Mar 19, 2011, 11:02 PM

За мечтателството и мечтателите 

  Essays
1809 0 0
2 мин reading

Що за чудо е това мечтата?

-Тя е рожба на човешкото сърце и разум. Затова и израства толкова силна и голяма, че чак започва да ръководи животите ни. Тя се движи по тънкия ръб на действителността. Ту е истина, ту - лъжа. Противоречива е по природа. Хем ние я раждаме, хем тя е шансът ни да се преродим. Когато някой се опита да ни я стъпче, тя придобива все по-големи размери. Тя е и отрова, и опиат. Провокира у нас и сълзи от мъка, и сълзи от щастие.

Мечтата не е просто някакво си желание! Мечтата - истинската - никога не е копнеж по нещо материално. Тя е изцяло благородна. В нея е вложен съзидателният характер на човека. Тя съдържа силата и волята ни, добротата и любовта ни - тези вродени у всеки, но развити у малцина качества. Е, вярно, че е трудно да ги държиш живи и активни у себе си - животът ни е циничен днес. Но ако и ти си се превърнал в циник, не може едновременно с това да бъдеш и мечтател.

А да си мечтател си е истинско щастие. Тези хора са своеобразни вълшебници. Мечтите им ги правят свободни, те не знаят що са окови. Тяхната воля и упоритост ги отличават. Те са щедри на емоции и предоставят на приближените си пълноценни моменти. Мечтателите раздават и ценят искрените жестове. Имат истински усмивки и истински сълзи. В очите им винаги блещука пламък. Когато прегръщат и целуват някого, стоплят за миг сърцето му. Идеалисти са и са склонни на прошка. Непримирими са пред несправедливостта. Способни са да увлекат околните около определена идея, заразяват с ентусиазъм. Визията им е впечатляваща - изглеждат достойно. А това определено кара немечтателите да им завиждат.

Ако се питате кои конкретно са те - мечтателите, ако искате да ви ги назова, добре! Сега ще го направя. Това са всички грижовни майки и бащи, които възпитават отговорно децата си. Това са всички братя и сестри, които ги обвързва не само кръвта. Говоря за онези от тях, чиито сърца са орисани на взаимност. Онези, които не позволяват не времето или обстоятелствата да ги направят просто роднини. Имам предвид и вашите половинки. Тези, които приемат бедите ви за свои и търсят решението им все едно би спасило техните съдби. Това са и всички ваши приятели, които освен съпричастни в ежедневието ви, празнуват с удоволствие победите ви.

Раждайте и отглеждайте повече мечти!

Да живеят мечтателите!

© Антоанета Георгиева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??