Apr 30, 2023, 1:06 PM

 155 думи: Дух 

  Prose » Narratives
528 1 23
Multi-part work « to contents

Приятелите ѝ го правеха отдавна, но Лия за първи път се престрашаваше на този зловещ експеримент. Дори решиха да извикат духа на нейния дядо, да е спокойна, че няма да чуе лъжи. През цялото време, докато пръста ѝ беше в движещата се по картона капачка, тя трепереше като лист. Отговорите на въпросите ѝ я увериха, че всичко е истинско, но това не я успокои. А когато капачката започна да се движи бясно и видя изписани изреченията: “Бягай, Лия, ще те наранят! Не са ти приятели!“ започна истерично да се смее.

 

Пръстите му стискаха все по-силно и вече никакъв въздух не достигаше до дробовете ѝ. С широко отворени очи Лия се взираше умоляващо в най-добрия си приятел, който я бе притиснал до стената, с висящи във въздуха крака. Идваше края.

 

На зазоряване майката, рошава и уплашена, връхлетя в детската стая заради ужасяващия писък на дъщеря си. Тринадесетгодишната Лия за пореден път сънуваше кошмар и събуждаше всички.

 

30.04.2023, Ким Джаксън

» next part...

© Боряна Христова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Иржи, да, беше мода и то дълго време. Права е била майка ти. На мен също много хора ми казваха да не го правя, защото може да си изпатя. Е, разминаха ми се проблемите, но не е дейност за всеки. Поне вдъхновява за истории. 😊 Ще потърся и прочета твоето разказче! Отново ти благодаря, че си тук! ❤

    Кривак, ще ти отговоря утре, че да не си развалям съня. 😁
  • Боряна, аз съм виждал злите духове наяве (не просто в сън) и зная, че съществуват. Да не попадаш в ноктите им!!!
  • Колкото е възможно веднъж появил се човек на този свят да се върне в утробно състояние, толкова е вероятно преминалите ''отвъд'' да се връщат на Земята по прищевките на живите.
  • Е, тук няма как да не похваля майка ти, Иржи. Не е била ''фанатично вярваща'', а правилно вярваща. Наистина при спиритическите сеанси не се явяват душите на починалите, а демони. А те много добре имитират хора - по външност, по глас, по изказ и т.н. И битейки безсмъртни и знаейки живота на починалия, не им е проблем да го имитират едно към едно. Починалите са или в рая или в ада и не се явяват по желание на живите. Мъртвите не могат самостоятелно по своя воля или по волята на живите да напускат местата които обитават. То затова Бог е забранил този тип контакти.
  • Когато харесам нещо, в случая написано, аз не подтискам изявата да го кажа и никой не ме е учил на това, просто така го чувствам! Похвално е, Боряна, че в малкото си разказче си побрала толкова емоции и съдържание! Не зная в днешно време има ли го, но ние някога се увличахме в подобни действия, наричаха се спиритизъм.Беше ужасно после и, когато споделих с майка ми, тя с ужас каза "не повтаряй, моля те, това не са близките ни, които извиквате, а сатаната/ тя беше фанатично вярваща/. Не ме спряха нейните думи, а това, че на сестра ми, която живееше в Париж, така й бяха въздействали, така й нареждаха да прави това и онова, че е била в болница, за да се излекува... Дано тая "мода" вече не е "на мода" ! Аз също имам такова миниатюрно разказче а друга тема, обаче. Адмирации!
  • И не си мисли, че обиждам - изразявам се образно. Нали се сещаш, че при наличието на толкова много овни които се борят за лидерство има опасност да почнат да си правят гъзобрък.
  • Изглежда в това стадо има много овни и нито една овца. Да не се изпедерастите само.
    Аз пък съм чобанина с Кривака!
  • Ти си ''овен'' и ти харесват лидерските места - аз пък съм човек и не ми харесват. Затова коментара на Иржи ти хареса, а мене ме подразни. Разбрахме се.
  • Привет отново, Кривак! Не ме познаваш, за да определяш дали различавам бяло от черно. Нямам против прямотата, аз самата съм доста пряма и открита личност. Нямам нищо против и изказването на гледна точка и собствено мнение. Аз държа на моите. Достатъчно голяма съм, пък и с опит в този живот, че да различа ласкателство от искреност. Овен съм и е ясно, че ще ми харесват лидерските места, но точно в писането си имам моя философия. Фен съм на Майкъл Джаксън и съм приела много присърце една негова мисъл: "Бъди най-добрия в онова, което правиш!" Към това се стремя, а колко успявам ще покаже времето и всички които ме четат, не само в този сайт. За мен има изключителни писатели, добри писатели и хора, които са си втълпили, че могат да пишат. Както вече казах, всеки типаж си личи, по всичко. Дори по това, че най-талантливите са най-скромни и са на вече споменатите лидерски места дори без да се стремят към тях. Друг път, повече.
  • Не можете да различите бяло от черно и светлина от тъмнина. С това приключвам. Който разбрал - разбрал.
    Вие ще си продължите както си знаете - аз също.
  • В едно болно и хилаво общество, милите думи и спазването на етикеция вероятно са на почит. Така сте възпитани, така подражавате. Аз съм израстнал в друга среда - нито в къщи, нито в училище, нито в казармата, нито след това не са ме ''гъделичкали'' с мили думи. И аз това съм приел за нормално.
    Ако прочетеш Евангелието, ще забележиш, че Сам Иисус Христос никога не е ръсил комплименти и ласкави слова. Напротив - говорил е доста сурово. По днешните стандарти даже твърде ''грубо''. Към учениците си често се е обръщал с ''маловерци''! Как ли бихте понесли словата Му, ако сега беше тук!?
  • Има ли изискване коментарите да не бъдат ''остри'', а лигави като сополи???
    ''Милите думи'', колежке са нищо повече от етикеция. Похвали ми и ще те похваля. На никой не му дреме, дали ти ще си сред ''лидерите''.
  • Не ме е засегнала лично с нищо. А е ''остра'', защото обичам ''острите'' коментари. Изобщо не виждам смисъл да се обяснявам. Щом ти харесва тук да има ''лидери'' и ти да си една от тях - работи по въпроса.
    Ако вместо ''лидери'' беше използвала друг израз, нямаше да четеш тези мои коментари.
  • Иржи, много ти благодаря за милите думи, и че си се сетила за именият ми ден! ❤

