Feb 3, 2008, 5:42 PM

Що за нещо е чалгата 

  Essays
11331 1 39
4 мин reading

Предварително се извинявам за елементарния начин на писане и за нецензурните думи, но просто така ми текат мислите : )

 

Деца, сигурно знаете що за животно е чалгарят, но все пак ще си направя труда да ви разкажа нещо за този появил се наскоро паразитен биологичен вид, който вече е ужасно разпространен в горката ни държавица и възнамерява да погълне всичко останало. Нека да започнем от самото начало - първите чалгари.

 

Първите чалгари - тези вече праисторически животни някога са били сравнително малко на брой в сравнение с останалите. Отличавали са с дебели вратове, златни ланци, голи глави и големи, голееми коли. Хранели са се предимно със заплатите на обикновените биологични видове най-често в петзвездни хотели. Първите чалгари били познати още като мистериозните хора с черни костюми и чени очила и много бодигардове и две-три огромни компании, иначе казано ‘'мафиози''. Все още съжествуват, но вече не са най-набиващите се на око чалгари, въпреки че са най-проблемните, които владеят държавийцата, наречена в древни времена България.

 

Добре, стига толкова за първите чалгари, ето ви нещо и за първата чалга.

 

Първата чалга - в най-дълбоките, влажни и мрачни туркси подземия някой болен мозък е замислил това нещо. Същият този болен мозък създал първата чалга като съчетал сръбски думи с ориенталски и цигански звуци и пуснал тази чума да върлува из Сърбия. Хората там от неразбиране наричали това помиище ‘'турбо-фолк'' (горките сърби, първи да паднат под чалга робството). След като турбо-фолкът се уставновява здраво в Сърбия, съседните държави започнат ва попиват от простотията също. Най-силно заразена е България. ‘'Пусни нещо сръбско'' е най-често среащата реплика през времената на първите български чалгари. Скоро сръбското става ‘'българско''. Тази подла и долна постъпка се осъществява от именно първите чалгари, които обират произволни ‘'жени'', правят им разни операции и ги пускат да квичат турбо-фолка с български думи. Абсолютната гавра с всичко ‘'българско и родно''. За отрицателно време из цяла България плъзва ‘'чалга'' движението, което се състои от гореописаните ‘'музика'' и ‘'певици''. Това не е точно първата чалга, тя просто няма способноста да еволюира. Чалгата представлява, най-просто казано, смеска от турско, гръцко, сръбско и циганскко, с някакво гнусно подобие на текст.

 

Съвременните (масови чалгари) - това са орди от неориентирани юноши, които чуват чалга и се влюбват в простотията й. Излишно е да ги описвам на външен вид, даже и слепите са ги виждали. Обаче нищо не е излишно, стига да минава времето. Таа, сега ще ви разправя как изглеждат... Има само два вида чалгари - чалгари и чалгарки. Чалгарите нито са част от ‘'стадото'', нито са извън ‘'стадото'', те СА ‘'стадото''. Буквално. Все пак около 90% от момчетата на 12-20 годишна възраст ходят на долнопробни дискотеки, правят си грозни изрусявания на косите, абе всякви разновидности на простотията има, в това всички ние сме се убедили. Чалгарите и чалгарките имат огромния стремеж да бъдат по-‘'готини'' ( бел. авт. - по-прости) и заради този си стремеж чалгарите правят пълни простотии, от които даже си нямат понятие. Момичетата се гаврят с косата си до безкрай (че и повече), клатят си задниците и циците навсякъде под ритъма на някой гнусен кючек, а момчетата се кефят на това. Другото пределно непоносимо са чалга изпълнителите - те са светила, пътеводители на чалгарите. Чалга певиците са чисто и просто проститутки и нищо повече. Явно първите чалгари (мафиозите) искат всяко момиче в България да стане проститутка (да си пълнят харемите). ‘'Мъжките'' чалга изпълнители са даже по-окаяна картинка - изпедерастени цигани, натикани с всичка сила на всеобщото внимание (просто ти идва да си откъснеш главата, като си помислиш че тези неща посрещат чужденците в родинатата ти). Чалгата опрделя модата - ако си момиче, слушай и гледай някаква някакаква какичка с някоколко пластички операции как си клати атрибутите и ‘'пее'' за ‘'любов'', пък после й подражавай. За жалост, повечето момичета в страната не разбират от сарказъм и вместо да се присмиват на чалгата, биват поглъщани от нея. Абсолютно същото важи за момчетата. Слагай си гел, слагай си огромни очила, навличай се с дрехи последна мода, демек бъди ‘'секси'' и ‘'готин''. Пфф, подобни същества да се махат изобщо. Както и да е, взех да се отклонявам от основната тема - чалгата и съществата които създава (така наречените чалгари). Девизът на чалгаря е: ‘'Бъди най-готиния, а като някой стане по-готин, стани по-готин от него''. Така се налага и една масова мода, която много прилича на чалгата в основата си. Масовата простотия залива страната си като горещ катран... прогорява и унищожава всичко интелигентно по пътя си, само малцина оцелели остават, но и те понасят тежки поражения. С други думи - чалгата (демек простотията) потъпква всяко интелигентно същество и го гони от тази държава. Само малцина не-чалгари остават и водят открита война с чалгата. Уви, победа няма.

