Feb 17, 2007, 10:24 AM

Това ли беше мечтата ти, Апостоле??? 

  Essays
4077 0 20
7 мин reading

 

ТОВА ЛИ БЕШЕ МЕЧТАТА ТИ, АПОСТОЛЕ ???

 

 

 

 

“ Ние гоним царя и неговите закони!"
"Ако спечеля - печели цял народ - ако изгубя, губя само мене си!"
"Ако е за Българско, то времето е във нас, и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме"
"Да бъдем равни с другите европейски народи зависи от нашите собствени задружни сили"
"Целта ни в Българско е братство с всекиго, без да гледаме на вяра и народност" "Ще има едно знаме, на което ще пише: „Свята и чиста република.“
„За Отечеството работя, байо! Кажи ти мойте и аз твоите кривини, па да се поправим и всички да вървим наедно.“
„Аз съм посветил себе си на отечеството си още от 1861-о да му служа до смърт и да работя по народна воля…“
„Аз съм се посветил на отечеството си жертва за освобождението му, а не да бъда кой знае какъв.“
„Днешният век е век на свободата.“
„За враговете на Демокрацията и Републиката - СМЪРТ“
„Тоз, който ни освободи, той ще ни пороби.“

 

                                                                                                 В.Левски

 

 

 

        В тази нощ очите ми не се затварят за сън, а мислите ми се връщат в България. “Обичам Родината, но не обичам държавата” – видях написано на една стена преди да тръгна по света. Страшни и тъжни думи, написани от някоя млада ръка, която може би вече се протяга за чужд хляб в нечия чужда родина. Като много други.

 

       Мисля за България и за ония, които докараха бедността в нея. Мисля за бедността на душите им. И ми се иска в тихата чужда нощ да изкрещя всичките въпроси, които се блъскат в главата ми. Да изкрещя и дано ме чуе някой там.

 

        Блажени ли сте всички вие, разноцветни политици на България и вие, дебеловрати “юнаци” български, които ограбихте народа си и прогонихте братя и сестри българи по света да протягат ръце за чужд хляб, за да хранят стари бащи и майки или гладни деца?

 

       Блажени ли сте вие, които продължавате да грабите милиардите, изкарани с кървав труд и сълзи по света, които идват в България?

 

        Блажени ли сте и вие, съдници, които наместо да  затворите крадците да гният, където трябва, делите с тях ограбеното?

 

        Блажени сте, защото блажени са бедните духом.

 

        И предадохте ония, които забравиха себе си, живота си, децата си, които оставиха младите си тела по скали, чукари и бесилки, за да я има Чистата и Свята Република България.

 

        “Rex publika” – цар е обществото!!! Къде? Кога?

 

        Днес обществото служи на вас, които се цанихте да сте негови слуги.

 

        Утре ще излезете от огромните си къщи, ще тръгнете със скъпите си коли и ще отидете пред бесилото Му да се кълнете в паметта Му, да лъжете Него - една Светиня! АПОСТОЛА на България, който броеше народните грошове и не посмя от тях да си купи чизми и Го хванаха, увиснал като жертвено агне на връзките на цървулите си на един плет. 

 

          И много пъти по 30 сребърника ще дрънчат в банковите ви сметки. Но вие, които ограбихте и предадохте мечтата Му за Чиста и Свята Република дори няма да се обесите като Юда. Утре ще коленичите и ще сведете глави, докато в тях ще кроите планове за следващата си афера.

 

          И народът ви ще бъде гладен.

 

          И старци ще продължат да ровят за хляб в сметта и да умират в домовете си, защото подаянията ви не стигат за хляб и лекарства.

 

          И синовете и дъщерите им ще скитат немили-недраги по света и ще целуват чуждата земя, защото дава хляб на тях и децата им.
          И млади мъже в униформи под българско знаме за пари ще залагат живота си  и ще убиват за чужди каузи.

 

          И юноши  ще търсят мечти, чистота и святост в белия прах и ще намират смърт.                    

