Jun 10, 2020, 11:45 AM

Познато ли е познатото 

  Essays » Phylosophy
1191 2 4
1 мин reading

Познато ли е познатото и кое е онова, което дава сигурност – предвидимостта или вярването ни?

 

    Познато. Има ли точно определение? Колкото и да си мислим, че заради продължителното време познаваме до болка нещо и внезапна ситуация ни отваря очите – не е това, което сме мислили, че е... Не можем да твърдим със сигурност, че нещо ни е познато, защото то е пречупено през нашите възгледи, мисли, новопоявили се обстоятелства... Да предвидим какво би могло да се случи с голям процент вероятност подхранва нашето чувство за сигурност. Опитът обаче ме е научил, че не може да се предвиди всичко! Понякога настъпват странни обрати, изневиделица се появяват любопитни хора, които се намесват... Дори дъждът може да разколебае нашата сигурност. Смущения да внесат ретроградността и квадратурите на планетите... Сгрешен диоптър и нещата размиват границите си... И везната на шанса е прекалено чувствителна. Тревогите хич не са нежни и познатото се е пречупило през призмата им... Древногръцкият философ Хераклит е произнесъл: „Всичко тече, всичко се изменя.” Но накъде ли? Кой може да ни каже? Не трябва да търсим абсолютна сигурност и напълно безпогрешно решение. Никой не може да даде такива гаранции... И когато свалим защитните бариери на страха, остава само да вярваме, че всичко ще бъде наред. И Бог бди! Амин!

                                                       

                                                      © Павлина Петрова

© Павлина Петрова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Едно е да искаме определен резултат и съвсем друго е настройката на очакванията ни. Хубаво е да разберем навреме това различие.

    Да вярвам в благоприятен изход - това не се променя.
    Благодаря ви, че се отбихте тук.
  • "Панта рей!"
    Прав е Хераклит, защото още не е опроверган:нито от философията, както и от физиката.
  • Амин! Моето течение вече втора година е надолу. Т.е, нищо изненадващо. Дори и понякога да има лек пик, той е почти незабележим.
  • Панта рей. Всичко тече, всичко се виодоизменя.
Random works
: ??:??