 

Чалга, чалга, чалга, чалга, чалга, чалга - това се лее отвсякъде, зарязява всичко и оставя само пустош от умопомрачителна простотия след себе си. Победа няма, но борбата продължава. Дано скоро да не свърши. Дано... Дано да оцелее нещо след тази зараза, дано да останат живи героите. Съпротива има, но отслабна, а другата страна става все по-силна. Съпротива има... дано да издържи до края... иначе няма бъдеще, само се връщаме в под турско робство. След пет века мъки сами им се хвърляме на бесилките, сами си оковаваме ръцете и краката, сами си продаваме душите. Помощ няма откъде да дойде, сами трябва да се оправим. Но можем ли ?

 

Нека всеки да помисли и да потърси отговора в себе си. Нека...

© All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Дано след толкова години си удържал съпротивата и си се запазил! Страхотно есе, описващо точно проблемът за заразяването на нацията с тази болест. Политиката, заедно с толерантността е убийствено средство срещу останалата нормална част от населението. Но чалгарите никога няма да те разберат...
  • БРАВО!!!
    Истинска наслада бе да прочета!!!!!!!!
    И се сещам ето за това: "Въпрос на вкус, казала маймуната и си облизала..."
    "От всичко най-много мразим да мислим"...
    И... да, тази политика се оказа успешна... докога ли?

    ???

