Feb 10, 2008, 9:53 AM

Св. Валентин за самотни 

  Essays » Personal
2911 0 4
3 мин reading
"Как може такова нещо! Това си е ирония на съдбата - може на 14 да скъсам с някой, с който съм ходила година например, а на 15 да си намеря друг, но на проклетия 14 пак съм сама!"- вайкаше се една моя приятелка вчера. Интересна гледна точка. Ако се замисли човек, на нея й е по-притеснено, че на проклетия конкретен ден е сама, а не я плашеше толкова самотата по принцип като явление в краткия й за сега живот. "Странно - мислех си аз - да й имам проблемите." Че кой не е сам в тези дни? Може би от това трябва да ни лекуват. Представям си само как звучи - "измислиха нова ваксина за бич № 1 на нашия век - самотата"! Ще гръмнат новините и всички ще се редят на самотните опашки за едно бодване. И аз ще съм там. Не толкова от вяра в любовта. Просто, май обичам да се измъчвам психически и ще си дам нова надежда, че ще чувствам отново. Странни думи за човек на моята възраст. Странни за човек, на която и да е възраст. Но и не нетипични. Ах, надеждата - най-скъпо струващата ни безплатна придобивка. И все пак, ако я нямаше, щяхме ли да живеем?
Да се върнем на моята прятелка и проникновените й мисли. Та тя милата - не че е особено интерисен случай, но пък заслужава няколко реда - прави какво ли не за да не е самотна, но резултат, уви, няма. Моя милост спря опитите.Все пак казват, че спреш ли да я търсиш, любовта сама ще дойде. Моята може би е в задръстване, та затова така се бави. Ще чакам. Имам ли друг избор? Междувремменно обаче ще си бойкотирам св. Валентин. "Ама как така!" - възкликва приятелката ми на тази новина все едно е чула, че ще насъпи Апокалипсисът. "Ти нещо не си добре - я се стегни. Само с тебе сме сами, но ще сме заедно тогава и ще се напием, понеже си е Трифон Зарязания!" Правя се, че ми харесва идеята, но културно отказвам с довода, че нито съм влюбена, нито съм битов алкохолик и я предупреждавам да внимава с дозите любов и алкохол. И двете са опасни в определени грамажи. Та така - това ще бъде нейният празник, но не и моят. Независимо дали пиеш от любов, от мъка или от сутринта, все някога ще отрезнееш. И тогава вече и шкембе чорбицата не ще помогне. Това не е хубав план - ще си стоя вкъщи на топло и ще сънувам, че не съм сама. "Хубаво, както искаш"- казва приятелката ми с нотка на отчаяние и съжаление към моята самотна и инатлива особа. "Хубаво" - въздъхвам неуверено аз и се чудя какво му е толкоз хубавото!
Диалогът ни нещо не върви и всяка се взира я в пода, я през прозореца, чудейки се на логиката на другата. Истината е, че и двете перфектно се разбираме и не се укоряваме, защото и на нас ни се иска да направим това, което ще направи другата. Просто не сме достатъчно смели. Разбирам защо тя ще излезе тази вечер -не иска да е сама поне една вечер, а за едната вечер самотници ще намери колкото иска. Моя милост вече се умори от безцелните разговори и лъжи. Затова ще остане при себе си и истинската самота. "Любовта е кофти, особено покрай тоя ден" -поклаща глава прятелката ми с изражение на мъдрец и вестител на най-голямата новост в областта на световня мир. Мълчаливо се съгласявам. Защо да й казвам, че не денят ни е виновен. Вярно, че допреди малко развивах теорията, че св. Валентин е толкова популярен, точно заради самотниците като нас. Приятелите ми, които си имат половинки, дори нямат план какво ще правят и дали въобще ще честват тая дата. А ние сме се закъхарили как ще я изкараме на тая паметна дата. Разни хора - разни идеали.
И така, животът си тече. Остава още малко до злокобната за моята приятелка дата. За моя милост ще е просто поредната дата в календара с всекидневните терзания и грижи .Какво като съм самотна? И да се цупя, и да не се цупя, няма да съм вече влюбена щастливо. Остава да чакам. Докога? Докогато трябва! Дотогава ще съм председателят на клуб "Самотно сърце". Впрочем - набираме още кандидати за кръжока ни. Ако има желаещи... Ако не друго, поне можем да си хленчим заедно.
Честит св. Валентин, скъпи самотници!

© Маги All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "Самотен ли съм или просто съм жив"
    огледай се, не няма да срещнеш нечий топъл поглед, усмивката ти, тъжната ти усмивка, няма да накара някого да се влюби в теб.Пием си питието на бара със Самотата, тъжни и изоставени, но поне не сме сами.
    Есето ти ме спечели, написано е увлекателно и с непринуден разговорен тон, харесват ми коментарите и оценките ти, мисля,че му липсва само малко повече чувство,но може би това си целяла-една равнодушна равносметка или хленчене както сама го определяш накрая.
    Честит Св Валентин, самотниче!
  • То и да няма такъв кръжок аз ще си го направя и ще подслоня всички желаещи и нуждаещи се! А определено знам,че хич за съжаление, не са малко.Чувствам се поздравена и благодаря за разбирането.За съжаление на тоя ден хич нямам ангажименти и ще съм сама през цялото време,но какво пък от това все пак-просто един ден.А за тези,които празнуват-да ви е честит св.Валентин
  • Честит св.Валентин!
  • И такъв кръжок ли имало? Ама много сме кандидатите за този кръжок май, няма да ни побере всичките.
    Иначе няма нужда да се кахъриш покрай датата. Честно казано не помня някога да съм й обръщал внимание (дори и по време на връзка, което си е странно). А тази година се случва така, че на въпросния ден ще съм погълнат от работа и ангажименти - от сутринта до късно вечерта. По-скоро ще празнувам, ако оцелея до 15-ти.
    Нека да ти кажа още, че според мен разсъждаваш и постъпваш по-правилно от твоята приятелка. За което се чувствай поздравена.
Random works
: ??:??