Mar 4, 2012, 2:24 PM

Басът 

  Prose » Narratives
932 0 7
6 мин reading
За вас не знам, обаче ние с колежките сме много близки. Имаме и един колега за цвят, голям сладур е, обаче понеже е по-малък, дотолкова сме си свикнали с него като с какиното момче, че и новото си бельо показваме пред него без особени притеснения.
Приказваме си за какво ли не – знаете как е в женска компания. Само за политика напоследък избягваме, че сме все на различни мнения, пък сме много емоционални. От дъжд на вятър обсъждаме професионални въпроси, но всъщност най-много си говорим за мъже.
Едната ни колежка е разведена, но всъщност точно тя дава тон за тези разговори. Другата е по-възрастна, но пък винаги има какво да вметне от позицията на натрупания опит. Третата е неомъжена, леко попрехвърлила възрастта за млада булка, но все още много свежа и с боен дух – именно тоя дух според мен ù е попречил досега да сключи брак. Иначе е голяма сладурана, но мъжете принципно се плашат от такива жени, а тя пък, от своя страна, няма никак ласкаво мнение за тях.
- Делят се на два основни вида – мухльовци и използвачи – обича да казва тя за мъжете.
- Аха... – подсмихвам се. – А къде останаха женкарите?
- И двата вида са такива! – отсече разведената. – Самото понятие мъж, убедена съм, означава „женкар” на някакъв много древен език, просто изследователите са все мъже и хитричко скриват този неудобен за тях факт!
Хилим се съучастнически, колегата и той, понеже вече отдавна не се чувства мъж в нашата компания, благодарение на нас.
- Моят обаче не е женкар – казвам убедено – и изобщо не спада към тези ваши видове и категории!
- Да, бе! – подсмиват се. – Твоят е от божествен произход, подвид „съвършени”, от тия с ангелски крилца!
Подразних се. Не знам защо им се вързах, по принцип си говорим какви ли не простотии, с всичко съм свикнала. Обаче тоя път нещо ми докривя:
- Е, все се очаква да го познавам що за птица е! – ставам рязка аз. – Все пак от петнайсет години се познаваме, от дванайсет сме женени! И досега нито веднъж не е погледнал встрани!
Последва мощен смях. Без коментари.
„Патки” – помислих си презрително и реших повече да не говоря за това.
- Слушай, искаш ли да се хванем на бас, а? – подсмихна се разведената. – Щом си толкова сигурна, нищо не рискуваш, нали?
- Глупости! – отсичам. След секунда все пак любопитствам: – Какъв бас?
- Имам много готина дружка – ще я видиш, мацка трепач е! Двама директори и един известен бизнесмен е развела. Единият от тях май беше правил опит за самоубийство, защото тя безцеремонно му отряза квитанциите!
- Много важно! – казвам небрежно. – Ти пък знаеш ли в университета какви мацки има? – понеже мъжът ми преподава там. – За толкова години толкова случки ми е разправял как са му се сваляли готини студентки, че цял роман мога да напиша!
- И той нищо, а? – иронично подхвърля гадината. – Железен и недостъпен?!
- Абсолютно! – невъзмутимо заковавам аз. – Което си е сигурно, си е сигурно!
- Окей! – хили ми се тя. – Тогава значи няма проблем за баса, нали?
- О, я стига! – презрително казвам. – Какво толкова искаш да загубиш?
- Да се хванем на бутилка скъпо уиски? – предлага тя.
Размислям. Твърде далеч отидоха нещата, набрахме инерция, няма връщане назад. Обаче имам нещо друго наум. Усмихвам се сардонично и лукаво казвам:
- Който загуби, прави тичешком десет обиколки на площада в центъра, след работа. По потник и къси гащи!
Не се сдържам и се кикотя, защото си представям гледката – тя е с десетина сантиметра по-ниска от мен, а е към сто килограма. Ще бъде просто забележително. Може да го дават и по кабелната!
Тя се начумери за момент, май и тя си го представи, но после се окопити и каза нафукано:
- Добре, де, нямаш проблем! Чакай да звънна на мацката да се видим след работа!
Още като я зърнах, заподозрях, че си вкарвам таралеж в гащите. Или по-скоро в гащите на мъжа ми. И май не таралеж, ами...
Мамка му, беше точно от типа „божествени”, под вид „ съвършени”.
Около метър седемдесет и пет, само с няколко сантиметра по-висока от мен, обаче и с няколко тона сексапил повече. Никога преди не съм имала комплекси, че съм с малък бюст, обаче сега вече имах. Имах и някои забележки относно сочните ù устни, огромните ù пъстри очи, и гъстата ù буйна грива. Безкрайните ù бедра и лекомислената трапчинка просто ме довършиха. Беше си едно ходещо изкушение и аз се почувствах, меко казано, доста глупаво. В какво се забърквах, помислих си, че и мъжът ми също, ама че съм идиот. Обаче вече нямаше връщане назад, всяко отстъпление щеше да е чисто поражение.
