Dec 4, 2010, 5:36 PM

За всички, които не се вживяват в роля на ментори и критици 

  Essays
976 0 8
1 мин reading

Поезията, рисуването, създаването на музика и въобще на изкуство, са действия, водещи до продукт на даден човек, който е изразил определено състояние на душата си чрез букви, краски, ноти, танци и т.н. Това е специфична вибрация и когато друго мислещо същество чуе, види, разбере и най-вече усети тези вибрации и те предизвикат същото състояние и трепет, които е изпитал този, който ги е създал, и това му хареса - значи имаме моментно или по-дълго съвпадение на емоционалните им състояния.
Не трябва един човек да казва на друг, че той не става за поет, художник, математик или нещо друго. Писано е - "Не съдете, за да не бъдете съдени!", "Вижте първо гредите във вашите очи, а после коментирайте сламките в очите на другите!"
Ако нещо ни хареса и можем да надскочим егото си, просто трябва да кажем, ако искаме, разбира се, -"Да, това е хубаво, браво." Ако искаме, даже може да поздравим лично твореца, но не и да го плюем. Това, че ние не сме го усетили, не означава, че той е неспособен. Историята е пълна с примери, в които цели комисии от "корифеи" са заклеймявали даден човек, че не го бива за нещо, а после той е ставал голям писател, художник, музикант или математик.

И нека някои да не си мислят, че щом са се оградили от кръг от познати и са ги накарали да гласуват за тях, то това значи, че са много добри. Аз на тебе-ти на мене и хората като видят много положителни оценки и се повличат по течението и хоп - хайде и те да не останат назад, да дадат висока оценка, че да ги видят и тях. Мислят си "Щом другите ги четат и им пишат шестици, значи тези са добри".

© Явление All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Прости им!Егото и гордостта им ги ядът. Аспиди, съскайте.
  • Хехеееее, смехотворно твърдение
    Значи, че за да не харесам едно "призведение" и да си позволя да споделя това, ми е нужно да изчета поне 50%+1 от произведенията на земята???... И това твърдение го пише човек, който не прави разлика между порнография и еротика и смята, че "печалбите" дават стойността на произведенията?! Не се учудвам тогава на тези му "постулати" споделени в горното произведение и почти толкова дългия автокоментар... СмЕх, смЕх и пак смЕх!.
    Само не разбрах що цитираш Библията в покрепа на нескопостното си писание? Тя откога толерира комерсиализацията на човешкото творчество, порнографските анализи за стойностното и нестойностното и самозабравилата си и себична гордост?
  • Няма малокачествени произведения! Има един вселенски закон. Щом дадено същество е генерирало определено творчество в себе си и го е изразило чрез букви, звуци, танци или чрез друго изкуство, то това значи, че някъде на Земята има поне едно същество което очаква да приеме тези вибрации. Смятате ли производството на порнографски филми за изкуство? Повечето биха отговорили-не, нали?! Но статистиката говори друго. Най-големи печалби има от тези филми! Те се продават повече от най-продаваната книга, като имате впредвид, че са започнали да се разспространяват цели деветнадесет века по-късно! За какво Ви говори този факт?! Защо когато има любовна сцена с някои популярни актьори,това се приема като майсторство и талант, а когато се снимат да речем непознати мъж и жена и само се галят и милват, без актови сцени, се третира като пошлост? По цял свят, през всички епохи приоритет е имала винаги еротиката и намеците, загатването за нея.
    По отношение на критиците, всеки един от нас е критик. Но за да можеш да кажеш:"АЗ СЪМ ЛИТЕРАТУРЕН КРИТИК!"- това означава, че трябва да си изчел ВСИЧКИ КНИГИ ИЗДАДЕНИ НЯКОГА НА ЗЕМЯТА! И неиздадените също, защото между тях има шедьоври които са били пренебрегнати от разни звани и самозвани "корифеи" в дадена област. Прочитането на всички книги разбира се е невъзможно. Няма такъв човек и по-добре е да не казват някои "критици", че оценяват някого обективно, защото това е лъжа. Те го оценяват спред собствените си емоции. ПОДЧЕРТАВАМ-СПОРЕД СОБСТВЕНИТЕ СИ ЕМОЦИИ! А В МНОГО СЛУЧАИ И СПОРЕД ИНТЕРЕСИ!
    Дори лекарите са на области. Даден лекар казва:-"Аз съм лекар по уши-нос-гърло", Другият по вътрешни болести и т.н. За да го твърдят, те за учили задълбочено много години и са практикували.

    Мога да приема критик по стихове например, но ако ми докаже, че е прочел поне петдесет и един процента от стиховете на Земята! Едва ли има такъв! Да не говорим за прочитането на всички романи!
  • Боклука за един е съкровище за друг!Така че продължавай да пишеш
    Оценяването е субективен фактор,ако си достигнал до едно сърце,значи е имало смисъл
  • Всяко едно произведение може да се оцени обективно. Няма нещо непостижимо за художествената критика, която по същността си също е някакъв вид изкуство (което и О.Уайлд показва в есето си "Критикът като художник", а е вярно и това, че за критиката се изисква безкрайно повече култура, отколкото за самото творчество. И да, когато едно произведение се погледне обективно, и стане ясно, че то е малокачествено, това трябва да се заяви (изисква го честността и обективността на преценката!). То може да е безкрайно затрогващо, безкрайно лично, безкрайно интимно, безкрайно не знам какво си, но то не е изкуство, а някаква форма на художествена самодейност - каквато са 90 % от произведенията тук например.
  • И е писано, който има очи, ще види, който има уши, ще чуе, който има разум, ще разбере!!!!
  • Напълно съм съгласна с те. Мисля, че всеки човек трябва да изразява себе си и да не се вличе от хорското мнение. Защото за едни, то може да не струва. Но за други да въздейства по обратен начин. Браво Славяне много добро и точно изказване!
  • не разбрах личната позиция - има определено противоречие в началото и в края на произведението. е? лична драма или лични отношения? или наистина "за" качеството, а не "за" емоцията.
Random works
: ??:??