Nov 19, 2022, 6:35 PM

 155 думи: Петелът 

  Prose » Narratives
575 2 6
Multi-part work

Неговият кокошарник беше най-многоброен и с най-разнообразните кокошки в селото. И в околните села. Той беше най-важният, най-напереният и най-глезеният петел на света. Единствената му работа беше да обича и защитава шестдесет и деветтте си кокошки и да кукурига когато дойдеше времето за кукуригане. Стриктно и с любов си изпълняваше задълженията най-красивият петел с най-мощен глас.

Есенните сутрини на топлия остров бяха студени, но това не спираше петелът да се качи на покрива и да огласи цялото село, приканвайки хората му да отметнат топлите завивки и да станат от удобните си легла. Дори в неделя.

Кукуригането спря по средата, защото петелът чу силен тътен. Последваха го взрив и земетресение. Хора и кокошки се разтичаха паникьосани навсякъде, но единственият им изход беше океана. Огнената и бърза лава се стече като постеля от върха на вулкана и обгърна острова. Вече не се усещаше сутрешният студ. Петелът остана сам, опърпан и нещастен. Нямаше за кого да кукурига сутрин.

» next part...

© Боряна Христова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Иржи, пишем за да ни четат, за това е тъгата и е нормално. Все пак, не всяка творба достига бързо до читателите си. 😉 Хм, интересен паралел.
  • Това, че петелът имал важна задача- да събужда всичко живо, а после нямало за кого да кукурига след нещастието, ми прилича малко на нашата участ като автори. Поне за мен е така. Ако публикувам нещо и няма интерес към него, или съвсем слаб и хем ми става мъчно, хем обидно, хем нямам ищах да напиша пак нещо. Може би се вижда смешно, но твоят петел ми напомни точно това състояние, което ме спохожда понякога.
  • Пораснаха ми криле, Мари! Сърдечно благодаря! ❤ Ще видим как ще се справя със следващите историйки.😇
  • Чудесна поредица си започнала, Боби! В 155 думи трябва да пишеш много сгъстено, за да успееш да нарисуваш въздействащ образ. Но ти го можеш, категорична съм! Браво!
  • Благодаря, Джаки! ❤
    За всеки е различно- за някого с метафора, за друг без. 😉
  • Хубав къс разказ , Ким. Не разбрах дали има някакво метафорично значение.
Random works
: ??:??