Планът беше следният – отиваме на гости с мъжа ми в моята колежка. И друг път сме ходили, знаят се, така че няма да откаже. И там е госпожица Прекрасна, която е приятелка и живее наблизо. По някое време се опитваме да пуснем нещо от изключителна важност по дивидито, но то, уви, се оказва повредено. И хоп, на помощ идва услужливата Прекрасна, която предлага да донесе своето, но може ли някой да ù помогне?
Моят, естествено, толкова е мил и услужлив, че за нищо на света не би отказал, дори госпожица Прекрасна да беше вещица.
Оттам нататък тя щеше да се опита да му намекне, че го харесва и не би имала нищо против...
А той просто щеше да се измъкне, нали си го знам! Обаче нещо все пак ме боцна неприятно, каква каша забърквахме, боже! Горкият, хич нямаше да му е лесно!
Речено – сторено.
Той нямаше нищо против, дори предложи да занесем бутилка вино. Много си пада по милите жестове.
Отидохме, настанихме се удобно, запознахме ги, на пръв поглед нищо обезпокоително. Не че съм и очаквала, но не забелязах дори искрица на възхищение, освен типичната за него любезност. Нищо повече.
Дойде време и за коронния номер и той, разбира се, върза. Нещо повече, дори предложи сам да ù помогне. Което веднага бе отчетено от колежката ми с намигане. Направих отегчена физиономия – да си въобразява каквото ще!
Излязоха, а ние се разбрахме – чакаме час и ако не се появят, отиваме. За да ги хванем на местопрестъплението. Настаних се удобно, напълних си чашата с вино и си придадох абсолютно непукистки вид. Ако си мисли, че ще взема да се нервя, много греши!
След около половин час се улових, че пуша две цигари едновременно, а бутилката с вино някак неусетно се беше изпразнила. Ама и тоя часовник нещо не е в ред, стрелките едва пъплят, а от тях ни вест, ни кост.
- Вече е време да вървим, а? – каза по едно време колежката ми.
- Я, че стана ли вече време? – скърцам чак със зъби аз. Просто не мога да повярвам, не и моят.
Тя ми кима към часовника и вдига рамене.
- Уговорката си е уговорка! Не се коси де, казах ти – няма да е мъж, ако откаже!
О, как я мразех в тоя момент, идеше ми да ù издера очите, дето ме забърка в подобна история. Каква глупачка излязох, преглътнах едва-едва сълзите си, да ù позволя да ми разруши брака, да проваля живота си заради някакъв проклет бас! На кого какво исках да докажа изобщо? Кому беше нужно всичко това?
- Влизай! – подкани ме тя и разбрах, че сме пристигнали. Мина ми през ума да избягам, просто да се обърна и да хукна. Бях изплашена, объркана и душевно разбита.
Тя ме побутна леко, видяла моето колебание, и смело отвори. Влязох след нея с подкосени крака.
Надникнахме в съседната стая и... сигурно няма да повярвате. Аз също не повярвах, трябваше ми доста време, за да осъзная какво точно става.
Играеха някаква компютърна игра с колички.
Той ме погледна разсеяно и каза:
- Не можеш да си представиш колко е добра! Отдавна не съм имал по-достоен противник!
- Ха, обаче не ми повярва, нали? – подхвърли красавицата надменно. - Само защото съм момиче! И не се разсейвай, защото и без това ужасно се излагаш!
Погледнах колежката и пошепнах злорадо:
- Гледай утре след работа да си във форма. Да не се изложиш... ужасно!
А само като си помисля как ме дразнеше с тия негови игрички! Още утре ще го изненадам с някоя от най-новите!
 

© Христина Мачикян All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Знае ли се - може пък и да има такива мъже...
    Ама все пак - по-внимателно с такива басове...
    Играчка - как беше...

  • Че е измислица този мъж, измислица е. Спор няма! Но в никакъв случай не е измислица митът за женското приятелство. Очевидно госпожица Прекрасна е "най-добрата приятелка" на госпожица Разведена. И като такава държи да я види в цялата й прелест по потник и шорти как обикаля градския площад в тръс, следвана от камерата на местната кабеларка. Друго обяснение за саботиране на прелъстяването на чуждия мъж от страна на госпожица Прекрасна, не би могло да има!
    Поздрав!
  • Малко уточнение - този мъж е художествена измислица )
  • И все пак - червеят на съмнението продължава да ме гложди...
  • Хареса ми,а краят е неочакван.
  • Какъв мъж, господи!
Random works
: ??:??