Малките нежни лестенца, едва-що укрепнали, любопитно се протегнаха нагоре. Цветето беше щастливо, защото е живо и съществува. Отне му известно време да стигне до заключението, че действително Е, но пък и разполагаше с толкова много време. Слънцето плисваше рано сутрин и го гъделичкаше с безбройните си лъчи. Цветето му се радваше, веднъж дори опита да поговори с един слънчев лъч. Но дали защото беше твърде зает да си играе с прашинките, или пък просто не му се говореше, лъчът подмина цветето. Водата беше другата голяма радост. Тя се плисваше към корените му и цветето доволно отпиваше. Още по-щастливо приемаше фините пръски, които понякога покриваха всичките му листчета. Пръстта превръщаше водата в сладък сок, който бавно се изкачваше по стъблото, за да достигне до самите връхчета на цветето. Така то живееше. Цъфтеше и зеленееше. Когато му станеше скучно да следи слънцето и да чувства водата, то потъваше в размисъл. Така цветето разбра, че Е, че съществува. Един ден, случайно, объркало се врабче кацна до цветето. Врабчето се зае да чурулика и заразказва (знаете ги врабчетата). То пя за дългите жици, за високите покриви и за опасните улици, и за сладките трошици... После врабчето отлетя и цветето пак остана само с водата и слънцето. То не разбра песента на врабчето - за какво са му тези дълги тънки неща за кацане и сухи празни места за гнезда, и бумтящите метални животни или пък вкусната врабчова храна. Цветето си имаше вода и слънце. Светът му бе пълен. Дълго време след срещата с врабчето, малкото цвете разбра, че е пораснало. Цветовете му бяха станали пищни, листата му понатежаха, водата едва достигаше, за да се промъкне по филизите му. И цветето реши да протегне коренчетата си, да ги простре нашироко. Но не успя. Вместо меката пръст едно малко нежно коренче се сблъска със студена и плътна стена. И цветето разбра, че е в саксия.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.