    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!!!!
  • Значи аз съм животно, уважаеми авторе, защото слушам чалгата. Това показва ниска интелигентност. Това есе ще го докладвам.
  • хаха...по Гергьовден
  • Игнорирайте стадото,не го толерирайте.Те сами ще се унищожат.
  • Както според повечето от вас всеки има право да слуша, това, което му харесва, нека аз ви напомня, че живеем в демократична държава и всеки има правото да си изразяава мнението! Аз съм съгласна с автора. Лично на мен ориенталската музика ми допада, но не и родните "интерпретации". Когато има спор между почитатели на два стойностни стила, тогава може да се каже, че и двете, дори напълно противополони позиции са правилни. Но в случая не е така. Поп-фолк теченията няма стоност. Ако някой може да опровергае мнението ми - чакам! Много хора казват, че чалгата била "готина", "свястна"..., но не съм чула доказателства в подкрепа на тезата им все още.
    Поздрави на автора!
  • шш ша го кажа просто МН ЯСНУ че чалгата сук ама кво да праим ? Щте продалжава вечну като хлебарките !
  • Есето е особена 'нареждаща' категория и ми хареса.
    Изпуснал съм големия спор (жалко). Ще кажа само че ще бъда толерантен към чалгата и ще уважавам правото на избор на чалгарите когато СПРАТ ДА Я НАТРАПВАТ по автобуси, таксита, магазини и какво ли още не. Човек, излязъл на разходка без мп3 е обречен, освен ако не ходи пеша и не си купува нищо. И има късмета да не мине покрай него кола с отворени надута чалга и прозорци (щото човека е щедър и не си стиска музиката само за себе си).
    Аз слушам музика, която някои от приятелите ми и повечето роднини не понасят (Disturbed и In Flames напр.), но на слушалки или не в тяхно присъствия. И никога не съм го надувал у нас, щото по панелките ще се чува през 2 входа в третия(осевн една нова година де, ама тогава всички са така).
    Искате толерантност: никой не ви е бил по главите да четете това. Можете да гледате в друга посока. А можем ми ние да не слушаме леещата се навсякъде надута до болка чалга?
  • "Виж сега аз не харесвам класическа музика,но не съм тръгнала да правя есе,доклад или нещо от този сорт да покажа възмущението си от този вид музика.Ти самия каза,че мразиш чалга,но не си се интересувал от нея,как можеш да мразиш нещо с което не си запознат."
    Да познава чалгата ли?Смешно е да се твърди,че чалгата може да не се познава.Ви говорите за чалгата сякаш е нещо абстрактно,отвъд възможностите ни,за чието познаване трябва да напрегнем всичките си сили.За да я разберем,трябва да я познаваме!!!Ви разбирате ли за какво говорите.Това е нещо елементарно само по себе си(друг е въпроса,че чялгата е само един аспект на един феномен-съвременната българската култура,-за чието разбиране е нужно едно вдълбочаване),за да я разбираме и коментираме не е нужно да чуем всички чалга песни и да можем да ги изсвирим с уста и щракаме с пръсти.Моля Ви,не така!!!
  • Като казвам, че не познавам чалгата, имам предвид, че не съм тръгнал да я слушам само за да вникна по-надълбокото в това...нещо. Не,че нямам представа какво е чалгата - всеки ден ми наливат огромни количества от нея навсякъде, освен вкъщи... Просто не познавам чалгата до такова ниво, че подробно да я анализирам, което само по себе си е глупаво и безсмислено.
  • Много се изписа ама някой ще се опита ли да защити чалгата?!Освен бръщолевене от рода на "ми всеки има право на избор..."някой опита ли се да опровергае автора и да даде доказателства че чалгиите не са простаци с промити мозъци?
    Най-малкото никой от тия "защители"не си призна че слуша чалга.
    Като всечи има право на избор и МНЕНИЕ защо автора да няма?Той каза какво мисли вие си кажете също ама не говорете едни и същи глупости.
    Бях неприятно изненадана че автора пише за и мрази нещо,което не познава.
    Е,аз що годе си я знам.Баща ми е чалгия и половина и напоследък избягвам да ходя във всекидневната че там грачат изрусени изроди.
    Vesichka,хубаво че не харесваш класиката.Сигурна съм че в чалгата или в захаросания поп има повече смисъл.
    Аз не само че не харесвам чалгата,смятам я за чиста помия и комерс,недостойна за омраза.
