маика ти не греши и след време ще разбереш!Надявам се
  • сам човек колкото и да е добър не може да спаси този свят!!! но всички заедно можем-стига да сме добри и силни, защото не е лесно да се бориш!
Random works
: ??:??