Днес е Нова Година, денят, в който изпращаме старата.
Денят на истината и блаженството, днес е ден за истина.
Как сме живяли, какво сме оставили след себе си - дали болка, дали гняв, дали щастливи и благи дири.
Това, което сме били, това, което сме и ще бъдем!
Но готови ли сме да признаем грешките си или гордо ще изречем, че безгрешни хора няма?
Или може би с утеха ще въздъхнем и ще си пожелаем повече сила и чест.
Знам, че и вие като мен не обичате да изпадате в безсилие и че може би всяко ваше дело е било за добро.
Но защо тогава грешим? Защо сме раними и защо раняваме дори?
Със сълзи в очите вдигаме тост, чашите са пълни - дали с пиене или с надежда за добро?
Обещаваме си, че ще сме добри, поредната лъжа, поредната илюзия, храна за душата.
В мечти сега се тлее сърцето, мечтае за повече любов, за щастие, за мир...
Но дали за всички нас или за нашите души...
Молитва изричаме в тишината: "Мили Боже, помогни ми да не греша!"
А дали е възможно да мълчиш, след като ти се крещи, кои са правилните дири?...
Накъде да вървим, къде да намерим храната за нашия мир?
Ако може би ще сме малко по-добри, ако вярваме в магията, в любовта не ще ли бъде светла нашата съдба?
Ех, живот, как да те живеем без да грешим, как да бъдем чисти пред съвестта си, пред себе си и всеки друг?
Как да извикам добрия дух? Желания три да си пожелая и не за тази или миналата година, а за всяка друга, която следва, всеки миг, който ще извървя...
Ако можех да го намеря, щях да си пожелая: Вяра, Надежда и Любов - за теб, за мен и за всички нас...
Може би тогава няма да грешим или поне не ще вредим?!
Ще бъдем мили, весели, добри, както в нашите детски игри...
Ще бъдем чисти, искрени, като бисерни води, леещи се в нашите души...
Мили Боже, помогни ни да не грешим...
ПС: ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!
© Росица Митева All rights reserved.
Прекрасно есе.Поздравления!