    И поп-фолк,приятели,НЯМА.Това освен в България в този си вид другаде го няма.И е просто по-омекотено название на турската дума чалга-свирня.
  • За какво става въпрос в този спор всъщност? И какво му е грешното да мразя чалгата, без да съм се заинтересувал какво точно представлява? Всеки стил в музиката го уважам и знам какво представлява, без чалгата, разбира се. Повече от очевидно е какво представлява чалгата. Аз никога, никога няма да тръгна да анализирам чалгата, просто не искам да си докарвам такива главоболия. Да бъдем толерантни към чалгата и последователите на това движение - какво по-глупаво!? Чалгата е простотия, превърната в звуци. Добре, на 14 съм, някакво тъпо хлапе, което не може да изкаже правилно мнение, в това спор няма. Нещо грешно в това да бъда рязък срещу чалгата? Чалгата може да бъде всичко, но не и изкуство (в частност музика).
    От този глупав спор ме заболя главата...
  • Antinormal (Георги Лазаров) 11-02-2008г. 02:27
    Конкретни? Деа знам, имена на нещата, които мразя, не помня много много. Всеки знае какво е чалгата егати. Масова просотия и толкоз. Конкретни изпълнители - ами какво им е различното на всичките? Песни, песни, имам късмета да не се сещам никакви. Просто защо да си мъча съвестта сега като се напъвам да се сетя името на някоя гадна чалгия? Смисъл = 0 , тъй че няма смисъл да изреждам песни. Да кажем - всяка песен с просташки и пошъл текст и с цигански иструментал, изпълнена от чалга ''певица''. Повтарям, мразя да конкретизирам неща, които не понасям. Примери - Фен ТиВи, Планета и тем подобни.
    _____________________________________________________________________
    Виж сега аз не харесвам класическа музика,но не съм тръгнала да правя есе,доклад или нещо от този сорт да покажа възмущението си от този вид музика.Ти самия каза,че мразиш чалга,но не си се интересувал от нея,как можеш да мразиш нещо с което не си запознат.На мен за да не ми харесва класическата музика както и техното съм слушала и знам начина и на звучене и техника и тем подобни.Съжалявам,ако съм била леко крайна,но си е до мнение и личен вкус.
  • Слабо,много слабо!Василе,според твоя коментар излиза,че голяма част от музиката е ограничаваща,защото в крайна сметка,това което твърдиш за чалгата се отнася и за повечето стилове.Не мога да разбера,защо си си втълпил,че от музиката трябва освен емоционално удовлетворение да получаваме и нещо друго.Според мен всеки трябва да намира вдъхновение в различни неща и при всички положения това,в което намираме вдъхновение се проявява,като такова,но не може ние изкуствено да го създадем.Тоест аз не мога да си наложа да слушам класическа музика,за да получа творческо вдъхновение,няма как да стане,защото вдъхновението е като акт на откровение,един вид особено снисхождение,което няма как да бъде предизвикано от нас.
    Призива за по-смислена дискусия е 100% правилен.
  • "Не може всички да слушаме една и съща музика,всеки си е индивидуален сам по себе си.Всички са хора и аз не ги деля на "чалгари " "метали" или други,нито се бъркам в избора на другия и не налагам мнението си."
    Това е снемане на проблема в една сфера ,в която обсъжданията са на ниво:"всички са прави,а прасетата са най-прави."Вярвайки,че не искате да третираме така проблема за чалгата,ще се опитам да акцентирам върху нещо друго.Това,че всеки е свободен да прави това,което му харесва стига да не вреди на другите,е ясно.Въпроса е в това да се разгледа какво е въздействието на чалгата върху слушателя й,защото тук се крие истинският проблем.
