Jul 2, 2008, 7:47 AM

"Студената война" 

  Essays
10056 0 3
3 мин reading

   Годината е 1945. Краят на Втората световна война. Ясно е кои са победителите, ясни са и губещите. Хората желаят мир и справедливост и в края на войната тези два бляна изглеждат постижими. Много скоро обаче тези илюзии са смазани. Победителите започват да изнасят революции, да делят сфери на влияние и да налагат форми на управление. Стига се до едно ново глобално противопоставяне - "Студената война". Европа се разделя на две половини, на два противоположни свята. И за да са сигурни победителите, че и "пиле" няма да прехвръкне между двата свята, построяват Берлинската стена - символ на разделението.         

Последствията са огромни, цената - неизмерима. Двата свята взаимно се "плюят" и мразят, сочат с пръст слабостите на другия, не признават постиженията му, надпреварват се за могъщество. Хората страдат, те плащат цената. Но кой плаща по-голямата цена е въпросът? Ние, без съмнение. Всичко, което се случва на Запад, отвъд "желязната завеса" е пълно с мръсотия, зло, разврат. И така ние сме отделени от техния напредък и тяхната култура.         

И докато хората отвъд "завесата" карат Мерцедеси, BMW-та, ние си "пъпъркаме" с лади, волги, вартбрузи, трабанти и една грозотия с колела - москвича. А когато видим западна кола си казваме:"То, това не е кола, мога ли аз с нея да си карам чувалите с картофи?". Или пък:"Гледай колко е ниска, с нея няма начин да стигна до село!". Да, говорим така, но автомобилите им са по-добри, а ние ги обвиняваме, че те са виновни, да не стигнем до село, а не осеяният с дупки път. И това е само един аспект от живота. Да не забравяме технологиите. Докато на Запад хората имат цветни телевизори, които можеш да носиш под мишница, ние имаме черно-бели телевизори, които за да пренесем в другата стая ни трябва мотокар или пък кран. Да, това са реалностите.         

Всичко, което се случва отвъд "завесата" е пропито то зло, от ръката на дявола, води до крах, но чудно - те процъфтяваха. Културата им достига своите най-големи постижения, но ние не ги признаваме. "Beatles" са просто четирима смешници, които се заблуждават, че могат да свирят. "Queen" също са смешници, но освен това Фреди Меркюри не може да пее, а на всичкото отгоре е и педал. "PinkFloyd" са просто наркомани, следвани от такива, а "IronMaiden" сатанисти, следвани от такива. Макар за последните критиците да твърдят, че са наследници на класическата музика. Да, това ни втълпяват, в това вярваме, и оставаме слепи за тяхното изкуство, не можем да се докоснем до него. Малко са просветлените и щастливите, почувствали го.         

На Запад хората са различни помежду си - с къси коси, с дълги коси, с обеци или без, с татуировки, без, носят различни дрехи. Всеки изразява свободно индивидуалността си, без страх, а ние тук сме като стадо овце: всичките бели, добре остригани, водени в някаква посока от един глупав овчар. Появи ли се черна овца я стъпкваме.         

Ще кажете: "Да, цената на "Студената война" е голяма,"желязната завеса има много лоши страни, но има и положителни. Ерата - секс, наркотици и рокендрол не ни завладя." И може би имате право донякъде. Но хората отвъд "завесата" изпробват всичко, изживяват много, трупат опит и оценяват кое е лошо и кое добро. Те живеят и творят, а ние съществуваме. Опазени сме от някои пороци, за да може после да ни връхлетят с двойна сила.         

Цената се крие в напредъка, в изкуството, в културата, в свободата, в живота. Това е дългът, който изплащаме.

© Лъчо Узунов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ето, всички ние можем да творим! Само трябва да повярваме! Поздрави!
  • Прав си, за мн неща си прав, нещата не са едностранни. Но все пак те не погубват своите гении като Иван Радоев и Константин Павлов. А за Русия само ще кажа, че архипелаг Гулаг избива 5 милиона интелектуалци, за да може по-лесно да се управлява стадото. Холандия, в която всичко е позволено все пак има висока култура и още не се е разложила. Просто примери. И да, говорих с един човек от Лондон, който се занимава с театър там и той каза, че за тях спасението ще дойде от Изтока, защото тук хората още чувстват, още не са се роботизирали.
  • Извинявай, приятелю! С някои неща не мога да се съглася... Това, което си написал е клише. Казвам го от покрива на моите 42 години. Защото съм живял и в двете времена. Всъщност нещата не са точно така. Да, имаше два лагера. Но "напредъкът" в културата, изкуството, свободата и т.н. всъщност за запада се оказа много лош капан, който сами си изработиха и се хванаха в него. Да, ние имахме черно-бели телевизори, но храната ни беше храна. Нямаше безработица и макар и кьопави, имахме някакви идеали. Имаше страшно много грешки. Това е вярно. Те направиха така, че да загубим Студената война. Тая война никой обикновен човек не я е водил. Но я загубихме. И сега си плащаме репарациите. Западното общество се разлага. И този "НАПРЕДЪК", всъщност е назадък. Разлагат се заради това, защото обичат да си угаждат. Погледни в момента какво става с Русия. Това е една велика страна. Те замениха комунизма с вярата в Бога и в момента просперират. А западните величествени катедрали, за да не се разрушат ги правят на ресторанти. Там семейството вече не е на мода, защото е по-лесно да живееш хента-пента. Храната им е скапана с бои, консерванти и всякакви гадости, генномодифицирана. Един ден всички ще отидат по дяволите и там ще се настани мюсюлманството. Защото мюсюлманите имат по-строги правила и са вярващи хора. За жалост, нас ни вързаха за Запада...
    В политиката няма понятие "братска държава". Има само ДЪРЖАВНИ ИНТЕРЕСИ.
Random works
: ??:??