Oct 10, 2007, 8:53 AM

Бисери 

  Prose
1330 0 25
3 мин reading
 

                                               Бисерите на леля Милка


   На гости сме в Сийчето и Жоро. Пристига леля Милка, на Сия майка й.

-Здравейте, какво правите? А пак сте на маса, лошо нема.

Сийчето ми шепне:

 - Сега ще каже да й сипя бира. Умира за бира, но слушай текста.

 - Сийче я ми сипи една биричка, че ожаднех. Аз много не обичам да пия, но много жега, бе!  Да ви разправям. Нали я знаете Данчето, съседката ми? Детето й по цял ден на улицата и само сладолет  маа. Викам й: „Много си го разглезила, ще настине!" Тя се хили като улава. И те сега се раболя. Ама като не чува какво й говоря.  Мани, мани, фанало е двустайна броху пневмониа.

  Ние прихваме да се смееме.

  • - Що се смеете?! Това не е хубаво.
  • - Добре, че не е хванало тристайна, че направо не знам. - Жоро е сериозен.
  • - Мани, трай! Какво е виновно детето, че майка му не е свет.

Пристига от работа и от вратата ни разказва:

  • - Леле, ако знаете в работата каква монархия е настанала, направо не е за приказки!!! Всеки си прави що си знае.
  • - Искаш да кажеш - анархия.
  • - Е, па то не е ли едно и също бе, Жоре?

Хвали се:

  • - Да знаете Силвето какъв подарък ми купи за Нова година! Страхотна виенска тенджера!
  • - Майко, йенска!!!
  • - Е, се ти много знаеш! Виенска, йенска, каква е разликата? Да не забравя, купила съм ви белгийски огън.
  • - Майко, бенгалски!!!
  • - Важно е, че съм купила, пък на сергията казаха, че този е най-хубавио - бел... как беше? Лев и петдесет дадох за него, а имаше и по-евтини, ако искаш да знаеш.
  • - Сийче, па щом е толкова скъп, може и белгийски да е.
  • - Жоро, не се подигравай на майка.
  • - Аз ич не му се сърдим, Сийче.

Никога не си взима бележка от забележките, но пък с нея е весело, защото е добродушна. По време на промените влиза в магазин и иска да си купи свещи за село. Продавачката и се сопва:

  • - Нема свещи! Изгорихте ги по митинги и нощни бдения и нема.
  • - А, моля Ви, бъркате ме с някои. Аз съм свестна жена и не ходя по нощни, как ги казахте. Да не съм... от тея. Аз на моя му отказвам, та ще ходя по нощите... Ще ме обижда... Вие знаете ли колко стока имаме. Аз сутрин като стана, докато нахраня кокошките, а кравите докато...

Жената сигурно е съжалила сто пъти, че е продумала за пусти нощни бдения. Като я знам леля Милка, че не можеш да й вземеш думата.



                                         Бисерите на Дияна


На вилата сме. Мъжете гледат мач ние със Сийчето мериме бански и плажни рокли.  На другия ден ще ходим на плаж. Изгасва тока. Запалвам две свещи - една за нас, една занасям в другата стая при мъжете. Тока идва и Диянчето, което е на пет годинки,  лети да духне свещичките, първо при мъжете, после при нас.

  • - Мамо, сега като духнах две свещички, колко ми остава да духна на рождения ден?

На плажа сме. Дияна се върти около нас. По едно време застава зад майка си и се мъчи да й разкопчае горнището на банския. Сия има бюст  „ала Памела Андерсън".

  • - Какво правиш, Дияна?
  • - Майко, дай ми за малко банския да поплувам и ще ти го върна.
  • - Абе, Сийче, сигурно мисли, че е надуваем? Иначе можеше да вземе и моя, но я е страх, че ще потъне.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Мариолче и Стами прегръщам ви!!!
  • За да ми бъде усмихнат денят, си оставих днес да
    те чета и същия ден, чаровен да те сполети и теб,
    мила, мила Светланке!!!!С обич!!!
  • Невероятни бисерчета Светле!!!Посмях се от сърце, ей така среднощно !!!Поздравче сърничке сладка!!!
  • По взаимно съгласие е, Алиска!!!
  • Ех, Иване, Иване, не ти е лесно с мен!!! Етчи, започвам да пиша само бисерчета заради теб!!! Креми, усмихна ме и ти!!! Инна, сигурно ще издам книжка само с фейлетони, но по-натам. Благодаря ти за хубавите думи!!!
  • Миличка, благодаря ти!!! И ти да си ми жива и здрава, Зина!!! Петинка, че я гушна от теб!!! Маги, неземна си ти!!! Нел, радвам се, че съм те разсмяла!!! Благодаря, Танче!!! И аз ти благодаря, Ани!!! И то от по-добрите батерии, нали Танюшка?! Мерси, Златце!!!

  • Заразен смях!!!Трябва да издадеш книга,че повече хора да се посмеят!Който прочете,няма начин да е с намръщена физиономия после Искам да кажа-не е зле да те спонсорират нещо от еврофондовете,та да придобием тука по-европейски израженияИ така,благодаря за настроението от всичко,което пишеш!
  • Хаххахаха*
    Ех, слънце!
    Така ме усмихваш.
  • Обичам "бисери" и думи с буквена промяна,
    а най-обичам да са разказани от Светлана.

    Поздрав и усмивка... голяма.
  • Лажова... защо ли те познавам... и аз вече се чудя...
    не ми действаш добре... пак ходя превит от смях...
  • Важното е, че и разказвача го бива
    Поздравления, Светланке!
  • Винаги чакам с нетърпение порцията ти смях Светле!
    За това една скромна молба!Пиши по-честичко ,че ме зареждаш като акумулаторна батерийка!
    Прегръщам те!
  • Ха-ха,това последното беше върха,благодаря за усмивките!
  • Хахз,само старите хора и малките деца ръсят такива бисерчета Беше интересно
  • Толкова ми беше нужно някой да ме разсмее
    Благодаря ти, Светланка!
  • Светлина си ти, мила Лажова, светлина неземна! !!
  • Сладураноооооо... скъса ме от смях!!!
    Гушни Диянчето и кажи на детето да дойде във Варна - тук няма опасност да потъне, ама никак даже!
    Гушкам те, Светланчик!
  • Благодаря ти за усмивките !!! Чудесна си!!!
  • Аз за това не дойдох с вас, щеше да се удавиш, а нали те мисля, Ице!!!
  • Хубав ден и на теб, Джейни!!! Аз пък бях при твоите стихове през нощта, пишеш страхотно!!!
  • Хеее, поредните усмивки!!!
    Особено последната порция. А аз се чудех защо на морето се къпах само на плиткото. Къде бил номера!!!
    Поздрави, Светле!!!
  • Имам дневник, в който записвах кога са се родили децата ми, кога е поникнало първото зъбче, първи думички. После започнах да си записвам разни техни бисери. Сега записвам и бисерите на внучката. А леля Милка просто ги ръси. Приятен ден момичета и благодаря, че се отбихте при мен!!! Целувам ви Деси и Нинче!!!
  • Утринна свежест с усмивка
    Благодаря за настроението!
  • Развеселиха ме тези
    бисерчета!
    Как все на теб
    ти се случва !!!
    Като магнит привличаш
    смешното !
    Невероятно е
    чувството ти за хумор!

  • Хахаха, сърничке, усмихна ме!
    Големи скици са тези двенките, па и "адашката", Сийчето си я бива...ъъъ, откъм балконите...
    Цунки, слънце!
Random works
: ??:??