    Музиката трябва да бъде оценявана в два аспекта:1)емоционалното облекчение,което носи;2)творческото вдъхновение,до което води.В този смисъл коментаритеви относно правото на всеки сам да избира музиката,която да слуша са напълно прави само по отношение на първия аспект,но в никакъв случей не забелязват,втория,който може би е по-важният(това разбира се е субективна оценка),но дори да не е,не трябва да се пранебрегва.Тук именно е проблема на чалгата.Тя е принизяваща за духа,защото пречи на човек да разкрие определени творчески способности,като го ограничава в сферата на емоционалното наслаждение,което утешава,но не развива.Ще попитате защо?Първо,елементарността на мелодията не позволява да се разгърне онова богатство на емоциите,което може да доведе до качествено различно ниво на усещане и оттам до развиването на способността за контактност на духа със света.Второ,текста е профански(в смисъла на Оруеловото безсинонимно говорене),което автоматично унищожава всяка възможност за разгръщане на въображението,а следователно и творческата вдъхновеност се лишава от своят най-пълнокръвен източник,това разбира се,само при положение ,че се стигне до някакво вдъхновение.Много дълго стана,ако някой се интересува допълнително:skype:ISA_VITA
    Основната ми цел е да се проведе дискусия на качествено различно ниво.На автора браво,браво и все в същия дух!
  • Конкретни? Деа знам, имена на нещата, които мразя, не помня много много. Всеки знае какво е чалгата егати. Масова просотия и толкоз. Конкретни изпълнители - ами какво им е различното на всичките? Песни, песни, имам късмета да не се сещам никакви. Просто защо да си мъча съвестта сега като се напъвам да се сетя името на някоя гадна чалгия? Смисъл = 0 , тъй че няма смисъл да изреждам песни. Да кажем - всяка песен с просташки и пошъл текст и с цигански иструментал, изпълнена от чалга ''певица''. Повтарям, мразя да конкретизирам неща, които не понасям. Примери - Фен ТиВи, Планета и тем подобни.
  • Виж не съм искала да те обидя,просто ти казвам,че колкото и есета да изпишеш,хората ще продължат да си я слушат.Не може всички да слушаме една и съща музика,всеки си е индивидуален сам по себе си.Всички са хора и аз не ги деля на "чалгари " "метали" или други,нито се бъркам в избора на другия и не налагам мнението си. Каквото и да ми кажеш есето ти е доста крайно и загуба на време защото никой няма да се вслуша в написаното ти и току виж прослушал чужда музика.
  • За мен чалгата отпреди 10-15 години е доста по-добре от сегашната.Тогава поне изпълнителите що годе са можели да пеят и това не е било толкова масова простащина.Пускат си я на маса и то по-възрастните а не като сега-постоянно някви пикли я надуват.
    Старите изпълнители на чалга не само че не са били толкова много(и все еднакви по вънщност)но и не са били с огромни(и откровенно грозни)изкуствени гърди,гримирани,разкарващи се голи или в най-добрия случай без бельо.
    Сегашната чалга е резултат от мощния сбъсък между турската изостанала помия и американската глупост и изкуственост.
    Каква е красотата в една порно акртиса или с извинение проститутка(тоест чалга звездата)?
    И в кънтрито се пеят доста по-смислени неща отколкото в чалгата.
  • Добре, Vesichka, само едно нещо не разбрах - според теб есето ми е боклук, но към чалгата трябва да бъдем толерантни? Много странен ред на мисли, ужасно логично е това мнение просто...
  • Щом явлението чалга (или по-точно попфолк) съществува и пълни стадионите и големите концертни зали, вместо да се отхвърля, е по-добре да се анализира и до му де даде шанс да порасне. Права е Ина – чалгата днес не е тази отпреди 15 години. Не че съм й фен – опазил ме Господ! Но да не забравяме, че кънтри музиката е американската чалга, пък много интелигентни българи си падат по нея и я слушат!
  • Е,не са безмислени!Това е мнение и то добре и интересно изказано.Кой ти е казал на тебе че се опитваме да налагаме на някой мнението си?!Казах го и преди "Всеки си прави избора от тук нататък."Това е сайт за откровения ако не знаеш да ти кажа следователно няма безмислени мнения.Ако това е безмислено то и всичко друго също ще е.
    И кажи ми,моля те,как бихме могли да наложим нещо?Не сме толкова глупави и да се опитваме.
    Това е просто изказване на мнение(и то вярно според доста интелигентни хора).И никой няма право например да го оценява не заради художествената му стойност а заради това че не му харесва изказването на автора.
  • Първата двойка за есето, много ти благодаря. Заслужих си го. За едни глупаво и ненужно, за други истина. Но тук идва момента, в който ти налагаш мнението си и доста неприятно приемаш позицията ми. Както и да е, двойката си беше заслужена.
