Dec 6, 2007, 10:53 AM

Българо-съветската дружба беше на косъм да се скъса 

  Prose » Humoristic
1736 0 24
3 мин reading

 

 Всяко лято през ваканциите всички деца заминаваха при бабите си на село, а аз при баба в Съветския съюз.  До къщата на баба живееше едно момиченце на моята възраст. Баба ни запозна и... станахме наразделни. Щом пристигнехме при бабушка, аз грабвах подаръците и право при Леночка. Спяхме все заедно или у тях, или у нас. Майка ни купуваше еднакви дрехи, нейната майка пък ни шиеше еднакви рокли и все ни питаха дали сме сестрички. Много се рзбирахме с нея и си мечтаехме като пораснем и се омъжим, да си ходим на гости. Така и стана. През далечната 1981 година тя и мъжът й Виктор пристигнаха в София. Водехме ги по магазините, по заведения, по гости. Отидохме до Самоков и до Боровец. Беше октомври месец. Останаха очаровани от красотата на България.  Отидохме и на вилата. Хапнахме, пийнахме и всички по стаите.

Сутринта, съвсем рано, се събудих от някакъв шум. Станах и погледнах през прозореца. Виктор, гол до кръста, сече дърва, а бабата на мъжа ми - деветдесетгодишна - му говори нещо, а той само й кима. Скачаме от леглата и с мъжа ми отиваме при тях. Виктор е двуметров мъж, миньор. Видял, че има дърва за цепене и си направил физзарядката. А бабата щастлива, защото всеки път като каже на мъжа ми да нацепи дървата, той все отлага за другия път. Виктор приключва и пита има ли още работа, а моят го вкарва на бърза ръка в къщата. Леночка е станала. Аз започвам да правя сандвичи, зареждам кафеварката, варя и мляко. Леночка ме пита:

  • - Какво правиш?
  • - Приготвям закуска.
  • - А не остана ли нещо от вечерята.
  • - Остана.
  • - Давай, за моя миньор трябва силна храна.

Как са се разбрали с бабето - не знам, но тя много доволна.

  • - Да го доведете пак това момче.
  • - Тоя повече няма да стъпи тука, развали ми тактиката. Това ми беше работата за цяла зима, ега ти.

 Елена е акушер-гинеколог и е метър и петдесет, стига на Виктор до кръста, но... Пазаруваме. Елена купува подаръци за майка си, баща си, брат си, племенниците. Виктор тихо се обажда:

  • - А за мама подарък.
  • - Има време.

  И пак купува за мама, за... Мъжът й пак я подсеща.

- Добре, хайде да й купя нещо, че да мирясаш.

Мъжът ми се чуди защо тоя ми ти мъж не й скръцне със зъби и да се приключи. Викам му:
- Ти се радвай, че съм половин рускиня, иначе щеше да си на същия хал.

  И така, заминаваме през 1988 в Съюза. Една вечер останахме да спим при Леночка. Ставаме на сутринта и си зареждаме кафеварката.  Елена ни настанява на масата и се започва. Чай, малини, ягоди, пържени яйца, пържени картошки, пиле с ориз...

  Мъжът ми пита:

  • - Какво е това, гости ли чакате?
  • - Това е закуската.
  • - Ние не закусваме.
  • - А, не може така.

Влиза Виктор и предлага и водка.

  • - Аз още очите не съм си отворил, той - водка. Жена, трябва по най-бързия начин да се прибираме в България. Остана ли тук, ще стана алкохолик.

  Вечерта сме на гости на братовчедите ми. Масата е отрупана. Рускините сервират всичко и повече не стават. Жените на братовчедите ми пият шампанско, като че е минерална вода. Следват песни и танци на народите и яко ядене, почти колкото пиенето. Мъжът ми погледа, погледа, па отсече:

- Добре, че не си чиста рускиня. Нямаше да издържа.

От тогава у дома не нося чехли. Маам с кожени ботуши, но без камшик. За да не го стряскам. Въпреки че смятам, че ще му хареса. Ще пробвам.

Ами да е гледал като се е женил! Аз оплаквания нямам.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Етчи и Анета, благодаря ви момичета мили!!!

  • Наздраве от мен с една българска ракийка
    И благодаря за настроението, Светланке!
  • А не, морето не се брои, защото е без сапун.
    Краката може, заради тях те признавам значи.
    Повръщам се, съгласна съм, че си много чиста.
  • Как лани, как лани?! Тази година нали ходих на море Анетче, това не е ли къпане, не се ли брои?! А завчера даже си измих краката, но кой ти признава?!
  • Спасила си международното положение, браво. Здрав косъм... исках да кажа корен имаш Светле.
    Бих казала на мъжа ти:"Добре е че не е чиста рускиня, но по-добре е че не е чиста българка."
    (А ти иначе си чиста Светле, нали се къпа лани...)

    Поздрав и усмивка.
  • Криска, благодаря ти, мила!!!
  • Светле, веднага си те представих с ботуши и камшик, ще ти отива, хубавице!
    Денят ми започна с теб и дано така весело продължи! Благодаря ти!
    АПЛОДИСМЕНТИ!!!
  • Благодаря на всички и отивам да ви чета!!!
  • Целувки и от мен Светле!
    Сигурна съм,че мъжът ти е истински щастливец!
    А ако не си го признава,прави го нарочно,да знаеш!
  • Водка за закуска...разбиващо!
  • Светле, с нетърпение чакам всеки твой нов разказ, аплодисменти до спукване на тъпанчето!
  • А ти си най-прекрасното
    творение на тази дружба !
  • Ама неее... нали с кожените ботуши върви и ушанката, а? Тя где е, а?
    Щот иначе картинката няма да е пълна!
    Светланчик, умрях си от смях!
    иИдобре че не съм рускиня - барабар с мъжете щях да стана алкохоличка!
  • Да живей българо-съветската дружба между народите!!!
  • Дарагая Светлана Лъжовна -Побългареновска
    Многу зарадваласа като ви увидяла вчерА
    на една културна среща.
    Серцето мое тупкаше силно,та укротила го едва у влакъ
    Гражданка вернитесь и пустите ощи копеек тука,
    прошу полнИте душу мою...НеспирАйте!

  • Много ми хареса!
  • " Ставаме на сутринта и си зареждаме кафеварката. Елена ни настанява на масата и се започва. Чай, малини, ягоди, пържени яйца, пържени картошки, пиле с ориз..."
    "А компот?" - Помниш ли тази фраза от култовия филм "Операция -ы- или новые приключения Шурика"?

    Чуденце, искам другият път като се видим да ми обещаеш една сесия. Със шапката и ботушките. Ако трябва и камшик ще включим. Яд ме е, че не ти наснимах снимки в НДК-то. Страшна манекенка си!
    Целувки!
  • ))))) Триесе зъбова усмивка от мене )) при това със звук, и от сърце!!! (признавам, два зъба ми ги няма ))
    Хеееей, Светлеееееей, ужасно съм щастлива, че те ръкостиснах истински вчера!!! В туй студено време, топли прегръдки!
    ))
  • Поздрави Светле. При тебе винаги е светло и разведряващо!
  • Весело е при вас!

  • Благодаря!
  • Разведри ми деня!!! Благодаря
  • Просто си те представям с боъушите, ама и с камшик То и без него се справяш! Той е изкарал шестица от тотото с теб, Светле! Поздрави, мила!!!
  • Твоя май, Руснак няма да стане. Ами, я си стойте тука...

    Усмивка неземна!
Random works
: ??:??