    Метроном или Кривак, защо е тази остра реакция към думите на Иржи? С какво точно те засегна? По мое скромно мнение хората с истински талант няма как да останат незабелязани и в дъното на каквото и да било. Кой, как, кого и къде вижда е друга тема. Всеки един от нас има своите любимци, но и за всеки са видни открояващите се творци в сайта. А не познавам творец без его, кой с по-голямо, кой с по-малко...

    Петя, факт, бяха си на мода и много страх и забава сме изживели с тях. Благодаря! 😊❤

    Танче, надявам се, че страшното е в добрия смисъл... 😁😘
  • Охххх, страшно е
  • Кики и Дама Пика си бяха много на мода, когато бях малка. 🙂 Хареса ми.
  • Няма любов - има надпревара. Останалото са джуки (ласкателства).
  • Май ще трябва да се коригирам: Замислих се и стигнах до заключение, че тези които обичат лидерството всъщност са там - на лидерски позиции. Иначе не би и могло друго яче - не биха го понесли.
  • ''...лидерските места в сайта!''
    Иржи, нима тук е някаква арена. Прощавай, аз те уважавам, но толкова нелепо ми прозвуча. Ето къде се крие ключа и причината за бедите ни: в стремежа към ''лидерство''. Оттук и огромното его (на творците) и всичко останало.

    П.П. И сега какво, ако съм някъде в дъното на ''класацията'' - това прави ли ме нещастен. Лично мен съвсем не. И самочувствието ми е наред, и настроението ми също... А тези които обичат ''лидерските места'' а не са там?!
  • Ще направя коментар малко по- късно, Ким, че сега бързам, но искам само да поздравя Боряна, защото чичко Гугъл каза, че тя днес има имен ден! Бъди жива и здрава и все така много добър творец, за да си все така на едно от лидерските места в сайта!
  • Джаки, аз самата съм викала духове като тийнейджърка. Съгласна съм, опасно занимание си е. Благодаря и се радвам, че си тук! ❤

    Нинка, не съм сигурна с 155 думи колко успявам да описвам добре, но ти вярвам! Благодаря, че ме четеш! ❤
  • Ким, така образно описваш, че потръпвам!
  • Добре, че всичко е било сън. Защото според мен - викането на духове, особено при деца крие доста опасности.
Random works
: ??:??