    Пак ти благорадя : )
  • Оф спрете се бе хора,всеки има правото да си слуша каквото иска,живеем във свободна държава,никой няма право да налага мнението си в/у другия или да му казва какво да слуша и какво не. Както има личен вкус за дрехи,цвят,предмети така има и винаги ще има относно музиката .Аз също не харесвам чалгата или т.нар поп-фолк,но никога не съм си позволявала да говоря такива неща,за личния вкус на хората. Всеки си е индивидуален и различен сам по себе си,ако просто не ви харесва не я слушайте,а не пишете безсмислени есета,губене на време !
  • Не е стил музика...НЕ е музика.Чалгата е турска помия разберете и не казвайте ами всеки човек слуша музиката,от която има нужда.Да видим какви са нуждите на чалгиите тогава-секс(но животински,без любов,в който жената е струва по-малко от псе),танци(еднообразни и откровено грозни),простащина(текстове лишени от какъвто и да е текст или послание)певици(проститутки,които и да грачат не могат),кой има повече пари и е с по-"фешан" парцали(всички стават еднакви и до болка обезличени).И това ни залива всеки ден.Ограничени идиоти със закърнен ум и просташки ценности.И тази пародия на човек ти вика абе чалгата е положителна музика а шибания метъл е само омраза(което показва че метъл през живота си не са чули).Върви по коридора чалгарят и ти вика абе метъл ще те пребия от бой без да се сети че същия тоя метъл може повече от лесно да го изкорми или поне да му чупи главата но не иска за нищо на света да пада на толкова ниско ниво.Ниво,по-ниско от помията.
    Като слушаш по цял ден проста помия тя е естествено да ти влезе в мозъка и да го разкашка.
    Като искате чалга идете в Турция.Където жените струват по-малко от добитъка и живеят в помия(ама нали слушат чалга!).
    Всеки си прави избора от тук нататък.Но ако изборът ти е "чалгата" в 99,5 ти си ограничен глупак.
  • моля да ми простите,предния ми коментар си беше жива провокацийкаВ "металургията" съм вече 25 години и просто исках да си направя едно преброяване колко сме от "наште" и виждам че повечето от посетотелите на сайта са великодушни и толерантни хора и никой не ме е навикал и оругал!Така и трябва да бъде! Въпреки че не понасям въпросния стил(чалга)уважавам избора на всеки да слуша музиката която му допада.Като се замисля,имам толкова приятели рокаджии,колкото и харесващи чалга,но това не ги прави по-лоши ,или по-добри.Че и племенницата ми келешчето му с келешче, кривнала по фолк-пътя и мисля да и отпоря ушите докато е време!Или да пробвам първо с подкупче
  • Не разбирам какво толкова имате против чалгата. Antinormal, есето ти е много замислящо и, честно казано, провокативно. Но повечето неща... За "старите чалгари"... тия същите, че и нови (по тяхно подобие) много по-често могат да бъдат наблюдавани като любители на техно музиката. За "новите чалгари"... как да се изразя... естетически определено дразнят окото, но нали все пак всеки си има вкус и предпочитания относно това как изглежда. Че се движели по някаква си мода и мислили по някакъв си начин - всички го правят. Не се изчерпва само с почитателите на "чалгата". Вземи за пример металите и рокаджиите, рапатите и т.н. Просто тяхното е световно прието, следователно и ние го приемаме, докато чалгата ни е "лична". Тъпо, а... И това, че искали да са по-готини... нали всички се стреим към това - да сме по- и най-! Вярно тяхните стремежи са в насока, която например аз и ти не приемаме за добра. Но в случая това няма значение. Също искам да добавя, че почитателите именно на чалгата "с пошли текстове" са доста по-малко от тези на поп-фолка. Макар след определено количество приет алкохол всички се забавляват и с двата вида. Човек се забавлява както намери. "Клатенето на атрибутите" е просто провокативен танц(и обяснява мъжкото влечение към този вид музика). Не е нито изящен... и все пак е танц. А тези, които са професионалисти в областа правят невероятни неща! И така нататък...