 

          И ще има домове, където деца все още МЕЧТАЯТ за кебапчета и нови учебници.

 

         Но вашите съвести ще бъдат спокойни, защото нямате такива.

 

         И дори няма да видите, че Той все още виси на бесилото “със страшна сила”, и духът му не намира покой и гледа вас - предателите на Чистата и Свята Република.

 

         А аз се моля в тази нощ: "На онези, които го направиха – не им прощавай, Господи!"

 

           

 

                                                    17.02.2007г.

 

                                                    някъде по света

 

© Даша All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Много е добро браво, от мен имаш 6+ . Аз много се срамувам какви хора сме станали и някои на моята възраст дори не знаят кой е той!!!
  • Потресена съм от есето ти-толкова е истенско.Едно голямо БРАВО за силните и смислени думи
  • Настръхнах докато го четох! Страхотно е ! Браво и продължавай в същия дух! 6+!
  • Радвам се че има българи като теб... жалко че някъде по света. Имаме нужда от теб тук, в БЪЛГАРИЯ!!!
  • Браво момиче!Браво!Тръпнех цялата докъто го четях.Левски ни трябва днес и утре и винаги,където и да сме,когато и да е!
  • Браво!
  • Според мен самите ние трябва да запретнем ръкави и да поразчистим... "Помогни си сам, за да ти помогне и Бог"! Хубаво есе.
  • Даша, в Библията понякога формата на думите не съответства на съдържанието. Затова не е като булевардните романи. И аз съм се чудил на този казус, но когато ми го разясниха, всичко си дойде на мястото.
  • Прав си, Яворе, всеки сам избира да се примирява ли или не, но какво би се случило ако ония наши герои не бяха грабнали оръжията и тръгнали на смърт за народ и Родина. От сърце се моля Бог да си знае работата, защото престъпването на Неговите заповеди е грях.
    А ако, "...онези, кои вярват с цялото си сърце в Бога, без да чакат някакви чудеса, доказателства, без да чакат, че видите ли утре ще забогатеят. Онези, които вярват с чисто сърце...", са "нищите духом", кои ли са тогава "богатите духом"?
  • И с последното изречение не мога да се съглася... Господ си знае работата!
  • Блажени сте, защото блажени са бедните духом.

    Всичко в това есе ми харесва. И е много вярно и заставам зад теб. Обаче това от блаженствата не се употребява в този смисъл. Погрешно го тълкуваш. Блажени са бедните духом... Това означава, че са блажени онези, кои вярват с цялото си сърце в Бога, без да чакат някакви чудеса, доказателства, без да чакат, че видите ли утре ще забогатеят. Онези, които вярват с чисто сърце. Но ние вече сме спорили с тебе по тези въпроси и аз знам мнението ти...
  • Поздрави за есето!
    Много ми хареса!
  • Един български актьор беше казал " Всяка държава си има мафия, а наща мафия си има държава " и сега ,когато прочетох написаното от теб осъзнавам колко бедни духовно сме станали и самите ние.Превърнали сме се в сенки на политиците ни.Думите ти са силни и ВЯРНИ!!!Дано някой ги чуе,защото е време да кажем СТИГА на мизерията и бездуховността!!!Браво!
  • джингиби... аз няма да им простя,
    днес с минута ще ти се поклоня

    а ...нашите управници ,ТЕ не са и "щастливи"
    щото някъде по света, има по "въшливи"
    браво Даша сини усмивки
  • Благодаря ви, приятели, които мислите като мен.
  • Даша, искам да те поздравя за тези силни думи!!!
    Склонноста ни да прощаваме за всичко, някои го приемат за даденост. И аз казвам - Стига с прошките!!!
    Поздрави!!!
  • Поздравления, Даша, за силните и правдиви думи.
  • Много е хубаво есето 6 от мен продалжаваи в сущия дух Лонтана
  • Благодаря за оценката и поклон пред паметта и подвига Му!!!
  • „Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме.“
    Левски до Филип Тотю

    Колко е бил прав!!!
    Поклон!!!
Random works
: ??:??