Aug 14, 2008, 4:58 PM

Равносметката... 

  Essays » Phylosophy
2121 1 10
1 мин reading
 

                              Равносметката...

 

   Започваш да пишеш стихове, есета, разкази... В един момент се обръщаш и слагаш везната. Това, което е излязло изпод перото ти, вече е оценено. От различни хора -  такива, които трептят на подобна вълна и те разбират; такива, които се дразнят от твоя позиция; такива, които въобще не вникват в написаното; такива, чиито мнения са злонамерени по причина, известна само на тях самите и най-вероятно свързана, предимно с техния характер и проблеми... И се замисляш... Тогава се освобождаваш от всички натрупани негативни и спорни моменти, които не са ти помогнали да поработиш над себе си, а само са те хванали в менгемето на завистта, заядливостта и Бог знае още какво... Чувстваш и разбираш, че всичко е въпрос само на субективно мнение. Сещаш се, че  великият Уейн Дайер е пуснал крилата си фраза: "Издигни се над идеите за успех и провал -  това е въпрос на преценка. Включи се в процеса и остави Вселената да се погрижи за подробностите." И няма как да не се съгласиш. А в другото блюдо на везната са твоите изводи, поуки, усъвършенствани умения. Дали те ще натежат и това, което би написал, ще вижда по-често светлина, разгръщано от читателите, зависи от теб - дали точно, с нужното търпение, без лоши помисли, си направил своята равносметка... И когато усетиш убождане като убийствен сарказъм, ако някой се изкаже за написаното от теб с недобронамерени коментари, веднага противопоставяш самоиронията си и разбираш колко преходно е всичко и няма чак такова значение...

  Да... А времето ще покаже...

© Павлина Петрова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ех, Павли!
    Пак провокираш и ме изкушаваш да започна водопадно...
    Страхотна тема!
    Дано повече хора се замислят, а и дано да потърсят нужните познания, за да могат да се замислят...
    Прегръдка, мило мъдро момиче!
  • Благодаря за коментарите. Въпросът е, че във времето различни хора се движат и в различни етапи преценяват... Хората преминават - пишещи или четящи... оставят следа... във времето... Подсетихте ме за една крилата фраза:
    “Ние всички сме в калта, но някои поглеждат към звездите.”
    Оскар Уайлд
    ..........
    А един мой колега има девиз:
    “Остани млад. Не позволявай времето да те превземе.”
  • Ето нещо смислено по темата ... "писане". Съгласен, споделям. Само... във фактора - време, човекът също има пръст. Пак той може да определи кой огън да разпалва и кой да потуши. Малко наивна ми е тази вяра в силата и мъдростта, с която времето отсява.


    "А времето, това сме ние - пишещи и четящи." -


    както е написано в по-долен коментар. Та и там "пипаме".



    А иначе аз имам една друга версия. Да не правим буря в чаша вода. Нещата са много по-големи от това, което може да смели представата на "лицето Х "( четящ и коментиращ). Ако успеем да се отделим от тази... битка, буря. Ще бъде много полезно. А най-добре е въобще да не влизаме там. Във хвърлянето на камъчета помежду ни в нашата малка компютърна стаичка. А да си слепим песъчинки и да се целим в звездите.
  • Да... А времето ще покаже...
    А времето, това сме ние - пишещи и четящи.
    Павли!!!
  • Да бъдем себе си, пък каквото ще да става!Времето ще отсъди...
    Поздрав, Павли!
  • Прекрасно есе!Поздрави!
  • Много си права, Павли ! Времето ще !... остава ни само да се научим да не сме припряни
  • Браво!Точно и актуално!
  • Много много вярно,поздрав и прегръдка за теб,страхотно е
  • Дааа...
    Ще покаже...
Random works
: ??:??