    Съгласна съм, че на нищо не ги мяза последователите на чалгата. Съгласна съм, че има голяма доза простотия в нея. Но не съм съгласна поради дадени музикални предпочитания човек да се отхвърля по някакъв начин. За мен основите против чалгата са на база предрасъдъци. Затова у предпочитам да съм неутрална. Пък и всеки пиян човек върши глупости. Това, че напоследък в България повечето пияни са чалгари е главно поради разпространеността на чалгата. Самата аз не я харесвам, никога не бих слушала нещо такова за удоволствие, а ако се наложи(поради щото съм в заведение с такава среда) няма да ми е особено приятно. Но твърде много уважавам правото на отделния човек на избор, че да се меся в решенията му от подобно естество, или пък да съдя за него по това каква музика слуша. Смятам, че е неправилно.
    Извинявам се за "романа", дето го изписах. Лаконичността нещо ми се изплъзва тия дни.
  • Наистина всеки слуша онова, което отговаря на манталитета му. И никой не спори за това.
    Ина, когато чалгата стане нещо друго, тя вече не е чалга.
    Но тук се говори за чалга т.е. кючек с пошъл текст.
  • Хич не мога да се съглася с вас ,щото аз от както съществува явлението чалга както вие презрително се изразявате,слушaм само този стил и съм доволен! какви са тия Рок Метал,Поп, и тн ,ми те са на светлинни години от манталитета и нрава на българина!Само когато звучи чалга става весело ,купон и върви и разговор,и пиене и ..абе кеф с 2 думи
  • Есето е страхотно.Браво на автора,аз напълно подкрепям мнението му!И за сведение на wild_angel чалгата не е стил в музиката - рок,поп,метал,R&B и т.н. това са стилове ,чалгата е известна само из балканския полуостров и никога няма да стане стил,защото извън тази област простотията не се харесва!
  • Специално влязох в сайта, за да те поздравя за есето. Тази музика се създава, защото има пазар, а има пазар поради девалвация на уховните ценности на нацията българска, която върви стремително към самопогубване. И едва ли може да се противодейства в това време на бездуховност.
    За съжаление и твърде показателно, че в сайт за ПОЕЗИЯ от 80 прочели, само 5 са изразили мнение, от които 1 един говори за "духовни стремления" на чалгаджиите, които в повечето случаи се ограничават до духане.
    Ако говорим за музиката на чалгата - типично ориенталска. Няма лошо да се харесва от ония, които харесват ориенталския начин на живот, където жената е ІІ качество човек. По-страшното в случая са текстовете, които отразяват нивото на чувствителност на автори и слушатели, което е някъде под пъпа. Някои се опитват да ни вкарат в Европа, но ние се дърпаме към Ориента. Уви!
    Моите уважения към изразеното становище!
    Но... какво от това? Бездуховността настъпва и бронебойни патрони за нея няма открити.
  • спорът нека си бъде вечен и какъвто още иска. мнението може да бъде изказано, без да бъде налагано непременно. та затова - моето мнение е, че чалгата (освен ноти - в техническия смисъл; и първосигнален текст) е и вид себеусещане и припознаване с Аз-а. така че - нека бъдем толерантни и уважаваме духовните стремления на хората, радващи се на неизчерпаемите по съчетание чалга ритми
  • Спорът около чалгата е вечен и в крайна сметка никой не успява да наложи мнението си, така че нека да не обръщаме коментарите на безсмислен спор : )
  • всеки човек слуша музиката, от която има нужда...
  • Чалгата не е музика,уважаеми!Музика-рок,класика...чалгата е едно нищо,което ти вкарва в промития мозък само простащина.
  • Спор няма, чалгата несъмнено е държавна политика. А колкото до толерантността към чалгата - просто няма смисъл, чиста загуба на време. Чалгата не е стил музика, чалгата е простотията в пълния й блясък...
  • Есето ти е хубаво,но не съм съгласна с мнението ти.Аз също не слушам чалга и не я харесвам,но това си е стил музика като всички останали и щом има хора,на които им харесва,нека си я слушат!
  • Чалгата е политика на държавата.Когато медиите тиражират само чалга,се промиват мозаците и започва да ти харесва простотията.
  • Това го започнах на шега, пък взе, че стана интересно ^^
  • Браво!!!Това е истината!
    Нека водим война,интелигентни и истински българи!Война срещу масовата простащина(демек чалгата).
    На автора просто браво!!!

    "Победа няма, но борбата продължава."

    Поздрав!
Random works
: ??:??